2012-02-14, 16:19
Medlem
Just nu i SR, Studio Ett: frfattaren Jan Guillou och Ola Sigvardsson, pressombudsmannen i direktsnd diskussion om "Quick-skandalen", krnikefllningen etc.

Guillou sger t.ex. (precis nyss):
Citat:
Ola Sigvardsson kan helt enkelt inte lsa [Svea hovrtts] rttshandlingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Pontus I mitt inlgg p fregende sida str vad de gr nu bla.
Citat:
Citat:
Nr det gller vad de i TQ-hrvan sysslar med nu:
Psykologkonsult Birgitta Sthle egen firma sen 1997.Hon var chefspsykolog p Ster.Hon vittnade emot TQ (hur kan man gra det d psykiatriska journaler och psykiatrisk vrd r belagd med srskilt hrd tystnadsplikt)
Mars 2010 arbetade Pentinnen fortfarande som polis i Sundsvall
Okej, tack.
Likvl sker jag vad Sthle och Penttinen gr i dag i februari 2012.
Just det vore intressant att veta. Hjlper de t.ex. andra (o)skyldiga etc.? ...
Citera
2012-02-14, 17:20
Medlem
Stina-Linas avatar
Penttinen arbetar kvar det framgr av uppgifter om att han idag r kriminalinspektr i Sundsvall (hittat p internet" .Det var han som fick Jan Gillou flld av pressens opinionsnmnd PON i dagarna.Han var anmlaren

http://www.resume.se/nyheter/media/2...-falld-av-pon/

Birgitta Sthle har sitt konsultfretag utifrn vilket hon arbetar IDAG! Hon ppnade allts sin konsultverksamhet under tiden hon hade terapi med TQ och var chefspsykolog p Ster.Uppgiften finns p "Alla Bolags" sida
Citera
2012-02-14, 18:01
Medlem
Yatsys avatar
Tnks de en tanke ngon gng till de anhriga.Dom som frlorade de bsta de hade.

Som frmodligen var i en domstol och fick se en pajas erknna vad denna gjort mot dem.Och Svensk domstol som sa att s r det! Och polismbetet som hade bevisen fr det.

Jag tnker p dom som frlorade de bsta de hade.
Citera
2012-02-14, 18:22
Medlem
Stina-Linas avatar
Vad jag inte frstr den hr trden r att s ofta fr den person som idag heter Bergwall skulden fr vad andra mer uppsatta mnniskor gjorde de hade ju ansvaret.Han var ingen pajas anser jag har blev med lkares handlingar drogad..........

Han r vl den ende (frutom ngra som kritiserat hela den hr hrvan) som tnkt p dem som frlorade sina anhriga och som ocks offentligt bett dem om frltelse.
Citera
2012-02-15, 22:03
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8051arbast
Japp, Quick var ett praktiskt stt att f undan ett stort antal kalla mordfall. Men ge mig bevis p vilken som initierade det hela, Quick, psyk eller polisen. ALLA hjlpte till.
En frbisedd komponent r faktiskt nationalism. Nr det var inne med seriemrdare s var det "viktigt" att ven "lilla Sverige" skulle ha seriemrdare med.
Citera
2012-03-14, 11:12
Medlem
sWeePerrs avatar
nnu ett tal mot Thomas Quick, numera Sture Bergwall, lggs ner.

Citat:
Chefsklagaren Jonas Almstrm vid internationella klagarkammaren i Gteborg har i dag beslutat att lgga ned talet mot Sture Bergwall fr mordet p Johan Asplund 1980.

http://svt.se/2.22620/1.2742060/annu...uick_laggs_ner
Citera
2012-03-14, 12:02
Medlem
Sture Bergwall sjlv r frsts tillfreds ver att talet lagts ned och sger bl.a. detta p sin blogg fr en liten stund sedan:
Citat:

Dagens beslut r p s vis symboliskt och viktigt.
Jag knner en stor lttnad, fr egen del, fr Johans anhriga, fr min familj och fr alla de som drabbats i och av TQ-skandalen.
Nu terstr Gry/Trine-fallen, som ligger hos hovrtten, och Appojaure och Pitemlen som klagare Bjrn Ericson i Malm snart kommer med beslut i och som advokaterna arbetar med. Nr resningsprocessen r ver r det dags att stmma in i Bjrn Asplunds krav p en sanningskommission och svar p frgan hur kunde detta ske?. Mnga arbetar redan med den frgan den r oerhrt viktig fr vr allas trygghet och jag skall gra allt fr att bidra med svar.
Citera
2012-03-14, 13:17
Medlem
Ord och inga visor finns p http://www.aklagare.se/PageFiles/6574/Beslut.pdf
Citera
2012-03-14, 16:43
Medlem
Stina-Linas avatar
Pontusenhrning

Jag vill frga om Du nu fick byta plats med Bergvall och Du hade varit med om det han varit med om skulle Du d inte vara lttad?????????????
Citera
2012-03-14, 22:17
Medlem
Clodiuss avatar
Kan ingen gammelmedia ringa upp Kwasten och Gubb-Jan och be om kommentarer.
mer serist vore en kommentar av vr vn brottaradvokaten Pelle Svensson intressant.
Senast redigerad av Clodius 2012-03-14 kl. 23:03.
Citera
2012-03-14, 22:32
Medlem
Stina-Linas avatar
Jag antar att de tv frsta vill vlminte uttala sej .Pelle S r nog jtteglad men tyckte kanske att det tog fr mycket tyid?
Citera
2012-03-15, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stina-Lina
Pontusenhrning

Jag vill frga om Du nu fick byta plats med Bergvall och Du hade varit med om det han varit med om skulle Du d inte vara lttad?????????????
Lttad r nog ett understatement, mhnda.
Samtidigt: Hur kan man egentligen stta ord p det i en spekulativ mening? I en mening r det ju i princip omjligt att ponera vad man skulle uppleva om ett "platsbyte" skulle vara/varit aktuellt. Eller vad sger du? Hur skulle din ltt[n]ad, om s, se ut?

(Jag misstnker att Sture Bergwall numera brjar bli luttrad till gengld lttad.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in