2012-02-20, 00:19
Medlem
bulan82s avatar
hehe beror vilken antibiotika du använder .
sen finns del mat som är värre att använda än alkohol .
men ska du festa 1 gång är det nog helt chill
Citera
2012-02-20, 00:55
Medlem
jontäs avatar
LÄS HÄR
http://www.smittskyddsinstitutet.se/smittskydd/arkiv/myter-och-folktro/myter--alkohol-slar-ut-antibiotika/

Citat:
Det finns en utbredd missuppfattning om att antibiotika och alkohol inte kan kombineras. Myten kring alkohol och antibiotika är antingen att alkoholen slår ut antibiotikan eller att antibiotikan slår ut alkoholen. Ingenting tyder på att det är på varken det ena eller andra sättet.

Citera
2012-02-20, 18:20
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontä
LÄS HÄR
http://www.smittskyddsinstitutet.se/...t-antibiotika/

Läste du även detta? Från ditt eget inlägg....
Citat:
Sjuksköterskan Ingela Eckerdal vid Jämtlands läns landstings sjukvårdsrådgivning har svarat på frågan om alkohol och antibiotika ett antal gånger.
– Jag brukar inte rekommendera det. Jag ger information och beslutet får sedan tas av patienten. Vissa antibiotika ska absolut inte kombineras med alkohol, till exempel - Flagyl som bland annat ges mot vissa infektiösa diarrésjukdomar. Preparatet kan ge en antabuseffekt i kombination med alkohol, säger hon.
Citera
2012-02-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Hur mycket alkohol kan jag dricka om jag käkar antibiotika utan att bli sjuk? är på 7e dagen tror jag nu. och har ej tryckt i mig andra piller o sånt

Varför kan du inte strunta i det tills kuren är över? En riktig fylla är detsamma som att börja om när du äter vanlig antibiotika mot en infektion.
Citera
2012-02-21, 00:28
Medlem
Triremers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Hur mycket alkohol kan jag dricka om jag käkar antibiotika utan att bli sjuk? är på 7e dagen tror jag nu. och har ej tryckt i mig andra piller o sånt

Du kan dricka hur mycket du vill på t.ex. Dalacin. Effekten av antibiotikan avtar inte men är du sjuk så råder jag dig att inte dricka alls.

Googla den verksamma substansen eller läs medföljande bipacksedel.
Citera
2012-02-21, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Triremer
Du kan dricka hur mycket du vill på t.ex. Dalacin. Effekten av antibiotikan avtar inte men är du sjuk så råder jag dig att inte dricka alls.

Googla den verksamma substansen eller läs medföljande bipacksedel.

Precis. Kroppen behöver vila. Antibiotikan ska skynda på processen.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in