2012-05-14, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Dom kan möjligtvis bevisa att hans fingeravtryck och kanske saliv fanns på de tomma flaskorna. Finns säkert någon tomte i tråden som då drar slutsatsen att FS gillar att pussa på tomglas.

*garv*

Man kunde ju ha utrett när alkoholflaskorna var köpta, eller hur.
Låt oss spekulera i att de köptes 2 dagar innan mordet, och det är FS spår på dessa för en viss mängd, då kunde detta var ett indicie på att FS varit påverkad.
I vilket fall skulle det behövas en hel del förklaring som kunde legat honom till last.

Men den kompetenta polisen har ju inte tagit en droppe alkohol i beslag, än mindre gjort teknisk undersökning eller utrett detta. Ändå har de en misstänkt GM som blir aggressiv av alkohol.

Din slutsats ?
Citera
2012-05-14, 10:36
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Kan du ge mig ett enda våldsbrott eller våldshandling eller hot som rättsligt påvisat är utlöst av cannabis-påverkan (enbart hasch/cannabis/mariujana) ?
Hasch "utlöser" inte på samma sätt som alkohol. Hasch smyger sig på hjärnan och gör att missbrukaren närhelst omgivningen anar kan få ett raseriutbrott. Panikreaktioner och psykoser är vanligt liksom ett avtrubbat känsloliv och en sakta men säkert fortskridande fördumningsprocess inkluderande passivitet och tröghet.

Det finns ett starkt samband mellan haschmissbruk och våldsbrott. Oförklarliga vansinnesreaktioner kan kopplas till just hasch.

Schürrer är ett exempel på vad haschrökning kan leda till; det var många jointar i den utredningen.
Citera
2012-05-14, 10:37
Moderator
Eerieyes avatar
Så du citerar, Acustic, utan att reflektera över vad det är du citerar:

Citat:
Det skickades sms från Marinas telefon på onsdag eftermiddag.
Okej. Jag vet ju att hon sms:at sin syster, det har systern sagt. Carina. Men när vet jag inte.
Det var ju på onsdagen. Hon har inte heller kvar det. Hon är som mig, när hon har läst det tar
hon bort det.
Det var onsdag eftermiddag.
Okej.
Problemet är bara ett Marinas telefon var hemma då.
-Va?! Okej… inte en aning. Hemma? Det måste ha varit medan jag var borta i så fall. Jag har
inte en aning. Hemma, alltså det går att säga att den var på ett visst ställe? Eller en viss mast?
Ja, jag vet ju inte vart hon skulle. Jag trodde som sagt att hon skulle till Tjörn.

Där ljuger överkonstapel Nejding. Igen! Mobilen kan ha varit upp till 50 km från Ms och FS bostad. Positionsbestämningen via den här typen av trafikdata är inte noggrannare än så.
Citera
2012-05-14, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Så du citerar, Acustic, utan att reflektera över vad det är du citerar:

Där ljuger överkonstapel Nejding. Igen! Mobilen kan ha varit upp till 50 km från Ms och FS bostad. Positionsbestämningen via den här typen av trafikdata är inte noggrannare än så.

Sant !
Kan inte du sammanställa antalet rövare/skarvningar überinspektören B gör under förhöret, jag börjar ?

1. FUP 996 "samtidiga rörelser FS & M:s telefoner "
2. FUP 958 "M:s telefon hemma
Citera
2012-05-14, 10:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
*garv*

Man kunde ju ha utrett när alkoholflaskorna var köpta, eller hur.
Låt oss spekulera i att de köptes 2 dagar innan mordet, och det är FS spår på dessa för en viss mängd, då kunde detta var ett indicie på att FS varit påverkad.
I vilket fall skulle det behövas en hel del förklaring som kunde legat honom till last.

Men den kompetenta polisen har ju inte tagit en droppe alkohol i beslag, än mindre gjort teknisk undersökning eller utrett detta. Ändå har de en misstänkt GM som blir aggressiv av alkohol.

Din slutsats ?

Även om FS druckit öl de senaste dagarna kring mordet så bevisar inte det ett skit. Möjligtvis att han ljuger om sina alkoholvanor, såvida det inte var alkoholfritt i tomglasen.
Citera
2012-05-14, 10:47
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Man använde både vapensökande hundar och metalldetektor. Därför hittade man också sex hylsor varav tre legat ute i terrängen i 20-25 år (övningsammunition), en kaliber 22 och två gevärshylsor – men inte en enda av de 10-20 tomhylsor som ska ha blivit resultatet från ”provskjutningen”.

De enda hylsor polisen hittade som kan kopplas till fallet var en mängd tomma hylsor för toalettpappersrullar, funna på golvet på toan i hallen.

Ja, jag skulle ha använt en räfsa. En tomhylsa 9 x 19 som ligger en bit ner (cm) i fuktig jord hittar man nog inte så lätt med metalldetektor.
Citera
2012-05-14, 10:49
Bannlyst
Citat:
Ja, jag skulle ha använt en räfsa. En tomhylsa 9 x 19 som ligger en bit ner (cm) i fuktig jord hittar man nog inte så lätt med metalldetektor.

Jag såg att det var ett antal kulhål i skylten vid platsen där Marina hittades. Kanske var där FS provskjutit tidigare?
Citera
2012-05-14, 10:51
Bannlyst
Citat:
Även om FS druckit öl de senaste dagarna kring mordet så bevisar inte det ett skit. Möjligtvis att han ljuger om sina alkoholvanor, såvida det inte var alkoholfritt i tomglasen.

Det kunde bli en bevisförklaring som legat FS till last, ett drömläge för den som vill fälla FS.
Men du har fullt upp att stötta PÅK:s arbete att du väljer att ta bort ditt kritiska tänkande.
Jag känner mig ledsen över ditt sätt att tänka.
Citera
2012-05-14, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det finns ett starkt samband mellan haschmissbruk och våldsbrott

Källa tack.
Citera
2012-05-14, 10:55
Moderator
Eerieyes avatar
Om jag hade suttit hos polisen så hade jag förnekat att jag skjutit med ett olagligt vapen överhuvudtaget. Hade jag varit orolig för fingeravtryck så hade jag sagt att jag tittat på vapnet och bara fingrat på det.

Men en skylt sköt vi sönder i lumpen. På 30 km soldatprov skulle man nämligen ha full tilldelning av ammunition, förr.
Citera
2012-05-14, 11:00
Bannlyst
Citat:
Om jag hade suttit hos polisen så hade jag förnekat att jag skjutit med ett olagligt vapen överhuvudtaget. Hade jag varit orolig för fingeravtryck så hade jag sagt att jag tittat på vapnet och bara fingrat på det.

Men en skylt sköt vi sönder i lumpen. På 30 km soldatprov skulle man nämligen ha full tilldelning av ammunition, förr.

FS vill bara gardera sig. OM vapnet hittas kan det vara fullt av hans fingeravtryck. Han skulle förklara det med provskjutningen. Jag tycker att det visar att FS dumpat pistolen där i omgivningen. Det blir också spår på skytten när skott avlossas. Han kanske skulle skylla på sin bristfälliga hygien och mena att krutresterna var från i våras. Ifall de skulle kolla efter såna spår på honom.
Senast redigerad av Mariooo 2012-05-14 kl. 11:05.
Citera
2012-05-14, 11:05
Moderator
Eerieyes avatar
Citat:
FS vill bara gardera sig. OM vapnet hittas kan det vara fullt av hans fingeravtryck. Han skulle förklara det med provskjutningen. Jag tycker att det visar att FS dumpat pistolen där i omgivningen. Det blir också spår på skytten när skott avlossas. Han kanske skulle skylla på sin bristfälliga hygien och mena att krutresterna var från i våras.

Inte så troligt du. Om jag hade varit förundersökningsledare så hade jag skickat ut ett par kriminalare med räfsor. För det vore bra på mer än ett sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in