Jag började rodda med att ändra min Hennessy men det slutade med att jag istället köpte en annan. Att ändra grundmodellen på din DD-hammock tror jag kan bli knepigt, då själva grundproblemet är att den ska vara sträckt. Det är ju tänkt så helt enkelt, vilket gäller även Hennessy.
Intressant nog pendlade jag också mellan att köpa en Clark eller en Warbonnet och valet föll på WBB av flera skäl. För det första tycker jag att underquiltlösningarna hos Clark är lite komplicerade och gör allt rätt bulkigt och för det andra tyckte jag att det var ganska dyrt. Vad som däremot tilltalade med Clark var att den var väldigt flexibel när det gäller myggnät, integrerat vindskydd och påsar undertill. Tältpinnarna ger dessutom en skön ganska luftig lösning. Clark misstänker jag, är skapad för att passa militärer då aspekter som packstorlek och vikt inte har varit prioritet och de är säkert både rejäla och riktigt välgjorda.
Risken är att du får samma dilemma igen, då Clark varken är assymetrisk eller har en footbox som medger att man kan ligga på diagonalen och få en "obananig" liggyta.
Hur du än väljer kan jag bara säga att min WBB är otroligt skön att ligga i och den är dessutom väldigt lätt att sätta upp (har med remmar). Sen väger den lite vilket aldrig är fel. Jag har Snugpak underblanket som passar perfekt till WBB.
Ska jag gnälla lite är den ganska sladdrig om man jämför med Hennessy, som känns mycket mer rejäl och stabil på nåt vis.
Du har inte funderat på en bridgehammock istället? Då får du ju i princip den hammock du eftersträvar med din DD...
Som typ den här:
http://www.jacksrbetter.com/BMBH.htm
Skulle gärna testa en DD-faktiskt, vill du sälja?