Fan jag som var så glad som fick den sista galenikan från bobs. Karma is a bitch! Bara att rensa hemma...
Skickade anonymt men fick levererat till mig via REK. Borde jag vara mer orolig för husis isåfall?
Samma fråga här.. Jag skicka 1400, de verkar ha kommit fram till honom, men det var där det tog stopp.. Skall jag vara orolig över något? Adressen stog på baksidan av kuvertet..
Samma fråga här.. Jag skicka 1400, de verkar ha kommit fram till honom, men det var där det tog stopp.. Skall jag vara orolig över något? Adressen stog på baksidan av kuvertet..
Då är du nog tyvärr värre ute än mig. Jag fick min leverans för lite drygt en vecka sedan.
I värsta fall sitter polisen med ditt brev och adress. Kan inte vara bra för dig i något fall! Jag är långt ifrån expert på detta men du borde städa undan noga efter dig.
Sålänge man inte fått några varor har jag svårt att se hur man gjort sig skyldig till något brott. (Förutsatt man inte ringer upp polisen och berättar läget).
Kan ju inte vara olagligt att skicka pengar till någon, även fast denne säljer olagliga substanser. Bara säga att du skulle köpa en TV eller ville donera pengar till en gammal kompis (eller inte säga ett ord). Skitsamma vad du säger, polisen vet varför du skickat pengar, men det handlar inte om vad de vet utan vad man kan bevisa i rätten, och det är ruskigt svårt om du inte säger som det där.
Exempel: Du hittar en risig bil på Blocket.se, ringer upp säljaren och han verkar reko och allt verkar bra. Han vill ha 5k i handpenning på sitt konto, visst säger du, sätter över pengar. Sen visar det sig att han säljer inte bara sin bil utan massa knark också, men det ville ju inte du ha. Hur ska då polisen bevisa att du skulle köpa knark och inte bil? Nej just det, det är ganska så omöjligt. Du är oskyldig till motsatsen bevisats.
Tror snarare de som fått grejer sitter värre till, för om polisen får tag på leveranserna, så vet de att dessa personer har tagit emot grejer. Dessa grejer har de troligtvis hemma och vissa utav dem kanske har en del av dem i kroppen redan.
Är du så korkad att du skickar med ditt riktiga namn så får du skylla dig själv.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!