Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Bara det att TL engagerade sig får mig att tvivla. Han slänger ut bollar i alla riktningar men han drev ihop med Holmer.
Ja, apropå Holmer,jag får inte ihop den mannen.Har läst två böcker av honom,varav den ena var hans bok om mordet Olof Palme Är Skjuten.Han skriver väldigt lättläst,bätte än Guillou.Stilistiskt lägger han ut texten.
Vet ej ifall Holmer hade en bättre person som redigerade vad han skrev eller hade han en spökskrivare?
I alla fall så kommer han in i boken runt PKK spåret,vad jag kommer ihåg av boken så börjar han redogöra för detta,hur spaningsgruppen tittar på PKK dåd,jämför och pratar med folk med kännedom om PKK dåd,bland annat redogörs för tillvägagångssätt av PKK ,vad jag minns så var det via informatör eller en av mördarna som intervjuas.
Det jag tänkte på var att PKK sköt folk i huvudet,de tränades för det och minns jag inte fel så var det en annan ammunition,klenare vapen.Minns att jag tänkte att det här är ju bara rappakalja.
Har funderat runt Holmer ,han och Ebbe var ju utsända av SAP i avslöjandet av spioneri i Göteborgs universitetsvärld.Har läst det i nån bok att de kollrade bort vissa fakta,kommer nu inte ihåg vilken bok men i den skrevs det inte smickrande om Ebbe och Holmers slutsatser om denna händelse,det jag undrar är :
1.Antingen var Holmer helt korkat ,på riktigt ,och saknade helt kompetens att dra riktiga slutsatser av den information han hade,detta utnyttjades av SAP,någon inom SAP, då något behövde undersökas som kunde skvätta på SAP,de visste att han skulle komma fram till helt felaktiga slutsatser så att SAP skyddades.
2.Holmer var helt införstådd i att han var sänd till att städa undan så att inget pekade mot SAP.