Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-12-07, 16:28
  #97
Medlem
Hej Ducken11,

Jag känner nog igen din order. Emballerings materialet var slut och vi ville få iväg paketet så fort som möjligt. Snabbaste lösningen var ner på ICA och köpa toalettpapper

Vi gör vårt bästa för att få iväg beställningar så snabbt som möjligt och även att ge så bra support som möjligt via mail. Ibland får vi improvisera men skulle någon vara bli skadad under frakten ersätter vi självklart alltid det

Hoppas att alla är nöjda hittills som handlat av oss

Med vänliga hälsningar
PGS.

Citat:
Ursprungligen postat av Ducken11
Härlig onödig bump som n00badministratör gör...

Hur som helst så är de gröna, dock måste jag säga att det känns väldigt oseriöst när de använder toalettpapper som paketeringsmaterial.
Citera
2012-01-30, 17:29
  #98
Medlem
Stoppad av polis utanför Professional grow

Var där och skulle köpa lite saker på avhämtning, mötte någon gammal tant som vi betalade kontant.
Kör sen c:a 150 meter innan vi blev stoppade av en civil V70, dom kollade körkortet på kompisen som körde och leg på mig + lyste oss i ögonen och ställde en massa frågor och tittade runt i bilen, bagageluckan, under säten, handskfacket.
Hur gör man nu, kommer dom banka in dörren om ett par 2 månader eller skall man försöka begära öppet köp på sakerna?
Känns väldigt nojjigt att börja odla tomater hemma precis efter att polisen kollat ens ID, var det några av dom kontrollerade Nordic Grow kunderna som åkte fast eller är det safe att köra på, Professional grow är väl samma som gamla Nordic Grow?
Citera
2012-01-30, 17:49
  #99
Medlem
Låter inte så bra! ;(,Vänta med att sätta dom små liven iaf någon månad!
Citera
2012-01-30, 17:58
  #100
Medlem
Denoms avatar
Räkna med att Polisen har ögonen på dig ett tag. Försök lämna tillbaka det om du inte kan odla någon annanstans alt. orkar vänta ett tag.
Citera
2012-01-30, 18:18
  #101
Medlem
Skulle själv nog vänta ca en och en halv "skördecykel" eller vad man säger.
Om vi säger att det vanligtvis tar 1 månad vegg, 8 veckor blom, så är det 3 månader. Vill dom sätta dit dig så hårt dom kan så kommer dom antagligen om ca 2-3 månader då dina plantor är som störst/nyss skördade.
Jag tror knappast att dom kommer inom en månad, 6 veckor om dom inte redan kommit om en vecka.

Om jag sätter mig in i polisens situation:

Jag stannar er idag. Jag vet att ni börjar odla idag, och har skörd om 2-4 månader.
Antigen slår jag till om en vecka då era frön har kommit upp från jorden och har rätten att beslagta utrustningen för narkotika framställning, eller väntar 8-10 veckor och gör en bättre "bust" i chefens ögon.

Jag skulle väntat ett halvår och en vecka, då skulle jag känna mig säker.
Citera
2012-01-30, 19:27
  #102
Medlem
Aj aj otur men anda tur for dig.
Tro inte att detta ar en tillfallighet. Jag blev stannad pa liknande satt utanfor en annan odlingsbutik men till skillnad fran dig slutade allt med en vistelse i haktet och ett flackat register.

Mitt rad till dig ar att lagga allt pa hyllan. Odla ingenting och ha ingenting olagligt hemma hos dig.
Jag ar overtygad om att du kommer fa besok inom kort.

Bra att dom inte tog in dig pa piss och husis pa samma gang vilken hande i mitt fall.

Ha det bast och lar dig av denna handelse. Handla ALDRIG i en fysisk butik, polisen haller koll.
Citera
2012-01-30, 19:39
  #103
Medlem
Läser man professinalgrows tråd på swecan så ser man att folk pratat om hur dom fått diskreta leveranser via en tant.
klart som fan (!!!) att polisen snappar upp den infon och håller koll på tanten.
Dom som måste ha stora krav på att vara hemliga av sig och antagligen ha planer på att sälja CB om dom inte kan beställa på internet som alla andra.

Den som skrev om det i den tråden måste ha vart dum i huvudet, det går inte att göra samma sak flera gånger. Och att "Outa" rutinen på en knarkar sida som Swecan är ju

Det finns idioter, sedan finns det dom som är mentalt efterblivna.
Citera
2012-01-30, 19:40
  #104
Medlem
Ils avatar
Varför tillät ni poliserna att kolla i er bagagelucka och i handskfacket?

Och varför röjer du att sakerna levereras av en gammal tant om det nu ska vara hemligt?
Polisen läser här och allt ni säger här kommer att användas emot er och andra odlare. :P
__________________
Senast redigerad av Il 2012-01-30 kl. 19:43.
Citera
2012-01-30, 19:59
  #105
Medlem
medical_growers avatar
Skulle vänta ett år innan jag började odla. Lägg undan utrustningen så länge och håll er rena.

Hembesök kan nog bli aktuellt inom dom närmaste tre månaderna. Jag beklagar verkligen eran otur. Det är en jävla pissdystopi till trygghetsknarkande förmyndarland vi lever i.
Citera
2012-01-30, 21:02
  #106
Medlem
Knasbass avatar
Om jag var du så skulle jag montera utrustningen och odla tomater eller någon annan grönsak/frukt så när dem kommer om 2-4 månader för att göra husransakan så ser dem att du inte håller på med olagligheter. Kanske en dålig ide men om jag vore i den sitsen skulle jag låta polisen få smaka på den medicinen!! Har 2 gånger åkt fast för odling och vet hur dem jobbar och spanar. Andra gången borrade dem upp både vanliga dörr låset och säkerhets låset... Tänk hur dem skulle reagera när dem kommer och får syn på tomaterna!

//Knasbas
Citera
2012-01-30, 21:53
  #107
Medlem
Efter att du har skapat den här tråden så kan du ju glömma att odla om du inte vill åka dit. Kanske till och med bäst att ta det lugnt med rökat ett bra tag om du vill känna dig helt säker. Polisen läser garanterat på det här forumet. De lär väl inte ha stoppat så många personer utanför Professionalgrow de senaste dagarna så dem kan nog lätt köra uteslutningsmetoden och lista ut vem du är. Sälj utrustningen, lämna tillbaka den alternativt odla något som inte är olagligt. Om du nojar nu, hur tror du att du kommer att må när du sitter stekt i din lägenhet med ett antal stinkande växter som potentiellt kan ge dig ett fängelsestraff?

Otroligt korkat om det nu är så att någon postat information om deras rutiner öppet på Swecan. Polisen kan säkert ta reda på det ändå men varför göra deras jobb lättare om man själv är "kriminell"?? Helt klart blir man inte smartare av att röka för mycket.
Citera
2012-01-30, 22:14
  #108
Medlem
Folk är generellt för öppna med rutiner mm på det här forumet. Det postas länkar till produkter, sidor, tipsas öppet om rutiner hit och dit. Gratisinfo till polisen. Till skillnad från många som använder droger är Polisen som organisation inte korkad. Folk skriver att dem fått husrannsakan efter ett par månader och tipsar om att börja odla efter ett halvår etc. Självklart ändrar de sina rutiner om dem efter ett tag märker att dem går bet för ofta, och deras rutiner är för allmänt kända.

I ditt fall skulle jag verkligen rekommendera att lägga ner odlingen och sysselsätta dig med något annat. Droger är ändå bara elände i långa loppet...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback