2012-08-19, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Till saken hör då att landsförrädarspåret är lika felaktigt som CP-spåret och borde i konsekvens med detta läggas i samma sump som Christer Pettersson.

Om du störs så mycket av Landsförrädarspåret, varför skapar du inte en egen tråd, tillägnad ditt spår där du kan vara ifred? Eller faller det på grund av att din enda publik är anhängare av just Landsförrädarspåret som antingen idiotförklarar eller ignorerar dig?

Att trolla ensam är ju verkligen som att pissa i motvind. Trollets existens är i relation till icke-troll, därav en parasit.
Senast redigerad av jakeclawson 2012-08-19 kl. 13:02.
Citera
2012-08-19, 12:58
Medlem
Citat:
Till saken hör då att landsförrädarspåret är lika felaktigt som CP-spåret

Suck..
Citera
2012-08-19, 13:00
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jakeclawson
Om du störs så mycket av Landsförrädarspåret, varför skapar du inte en egen tråd, tillägnad ditt spår där du kan vara ifred? Eller faller det på grund av att din enda publik är anhängare av just Landsförrädarspåret som antingen idiotförklarar eller ignorerar dig?

Att trolla ensam är ju verkligen som att pissa i motvind. Trollets existens är i relation till icke-troll, därav en parasit.

Vad menar du skulle motivera att ge landsförrädarspåret nån sorts frälsestatus ? Det är ju lika felaktigt som CP-spåret. Beklagligt bara att det tillåtits breda ut sig.
Citera
2012-08-19, 13:20
Bannlyst
Citat:
Vad menar du skulle motivera att ge landsförrädarspåret nån sorts frälsestatus ? Det är ju lika felaktigt som CP-spåret. Beklagligt bara att det tillåtits breda ut sig.

Du har sagt det och jag bryr mig faktiskt. Mitt förslag är mycket enkelt. Eftersom du tror att Landsförrädarspåret är fel och jag tror att grekiska söner-spåret är fel särar vi på dem.

https://www.flashback.org/p38909373#p38909373

Här kan du diskutera utan att störas utav oss i försäljar-konsortiet.

Att du inte kommer att nappa är inte så förvånande, parasiten är ju beroende av värdorganismen så att säga.
Senast redigerad av jakeclawson 2012-08-19 kl. 13:29.
Citera
2012-08-19, 13:39
Medlem
Citat:
Du har sagt det och jag bryr mig faktiskt. Mitt förslag är mycket enkelt. Eftersom du tror att Landsförrädarspåret är fel och jag tror att grekiska söner-spåret är fel särar vi på dem.

https://www.flashback.org/p38909373#p38909373

Här kan du diskutera utan att störas utav oss i försäljar-konsortiet.

Att du inte kommer att nappa är inte så förvånande, parasiten är ju beroende av värdorganismen så att säga.
För att vara en som gärna vill framstå som logisk och förnuftig så ränner du förvånansvärt ofta omkring med huvudet under armen. Akta dig så att ingen kommer på tanken att dela upp Landsförrädarspåret i 100 trådar.

Det vet vi ju alla vad det skulle innebära..

https://www.flashback.org/sp37701702

P.S. SLUTA MATA T R O L L E N !
Senast redigerad av Cainnech 2012-08-19 kl. 13:42.
Citera
2012-08-19, 13:47
Medlem
MBoudines avatar
Grundorsaken till att mordet på Olof Palme inte kommit en millimeter närmare sin lösning är att man ägnat tid och kraft åt fel spår. CP-spåret (officiella palmeutredare) - och det så kallade "landsförrädarspåret" som drivs av mindre nogräknade individer som omskolats till författare genom att kunna använda tidigare yrkesbakgrund som "källa" för ett framtida lönsamt författarskap med förment forskarstatus. Vilket för den breda allmänheten naturligtvis verkar förtoendeingivande.

Det är inte oseriöst att försöka sälja böcker, men om bokförsäljningen i säljargumenten ges sken av vetenskaplig forskning i materialet är det som jag ser det hårfint nära lurendrejeri. Och resultatet har vi ju sett. Inte en millimeter närmare mordgåtans lösning efter år i det här "spåret" heller.
Citera
2012-08-19, 13:51
Medlem
Citat:
Grundorsaken till att mordet på Olof Palme inte kommit en millimeter närmare sin lösning är att man ägnat tid och kraft åt fel spår. CP-spåret (officiella palmeutredare) - och det så kallade "landsförrädarspåret" som drivs av mindre nogräknade individer som omskolats till författare genom att kunna använda tidigare yrkesbakgrund som "källa" för ett framtida lönsamt författarskap med förment forskarstatus. Vilket för den breda allmänheten naturligtvis verkar förtoendeingivande.

Det är inte oseriöst att försöka sälja böcker, men om bokförsäljningen i säljargumenten ges sken av vetenskaplig forskning i materialet är det som jag ser det hårfint nära lurendrejeri. Och resultatet har vi ju sett. Inte en millimeter närmare mordgåtans lösning efter år i det här "spåret" heller.

Kan du trötta nån gång? Det är konstateranden och inte antaganden när du på ditt sätt menar att CP-spåret ÄR felaktigt. Du har INGEN ANING! Du var inte på mordplatsen.

På samma sätt som du/ni tycker det är OT att diskutera CP så är det lika jävligt att göra det du gör, nämligen att enbart tysta ner och vifta undan utan att komma med rimliga belägg för det. Dessutom när du som igår skriver att du inte läst en rad om mordet.
Senast redigerad av Krita88 2012-08-19 kl. 13:54.
Citera
2012-08-19, 14:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cainnech
För att vara en som gärna vill framstå som logisk och förnuftig så ränner du förvånansvärt ofta omkring med huvudet under armen. Akta dig så att ingen kommer på tanken att dela upp Landsförrädarspåret i 100 trådar.

Det vet vi ju alla vad det skulle innebära..

https://www.flashback.org/sp37701702

P.S. SLUTA MATA T R O L L E N !

Det där inlägget skrevs när tråden fungerade bra.

Det gör den inte nu, vi är liksom bortom strategier som att "sluta mata trollen" eftersom troll verkar stå för en majoritet av inläggen på senare tid, med följden att de seriösa skribenterna slutar skriva. Det är riktigt synd.

Min lösning är mycket enkel och logiskt. Eftersom 9/10 inlägg i denna tråd rör Landsförrädarspåret avses denna tråd för Landsförrädarspåret medan Christer Pettersson och grekiska söner avhandlas i en annan tråd. Jag slipper grekiska söner och Mboudine slipper mina försök att sälja böcker. Mindre tjafs och mer konstruktivitet.

Den enda som inte tjänar på ett sånt system är en person som medvetet är ute efter att förstöra och såna klarar vi oss utan, eller hur?
Senast redigerad av jakeclawson 2012-08-19 kl. 14:03.
Citera
2012-08-19, 14:10
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Du är inte riktigt läskunnig, eller hur ? Du klarar ord för ord, men inte ord sammansatta i meningar.

Ingen - varken jag eller någon annan såvitt jag vet - har i tråden antytt att grekiska söner ligger bakom mordet på Olof Palme. Och du kör med skolmästarfasoner om brist på läsförståelse i din attityd mot andra postare ..
Citera
2012-08-19, 14:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krita88
Kan du trötta nån gång? Det är konstateranden och inte antaganden när du på ditt sätt menar att CP-spåret ÄR felaktigt. Du har INGEN ANING! Du var inte på mordplatsen.

På samma sätt som du/ni tycker det är OT att diskutera CP så är det lika jävligt att göra det du gör, nämligen att enbart tysta ner och vifta undan utan att komma med rimliga belägg för det. Dessutom när du som igår skriver att du inte läst en rad om mordet.

Du kan omöjligen känna till vilka som uppehåller sig i den här tråden. Eller huruvida någon av dem befann sig på mordplatsen - eller inte.

Somliga, som du, får all information om Palmemordet via kloakpressen Aftonbladet/Expressen, TV3 eller i form av äventyrsromaner på tok-tema om Christer Pettersson och "landsförrädare". Andra har s.a.s. alternativa och mer tillförlitliga kanaler att tillgå.
Citera
2012-08-19, 14:49
Medlem
Citat:
Du kan omöjligen känna till vilka som uppehåller sig i den här tråden. Eller huruvida någon av dem befann sig på mordplatsen - eller inte.

Somliga, som du, får all information om Palmemordet via kloakpressen Aftonbladet/Expressen, TV3 eller i form av äventyrsromaner på tok-tema om Christer Pettersson och "landsförrädare". Andra har s.a.s. alternativa och mer tillförlitliga kanaler att tillgå.

Vore intressant att veta om något vittne finns i tråden hehe, inte helt omöjligt!
Citera
2012-08-19, 14:57
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Vore intressant att veta om något vittne finns i tråden hehe, inte helt omöjligt!

M. Ja, det är nog fullt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in