2012-01-19, 06:22
Medlem
Det kan väl inte cykla, även om jag har sett en del somalier, cykla runt på stulna cyklar''
Citera
2012-01-19, 06:36
Medlem
BillTheButchers avatar
Klart dem gör. Oftast på mina cyklar.
Citera
2012-01-19, 19:14
Moderator
Tystnads avatar
Jag kör oftast bil i invandraretäta områden och kan bekräfta att det är ytterst sällan man ser äldre invandrare från ME cykla.

Däremot är det mycket vanligt bland deras barn .
Ny vet jag inte hur det funkar i skolorna men på min tid förekom det ett par ggr då man började skolan att Polisen lärde oss ungar cykelvett och regler.

Men nu verkar det vara totalt vilda västern bland kidsen!
Man cyklar i klump , mot körriktningen (!) ,på trottoarer ,och vad det värsta av allt nu när det är beckmörkt på morgonarna ,Inte ett enda jävla lyse på sina cyklar.

Jag har varit ytterst nära att köra på dessa idioter då dom kommer helt mörklagda ,cyklandes MOT körriktningen beckmörka regniga morgonar.
Citera
2012-01-19, 19:33
Bannlyst
De kan inte!

För några år sedan var jag på ett jobb på en liten skola för undersköterskor och SFI, uteslutande invällare. SFI klassen med lärare var ute på parkeringen och körde cykelträning på lektionerna.
Och det får de SFI-bonus för...

Nädå, alla är lika.
Citera
2012-01-20, 21:36
Medlem
Cookis avatar
WTF?
Varför. Säg mig varför du bryr dig om invandrare cyklar eller inte?

Men jag kan meddela dig kort att dem flesta (89%) där jag bodde när jag var yngre cyklade men dem äldre cyklade inte dem har ju en bil * host*
Minns alltid när jag var yngre så var parker alltid full med cyklister.
Härliga minnen
Citera
2023-09-11, 14:14
Medlem
BillFuckingMurrays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooki
WTF?
Varför. Säg mig varför du bryr dig om invandrare cyklar eller inte?

Men jag kan meddela dig kort att dem flesta (89%) där jag bodde när jag var yngre cyklade men dem äldre cyklade inte dem har ju en bil * host*
Minns alltid när jag var yngre så var parker alltid full med cyklister.
Härliga minnen

Varför bryr -du- dig om ifall någon annan bryr sig? Det är en helt normal observation att påstå att de inte cyklar. Eftersom de inte cyklar.

90% av de som säger "90%" har i 90% av fallen dragit siffran ur röven för att förstärka sitt taffliga argument. Nu skrev du 89 vilket jag antar är 90% ett skrivfel, ungefär som du missbrukar ordet "dem". Parker har aldrig varit fulla av cyklister. Sluta ljug för helvete.

Dem är inte dem som är dem, dem är dem andra dem.
Citera
2023-09-11, 14:26
Medlem
Doxsalas avatar
Tror det endast är en fördom att vissa grupper cyklar mindre. Det enda som skulle kunna spela in är att socialdemokraternas städad nazism och integration med sin sociala ingenjörskonst troligtvis inte anser att alla grupper behöver ha samma förutsättningar. En form av crowd control. Cykeln ger en massa frihet och är smidig att använda. Det betyder att de som kan cykla blir svårare att hantera.

Tänk en stad som uppsala. Perfekt för cykelkommandos. Väldigt smidigt om man ska försvara staden. Men värre om de som tvingas spela skurk. Exempelvis förortsgängen skulle vara organiserade med cyklar.

Svaret på frågan är i vilket fall. Rasism från de fina rummen med fin front utåt. I ett land som Sverige är det bara i media som alla får en lika chans. I verkligheten är det inte så.
Citera
2023-09-12, 22:15
Medlem
rex144s avatar
Araber och kurder och zigenare skrattar åt män som cyklar och använder sin muskelkraft för att ta sig fram. Det anstår inte en man med självrespekt anser de.
Då är det bättre att gå än att cykla men helst ska man ha en bil.

Kvinnor får inte cykla då det väcker sexuella känslor hos männen när de ser en kvinna gränsla en sadel. Hon gnider sitt underliv mot sadeln som blir varm och skön.
Det är demoraliserande och avskyvärt, en from kvinna skulle aldrig utsätta sig själv och sin omgivning för en sådan syn.
Citera
2023-09-13, 12:45
Avslutad
Haha TS har rätt! Det är fan ovanligt!! Inte tänkt på det innan, men reflekterat över hur mycket kaxiga idioter man slipper om man cyklar!
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in