Citat:
Ursprungligen postat av Flamesofhell
Förlåt om detta är fel kategori men nu till ämnet: Hur kan folk äta råbiff egentligen?
Jag är inte så bra på bakterier och sånt men är inte råbiff rent utav farligt för människan? (iallafall dagens människa som ätit stekt hela livet)
Och framför allt: Hur kan folk ibland föredra råbiff även kallat tartare på restauranger istället för stekt tillagad mat?
Visst, det kanske är en hel del kryddor och sånt i men herregud
För mig så är det helt vidrigt men berätta gärna varför just du gillar råbiff om du gör det
PS. Jag kan dock förstå att vissa äter medium på restauranger till exempel men råbiff är för mig bara för grovt.
Nej, det är inte farligt för människan att äta råbiff. Faktum är att det finns många positiva hälsoaspekter med att äta rått kött, många näringsämnen som är svåra att få tag på finns i just rått kött (Vitamin B till exempel). Din kropp har också lättare att smälta oprocessad mat.
Jag tycker att råbiff är väldigt gott, dock föredrar jag den lätt halstrad på ena sidan. Uppenbarligen inte för att få bort det råa utan dels att de ger en annan textur, blir lite varmt.