2012-02-09, 15:39
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
F ö heter flickan verkligen Tea.
Beror på vem du frågar. Flickan visste ju knappt själv. Fin mamma hon har som utsätter hennes för detta och du stödjer det.
Citera
2012-02-09, 15:40
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Självklart visste flickan vad hon hette. Om det nu är det som det är frågan om. Flickan försökte bara neka till att det var hon eftersom hon förstod att mamman var illa ute.

Citat:
Man kan notera att det även fortsättningsvis är samma inhyrda barnpsykolog som gör de psykologiska bedömningarna av barnet. Nu heter det: "kan inte få ihop verkligheten". Är det en omskrivning för att F helst vill vara hos mamman måntro?
Detta måste vara det absolut dummaste du lyckats få till. HUR kan du ta dig rätten och påstå vad flickan känner och vad hon vet?
Citera
2012-02-09, 16:26
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudarshan
Kan inte någon vettig människa inom de sociala myndigheterna omplacera Mia Mark med tanken på partiskheten och den nära relationen med Jonas och flickan som hon uppenbarligen skyddar? Byt ut henne mot en oberoende barnpsykolog som enbart jobbar med flickan och inget annat!
Det ligger väl i myndigheter, socialtjänst och utredares uppgift att skydda flickan faktiskt.

Citat:
Jag var öppen och ärlig vilket givetvis psykopatmanipulatören Aposteriori utnyttjar (att jag ens tar namnet i min mun och sänker mig ner till pajkastningsnivå med en misstänkt pedofil?) lika väl som han visar prov på att utnyttja flickan. Jag jobbar inte för egna intressen så som de flesta andra här på tråden! Jag jobbar för sanningen!
Lite fräckt att antyda att Aposteriori är en misstänkt pedofil - har du verkligen belägg för det påståendet?
Citera
2012-02-09, 16:34
Medlem
Sudarshans avatar
(hoppsan jag ser att jag svarade på en post som nu är raderat)

Ja klokt Eerieye, hon kommer inte kunna tystas ner så länge till. I fängelset kan hon inget göra men när hon kommer ut så kan hon ta tag i de anmälningar som hon en gång har gjort eller så kanske hon måste göra ny anmälan utifrån de omständigheter som blivit uppenbara som tex att man har gått på Mia Marks utlåtanden, att domen har baserats på tidigare bedömningar som varit felaktiga. Det var fel att hon bara fick se flickan 4 timmar varannan vecka och hade felet inte begåtts så hade heller inte följdverkningarna uppstått. Allt måste göras om när hon kommer ut. Till dess kan vi som står för rättvisa i samhället samla oss så gott vi kan.
Senast redigerad av Sudarshan 2012-02-09 kl. 16:37.
Citera
2012-02-09, 16:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
(hoppsan jag ser att jag svarade på en post som nu är raderat)

Ja klokt Eerieye, hon kommer inte kunna tystas ner så länge till. I fängelset kan hon inget göra men när hon kommer ut så kan hon ta tag i de anmälningar som hon en gång har gjort eller så kanske hon måste göra ny anmälan utifrån de omständigheter som blivit uppenbara som tex att man har gått på Mia Marks utlåtanden, att domen har baserats på tidigare bedömningar som varit felaktiga. Det var fel att hon bara fick se flickan 4 timmar varannan vecka och hade felet inte begåtts så hade heller inte följdverkningarna uppstått. Allt måste göras om när hon kommer ut. Till dess kan vi som står för rättvisa i samhället samla oss så gott vi kan.
Ja, du/ni behöver verkligen allt tid och hjälp ni kan få för att "samla er" -- man får hoppas att rätt instanser upptäcker det snarast ... för flickans skull.
Citera
2012-02-09, 17:14
Moderator
Eerieyes avatar
Är jag fixerad vid pappans kön? Haha.. nej, men bilderna är relevanta i ärendet. Mamman har hänvisat till dem i vårdnadstvisten. Dels är det frågan om publika sexannonser (med namn och bild) och dels har de förekommit i den rättsliga processen. Så de är inte i någon "privat samling" och har aldrig varit det.

Men jag släpper detta nu, det har urartat till pajkastning och mamman får ta tag i ärendet själv. Det blir väl i april, tror jag.
Citera
2012-02-09, 17:18
Medlem
Sudarshans avatar
Ja, jag hoppas verkligen myndigheterna skyddar flickan - att de inte bidrar till rättsröta och att de inte baserar sig på påståenden som är så uppenbart psykopatiska i sin natur att det skadar mamman och flickan.
Citera
2012-02-09, 18:17
Medlem
Sudarshans avatar
Jag mailade gbg.tingsratt@dom.se och begärde att få ut b18242-10.
Är det någon som vet hur lång tid det kan ta att få det?
Citera
2012-02-09, 18:17
Medlem
LitenTuvas avatar
Citat:
Ja, jag hoppas verkligen myndigheterna skyddar flickan.

Du behöver inte vara orolig, flickan kommer att skyddas.
Citera
2012-02-09, 18:27
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LitenTuva
Du behöver inte vara orolig, flickan kommer att skyddas.

Ja det hoppas jag verkligen, hon behöver vara långt borta från sin mor
och det under en längre tid så att hon får en chans att läka ihop.

Det är rent förunderligt hur någon kan försvara CH.

//Reimer
Citera
2012-02-09, 18:41
Medlem
Aposterioris avatar
Citat:
Jag mailade gbg.tingsratt@dom.se och begärde att få ut b18242-10.
Är det någon som vet hur lång tid det kan ta att få det?
På tiden att du gjorde detta. Du har nog det i morgon skulle jag tro.
Citera
2012-02-09, 19:32
Medlem
Sudarshans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ja det hoppas jag verkligen, hon behöver vara långt borta från sin mor
och det under en längre tid så att hon får en chans att läka ihop.

Det är rent förunderligt hur någon kan försvara CH.

//Reimer

Jag tror du har missförstått. Det avsiktligt dessutom. Ni spelar överdramatiska för att gagna era privata intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in