2012-02-16, 01:33
Medlem
Jag har haft länge ett sår alldeles vid stjärtskåran som ofta kliar och svider, ibland blöder det, har inte vågat kolla upp det med doktorn.

Har nån haft något liknande och kan utvärdera vad det kan vara? Vanlig spricka eller?
Citera
2012-02-16, 16:36
Medlem
alltblirbras avatar
Ohlala, hemorojjder, det är grädden på livets pajfat.
Kan berätta att när jag slutade med normalmixad diet, till att enbart äta frukt och grönt, rått, mycket fiber och rå spenat osv, försvann H-problemet och allt annat kring matsmältning och tömning fick en slags 'reset' ..
Citera
2012-02-19, 18:59
Medlem
Mitt rövhål tar kål på mig!

Natten till i fredags va ja tvungen att rusa upp ur sängen för att nöd klunsa lite men ca 10min efter uppkom en olidlig sveda från röven. Min första tanke va att den densitet bomben jag hade avfyrat hade på något sätt skadat min oskyldiga röv!! men lyckades somna efter nån timme.

Men i går när ja vakna hade svedan övergått till en tryckande smärta, men det va ju lördag så ja hade andra saker att göra än att oroa mig över anal klåda, Men när jag skulle lägga mig igen så hade jag sån smärta att ja inte kunde somna, efter ett par timmars vridande och vändande i sängen gick jag till toan för att kolla med en spegel...

Till min förvåning så hade jag två blåsor stora som en stor vindruva hängandes där bak, ser ut som något muterat ifrån en skräckfilm...

Med brustet självförtroende väckte ja iallafall min flickvän i morse och tvinga iväg henne till apoteket för att köpa xylo något anal salva, men det gör fortfarande lika ont.

Är det någon som har vart med om detta innan? När går smärtan över?!?!?!
Är det hemorrojder? för jag trodde inte de skulle göra ont, men det här gör ONT!

Äter voltaren nu, men den skiten verkar ju inte ha någoin effekt alls.

Vill helst inte gå till en läkare då jag anser att min röv är enkel riktad!
Citera
2012-02-19, 19:31
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sju7
Vill helst inte gå till en läkare då jag anser att min röv är enkel riktad!
Prova salvor eller stolpiller och vissa har bedövande effekt, sök i tråden för namn.
Citera
2012-02-28, 19:56
Medlem
Jag ska till doktorn på torsdag, kommer bli sjukt pinsamt men jag har lika smärtande, tryckande känsla i röven som ni. Förstår inte var det kommer ifrån. Tränar, äter bra, dricker mkt. Vill bara kunna bajsa i lugn och ro.
Citera
2012-02-29, 16:56
Medlem
Har inte tränat på 2v, har haft en konstant jävla svidande smärta i gumpen. Hade ganska mkt överskottsenergi idag och bestämde mig för att springa. 10 min in i löpandet märker jag hur smärtan i röven är borta. Hur skönt som helst. Ni som har jävla ont, börja spring! Stolpillerna funkar ej för mig heller men lite motion gör tydligen underverk.

ett tips.
Citera
2012-03-05, 00:53
Medlem
LightClouds avatar
Var på toa för någon timme sedan för att släppa ut avfallet och märkte då hur vattnet var rödfärgat och det droppade blod från anus. Det var Coca Cola-rött och ingen smärta kändes.

Nu gick jag på toa igen på grund av magknip men nu kom inget blod. Kan det varit en rackare som sprack tro?
Citera
2012-03-11, 23:03
Medlem
Siri1s avatar
Misstänker att även jag är drabbad. Ingenting stort som vissa andra verkar ha. Men är rätt bra med rött på pappret efter en sittning.

Har aldrig haft någonting sådant förut och är relativt ung. Ska jag uppsöka läkare som får kolla på det?
Citera
2012-03-13, 01:46
Medlem
Kära flashback, jag sitter här framför datorn på en måndagskväll i en liten halvkonstig position så pungen hänger nästan ner över anus, så skulle stoppa ner handen och lyfta upp honom.
Då känner jag en konstig känsla, nästan som en finne brevid anus, efter ett tag med spegel, kamera och lite finess fick jag fram en klar bild på det. (FYI det är extremt jävla svårt att se sitt eget anus).
I alla fall, jag skimmade igenom tråden lite lätt och fick reda på:

1. Det är inte smittsamt - Ergo jag har inte fått det ifrån någon.
2. Det är ett "uppblåst" blodkärl(?)
3. Det är inte farlig men kan skapa extrodinära smärtor.
4. Man får det när man lägger en kabel ganska hårt/förstoppning.
5. Händer OFTAST hos lite äldre människor.

Nu är det så att jag är 18 år gammal, har inte vart förstoppad, bajsar regelbundet.
Senaste jag bajsade var för några timmar sedan då hade jag inga problem inga smärtor - nothing.
Men igår kväll satt jag och bajsade och tog i ganska hårt, så pass att jag blev "light headed", då kommer jag till saken, varför känner jag då smärtan nu och inte igår när det då *förmodligen* hände?
Först vart jag riktigt jävla skraj, jag trodde hemorojder var typ som herpes klamydia osv, men nu när jag har läst lite så har jag lugnat ner mig lite.
När jag sitter och läser igenom tråden känner jag hur det gör mer och mer ont, men det är förmodligen bara placebo.
Vad ska jag göra? jag vill helst inte gå till en doktor då jag inte gillar sjukhus eller att en främmande människa kör upp finger eller andra saker i mitt anus.
Den är inte särskilt stor, kanske 0,5-1,0 cm, blå-lila färg.
Kommer detta gå över av sig självt eller måste jag köpa något piller eller kräm/salva?
Min mor (som jag fortfarande bor hos) är en f.d sköterska så hon har rätt många salvor osvosv.
Och OM jag nu behöver piller/salvor måste jag då uppsöka läkare för att få dom eller är det bara att strosa in på ett apotek och köpa?

Snälla "trolls" jag är lite halvskraj så retas/skräm mig inte, tack!
Senast redigerad av BAzzelito 2012-03-13 kl. 01:49.
Citera
2012-03-25, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAzzelito
Kära flashback, jag sitter här framför datorn på en måndagskväll i en liten halvkonstig position så pungen hänger nästan ner över anus, så skulle stoppa ner handen och lyfta upp honom.
Då känner jag en konstig känsla, nästan som en finne brevid anus, efter ett tag med spegel, kamera och lite finess fick jag fram en klar bild på det. (FYI det är extremt jävla svårt att se sitt eget anus).
I alla fall, jag skimmade igenom tråden lite lätt och fick reda på:

1. Det är inte smittsamt - Ergo jag har inte fått det ifrån någon.
2. Det är ett "uppblåst" blodkärl(?)
3. Det är inte farlig men kan skapa extrodinära smärtor.
4. Man får det när man lägger en kabel ganska hårt/förstoppning.
5. Händer OFTAST hos lite äldre människor.

Nu är det så att jag är 18 år gammal, har inte vart förstoppad, bajsar regelbundet.
Senaste jag bajsade var för några timmar sedan då hade jag inga problem inga smärtor - nothing.
Men igår kväll satt jag och bajsade och tog i ganska hårt, så pass att jag blev "light headed", då kommer jag till saken, varför känner jag då smärtan nu och inte igår när det då *förmodligen* hände?
Först vart jag riktigt jävla skraj, jag trodde hemorojder var typ som herpes klamydia osv, men nu när jag har läst lite så har jag lugnat ner mig lite.
När jag sitter och läser igenom tråden känner jag hur det gör mer och mer ont, men det är förmodligen bara placebo.
Vad ska jag göra? jag vill helst inte gå till en doktor då jag inte gillar sjukhus eller att en främmande människa kör upp finger eller andra saker i mitt anus.
Den är inte särskilt stor, kanske 0,5-1,0 cm, blå-lila färg.
Kommer detta gå över av sig självt eller måste jag köpa något piller eller kräm/salva?
Min mor (som jag fortfarande bor hos) är en f.d sköterska så hon har rätt många salvor osvosv.
Och OM jag nu behöver piller/salvor måste jag då uppsöka läkare för att få dom eller är det bara att strosa in på ett apotek och köpa?

Snälla "trolls" jag är lite halvskraj så retas/skräm mig inte, tack!

Gå in på apoteket och säg att du vill ha xyloproct, stolpiller + salva.

Jag blev kvitt med mitt problem i en vecka. Helt otroligt, jag var så glad över att det gick att bajsa utan smärta. Stolpiller, träning + mkt fiberrik mat och vätska är en bra kombination. Iallafall så söp jag rätt hårt igår och blev hård i magen. Blev att man fick ta i extra mkt och jag märkte då hur det kom tillbaka, gör ont som fan igen. Orkar inte träna idag, är bakis men jag fasar över bajsandet imorgon som kommer att svida satan. Får se om jag röra på mig här hemma lite, orkar inte med smärtan..
Senast redigerad av Halshuggning 2012-03-25 kl. 14:42.
Citera
2012-04-26, 00:12
Medlem
Ska lista mina symptom som har pågått under en längre tid..

Blod på pappret efter toalettbesök.
Klart ljust blod, Har tidigare kommit mindre blod, Men har haft kraftigare blödningar dom 2 senaste gångerna.. När det väl har kommit lite mer blod så går det bort väldigt snabbt ändå.
Blir som en stor fläck, och en lite mindre på pappret, Sen är det så gott som borta.
Kan känna när jag lägger en kabel att det nästan sticker/svider till lite grann.. Vilket innebär att man anar att blod ska dyka upp...

Svider och kliar lite efter att det har "spruckit"..

Kan vara lugnt i ett par veckor efteråt. Inga speciella symptom.

Sen kommer det tillbaka igen, Same shit, Blod på pappret igen..

Har kollat med spegel, Syns inget om jag är avslappnad, Men om jag spänner ut anus lite så kan jag se som en liten knöl.. Den sitter längst bak och intill rövhålet. Knölen är lite mörkblå till färgen, och inte jätte stor...

Låter som hemorrojd ?.
Har använt Xyloproct i 12 dagar, ( Salvan ), upptäckte blod på pappret igen..
Alltså verkar salvan inte ha hjälpt alls.. Om den ens hjälper på 12dagar, Vilket man tycker att den borde..

Jag har redan ringt VC och fått en tid, Dock om mer än en vecka.. Man är ju lite nojig.!
Dragit mig som fan för att kontakta läkare.. Men känner att, vadfan, Det är värt det..
Kan ju trots allt bli värre i framtiden om man ignorerar problemet...

Hoppas att man kan få något bra utskrivet som dödar problemet! Ingen jävla lindring, Känns meningslöst!
Citera
2012-05-04, 19:33
Medlem
Jag har fått en hemorrojd! Upptäckte den i Onsdags.
Jag var och sket hårt som in i helvete på tisdagen. (Har allmänt seg mage men denna gången var extra segt)
Efter jag hade bajsat så kände jag hur anuset började göra ont när jag satte mig ner. Tänkte inte mer på det utan fortsatte dagen som vanligt i hopp om att det går över till morgondagen.

Morgonen kom och det gjorde ondare än kvällen innan. Gick till toan och kollade med spegeln samt pillade lite där bak. Upptäckte denna "stora" hemorrojd, ca 2-2.5 cm lång.
Blev skraj som fan och sprang till datorn för att googla svar. Googlade t.ex "böld i rumpan" etc.
Svettet ran och efter många moment kom jag fram till detta, hemorojjder.
Förstod att det var ofarligt och jag började lugna ner mig..
Berättade för mamma och hon fixade någon jävla salva, xylo någonting.

Sitter här nu två dagar senare och har fortfarande skit ont. Ondare än tidigare. Antar att den inte hade "utvecklats" helt.
Men, men. På paketet står det att en skillnad bör upptäckas inom 3 veckor så jag känner mig fortfarande ganska lugn..

Jag är 17 år för övrigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in