2012-02-09, 22:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudarshan
Jag tror du har missförstått. Det avsiktligt dessutom. Ni spelar överdramatiska för att gagna era privata intressen.

Trams, du och en till har inte kunnat tolka skeendet och vad som har
hänt på ett vettigt sätt.

F behöver skyddas från sin mors inflytande som uppenbarligen är skadligt för F
och det kommer att dröja länge innan C får obevakat umgänge igen.

//Reimer
Citera
2012-02-09, 22:29
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Trams, du och en till har inte kunnat tolka skeendet och vad som har
hänt på ett vettigt sätt.

F behöver skyddas från sin mors inflytande som uppenbarligen är skadligt för F
och det kommer att dröja länge innan C får obevakat umgänge igen.

//Reimer

Jag har läst domen. Detta stackars barn, modern är sannerligen omdömeslös och motsägelsefull. I domen anger hon;
"De trivs jättebra ihop och att ha mer tid tillsammans är något de velat hela tiden. De var
överens om det och gjorde det i samförstånd eftersom de velat ha mer tid med varandra".

Vilken vuxen tror att man kan lägga ett sådant ansvar på ett litet barn?
Citera
2012-02-09, 23:44
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Ja, du/ni behöver verkligen allt tid och hjälp ni kan få för att "samla er" -- man får hoppas att rätt instanser upptäcker det snarast ... för flickans skull.

Kunde inte sagt det bättre själv. Tingsrätten lämnar mammans påstådda oro utan avseende pga att umgängesfrågan var reglerad över en överskådlig framtid i domstol och av familjerättsbyrån, samt att psykologbehandlingen avbröts. Vidare säger tingsrätten att pga detta, flickans ålder och omständigheterna för flickan innan bortrövandet och under bortavaron, att hon varit skild från vårdnadshavaren (pappan) samt CHs lämplighet att ta han om F ska gärningen bedömas som grov.
Citera
2012-02-10, 08:56
Medlem
Baertlings avatar
Blir det några överklaganden av domen? Tycker verkligen att åklagaren borde överklaga så att straffet står någorlunda i paritet med brottet. Själv yrkar jag på minst ett års fängelse.
Citera
2012-02-13, 01:40
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baertling
Blir det några överklaganden av domen? Tycker verkligen att åklagaren borde överklaga så att straffet står någorlunda i paritet med brottet. Själv yrkar jag på minst ett års fängelse.

Parterna har till den 20 februari på sig att överklaga. Ska man jämföra tiden som barnet hölls fången så är det rimligt med längre tid.
Citera
2012-02-14, 19:50
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudarshan
Mia Mark är partisk i målet! Det viker jag inte ett tum på och även Carolas advokat såg det och jag frågade honom om det får vara på det viset (som sagt så han jag med en del under de timmar vi fick vänta på dom). Jag såg inte hennes grimaseranden under rätten men det gjorde minst två andra. Vore det en uns av rättvisa skulle Carola också få ha en barnpsykolog som står på hennes sida. Det är i själva verket dina påståenden som faller platt och du framställer dig inte som riktigt klok.

Enligt din utsaga om dottern "Hon säger att hon heter namnet Carola har sagt att hon skall heta under kidnappningen men att hon har en skylt med sitt rätta namn på sig." så verkar det för mig uppenbart att dottern har full koll och är intelligent men ändå så ärlig att hon erkänner att hon använt sig av ett annat namn. MEN VA FAN! ÄR DET INTE SJÄLVKLART? DOTTERN VILL JU INTE RÖJA IDENTITETEN! Vem som helst fattar ju det du påstår, men inte Mia Mark?

Uppenbart har dottern lyckats bra med att skilja verklighet och fantasi. Hon vet att hon har sitt riktiga namn på skylten som hon hade på sig. Hon visste att använda sitt fantasinamn i vardagen när hon var med Carola. Hon har omdöme att berätta detta efter övertalning av barnpsykologen som misstolkar det förmodligen avsiktligt för jag har svårt tro att en barnpsykolog kan vara så korkad att hon inte förstår vad ett intelligent barn säger. Nä, jag misstänker starkt att hon ljuger!
Det är allvarligt eftersom det är den enda psykologen som gjort utredningen, så byt ut henne och gör om!
Är du verkligen allvarlig nu? Menar du att det är bra att flickan vill skydda sin mamma så hon inte ens vet vad hon heter? Att mamman skrämt henne för poliser. Det är verkligen inte konstigt att mamman får krypa in och har mist vårdnaden. Jag hoppas verkligen att du inte är pappa.
Citera
2012-02-20, 23:55
Medlem
Guardian Angels avatar
Är det någon som vet om endera part har överklagat?
Citera
2012-02-21, 21:25
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guardian Angel
Är det någon som vet om endera part har överklagat?

Domen vann laga kraft igår.
Citera
2012-02-21, 23:30
Medlem
Guardian Angels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuesday
Domen vann laga kraft igår.

Tack Tuesday, då vet vi det.
Hoppas flickan får all hjälp nu.
Citera
2012-11-16, 17:16
Medlem
Hon är lärare på min skola. En snubbe i klassen googlade namnet och såg att hon varit efterlyst och vi kollade bilder mm. Så vi är rätt så säkra på att det är hon.
Citera
2012-11-16, 18:17
Medlem
mariajosecristernas avatar
Det är överspelat. Låt henne vara ifred, för barnets skull.
Citera
2012-11-17, 00:21
Medlem
hon blev väl dömd för egenmäktigt förfarande med barn, alltså antar jag att det inte är en grundskola hon arbetar på för då skulle hon väl inte klara en koll i belastningsregistret.
eller är jag ute och cyklar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in