2012-03-06, 18:40
Medlem
BobSacamanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henryhona
Nån som sitter på info om när svar på masteransökningarna kmr?

Den 16:e mars enligt antagning.se. Dock har det ju sagt i tråden, och kan bekräftas genom lämplig googling på resultat från en månad sedan och framåt (från vilken man får fram t.ex. denna tråd: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1919368), att HHS har skickat ut "early offers" till vissa kandidater. Inte bra för ens chanser att bli antagen, om man inte hört något än...
Citera
2012-03-06, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobSacamano
Inte bra för ens chanser att bli antagen, om man inte hört något än...
Tror inte att det är många som får ett tidigt erbjudande. Sedan tror jag även att de flesta som får faktiskt tackar nej då det är vanligt att toppkandidater sökt till fler skolor. Det är även billigt att slänga ihop en extra ansökan just till HHS. Dessutom fick ju killen här lite tidigare i tråden erbjudande när han inte fick det förra året.
Citera
2012-03-06, 19:38
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Den 16:e mars enligt antagning.se. Dock har det ju sagt i tråden, och kan bekräftas genom lämplig googling på resultat från en månad sedan och framåt (från vilken man får fram t.ex. denna tråd: http://www.thestudentroom.co.uk/showthread.php?t=1919368), att HHS har skickat ut "early offers" till vissa kandidater. Inte bra för ens chanser att bli antagen, om man inte hört något än...
Dock står det inte att det vilket av de två finansmasters det handlar om. Jag har bara hört om folk som fått tidigt erbjudande till Accounting samt Economics så än finns det hopp. Det var ju faktiskt rätt många fler sökande till Corp/Investments.
Citera
2012-03-06, 20:46
Medlem
Citat:

Tack så mkt! Fattade inte att man var tvungen att kolla den engelska versionen av sidan för att det skulle dyka upp
Citera
2012-03-13, 13:54
Medlem
Munhuggs avatar
Det har kommit upp "merit rating" nu på ens ansökan (åtminstone sitt förstaval ifall man sökt fler än ett program på HHS). Tre dagar kvar tills man får besked ifall man är antagen eller reservplacerad. Vad är folks backup om ni inte kommer in på de program ni sökt?
Citera
2012-03-13, 14:23
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Munhugg
Det har kommit upp "merit rating" nu på ens ansökan (åtminstone sitt förstaval ifall man sökt fler än ett program på HHS). Tre dagar kvar tills man får besked ifall man är antagen eller reservplacerad. Vad är folks backup om ni inte kommer in på de program ni sökt?
Hur fungerar meritpoängen? Jag hade 99 av 99 iaf, vad nu det betyder. Hade max på Lund som var mitt andrahandsval med.
Citera
2012-03-13, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasRotmos
Hur fungerar meritpoängen? Jag hade 99 av 99 iaf, vad nu det betyder. Hade max på Lund som var mitt andrahandsval med.

Ringde HHS idag och frågade, hade också 99/99 och hon sa att jag var antagen till Msc finance (förutsatt att jag klarade min examen)
Citera
2012-03-13, 14:35
Medlem
Ej fått någon info om meritpoäng. Antar att jag blev struken då.
Citera
2012-03-13, 14:41
Medlem
Munhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plutno
Ringde HHS idag och frågade, hade också 99/99 och hon sa att jag var antagen till Msc finance (förutsatt att jag klarade min examen)

Stora gratulationer! Hur kom det sig att du ringde till dem? Vi andra dödliga kommer få svaret via universityadmission antar jag, eller skickar de ut mail efter fredagen ifall man kom in?
Citera
2012-03-13, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munhugg
Stora gratulationer! Hur kom det sig att du ringde till dem? Vi andra dödliga kommer få svaret via universityadmission antar jag, eller skickar de ut mail efter fredagen ifall man kom in?

Jag var nyfiken så jag ringde upp HHS och bad och få prata med antagningen, då bad hon om mitt namn kollade upp min ansökan och sa att jag var antagen.
Citera
2012-03-13, 14:55
Medlem
TomasRotmoss avatar
Citat:
Låter bra det. Vi får se om jag har samma tur om några dagar då. Grattis!
Citera
2012-03-13, 15:58
Medlem
Citat:
Jag var nyfiken så jag ringde upp HHS och bad och få prata med antagningen, då bad hon om mitt namn kollade upp min ansökan och sa att jag var antagen.

Gjorde samma sak och fick också höra att jag var antagen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in