2006-02-07, 22:13
Medlem
Samhains avatar
Jag har lyckats få ner något skit som jag inte får bort

Jag får upp popups,nekas inträde till sidor,bakgrundsbilden ändras och startsidan ändras. Jag uppmanas hela tiden att ladda ner och köpa något skit som heter Adware Punisher. Jag har provat med spybot,adware,avg,panda och fan och hans moster men inget hjälper. Några råd?
Citera
2006-02-13, 09:54
Medlem
Jag vet inte om det hjälper just dig, men testa Avast, jag har inte haft ett enda virus sedan jag började använda detta för något år sedan.
Det är gratis och uppdaterar ofta och automatsikt, Du registrerar dig och behöver inte göra något på 14 månader, sen är det bara att registrera igen för en ny 14-månadersperiod.
Sen kompletterar jag med Spybot och Ad-Aware också.
Citera
2006-02-13, 10:34
Medlem
jag sitter med ett liknande problem just nu men med något som heter spyfalcon 2.0. jag har haft liknande problem förut men då var det bara att dra en systemåterställning så ordnade sig allt. men nu hjälper inte det och jag har verkligen försökt med alla vanliga spyware removers men inget fungerar.
Citera
2006-02-13, 12:18
Medlem
Dweezil78s avatar
Testa Ewido

http://www.ewido.net/en/

Fick själv Adware Punisher för 2 veckor sen (pga en från den händelsen numera fd. polare)

Sen komplettera med Spybot Search and Destroy
Citera
2008-04-27, 17:14
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Virus/Adware, inget biter...

Till att börja med gjorde jag missen att inte skriva ner namnet på ett par saker som kunde varit bra att ha nu... Till exempel namnet på ett par virus jag redan har tagit bort, men men... Ska försöka redogöra för mitt problem så gott det går.

Datorn är slö, hänger sig, och varnar om underliga saker.

"OBSERVERA: Om din dator bli fortfarande smittad, då kan du råka i data förlust, oförutsett utföring samt system låsningar och krascher.
Upptäck och ta bort virus innan de kommer att aktiveras på din dator.
Vill du installera BortMedVirus att söka din dator för skadliga filer nu? (Rekommenderat)
Ok/Avbryt"
Detta har jag avslutat genom aktiitetshanteraren varje gång.

"Buffer overrun detected!
Program: C:\WINDOWS\Explorer.exe
A buffer overrun has been detected which has corrupted the program's internal state. The program cannot safely continue execution and must now be terminated."
Dyker upp ibland.

Vidare kan inte qgvtghsh.dll och vcmoeiqn.dll hittas.

Jag har kört Avast, AVG, Norton och Ad-aware. Alla har hittat och tagit bort saker, fast problemen blir kvar.

Vad göra?

Tack för svar!
Citera
2008-04-27, 17:23
Medlem
Hejsan1s avatar
1. Kör en online scan med Kaspersky (googla) för o se vad det är du har sen googla igen för o se hur man tar bort det.
2. Ladda ner HijackThis och skapa en logg och posta i nåt forum (kanske inte just här).
3. Formatera hårddisken

Följ i nummerordning hoppa till nästa när inte första funkar
Citera
2008-04-27, 17:27
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hejsan1
1. Kör en online scan med Kaspersky (googla) för o se vad det är du har sen googla igen för o se hur man tar bort det.
2. Ladda ner HijackThis och skapa en logg och posta i nåt forum (kanske inte just här).
3. Formatera hårddisken

Följ i nummerordning hoppa till nästa när inte första funkar

Tackar!
Gör ett försök!
Citera
2008-04-27, 18:03
Medlem
CaptenMärtas avatar
Ja "brukar" formatera om hdd om man inte får bort nåt.
F-secure har arnars en Web-scan som man får köra gratis.
Googla så hittar du.
Citera
2008-04-27, 19:18
Medlem
927s avatar
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
installera programmet och klicka på scanna när du ser den knappen.
klicka på visa resultat >ta bort markerade,starta om.
gör en ny scan och nu borde datorn va ok men posta en HiJackThis logg
Citera
2008-04-27, 23:33
Medlem
Sträckt_Ugglas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
http://www.malwarebytes.org/mbam/program/mbam-setup.exe
installera programmet och klicka på scanna när du ser den knappen.
klicka på visa resultat >ta bort markerade,starta om.
gör en ny scan och nu borde datorn va ok men posta en HiJackThis logg

Tack för hjälpen hittils!

Senaste loggen...

När jag startar säger sig datorn fortfarande fattas qgvtghsh.dll och vcmoeiqn.dll.

Har googlat efter båda men hittar inget.
Citera
2008-04-28, 06:28
Medlem
927s avatar
bocka för och fixa dessa rader i HJT

O2 - BHO: {cbbf5657-99e5-4eea-fe74-3eafaf4de0d3} - {3d0ed4fa-fae3-47ef-aee4-5e997565fbbc} - C:\WINDOWS\system32\mwjosfei.dll (file missing)

O2 - BHO: (no name) - {77FD27E5-DE7C-4308-A5F2-C547B1C95F47} - C:\WINDOWS\system32\vtUlIaXq.dll (file missing)
Citera
2008-04-28, 10:09
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Kolla även dessa innan du tar bort dom (sök av dessa på t.ex. http://www.virustotal.com/sv/ och m smitta rapporteras = radera filen!)

O4 - HKLM\..\Run: [98c66110] rundll32.exe "C:\WINDOWS\system32\qgvtghsh.dll",b
O4 - HKLM\..\Run: [user32] C:\Documents and Settings\Sysop\Application Data\user32.exe
O4 - HKCU\..\Run: [wupdate] C:\Documents and Settings\Sysop\Application Data\wunauclt.exe
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2008-04-28 kl. 10:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in