2012-01-08, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xstar
En mycket gammal man vid en ankdamm. Vi sitter ner på samma parkbänk, byter några ord, tittar på ankorna. Mannen har en hatt och långt, grått skägg och trenchcoat. Regnet öser ner. Ankorna skriker efter bröd. Sen hämtar han weedet, som han brukar har gömt i närheten - bland ankorna eller brödet eller nåt (tror jag), han låter ingen se vart han går. Han ser ut lite som en uteliggare, men jag tror att det bara är en "cover". Skön gubbe oavsett.
Bra "cover" då snutar ofta brukar snacka med uteliggare

OnT: "Knarklangare"..

Min kran är en kille mellan 20-30 som har rötter i Afrika samt Europa. Snart klar med sin 5åriga utbildning, uppväxt i betongen och är genomsnäll o omtänksam Riktigt schyssta priser, han står verkligen för "southern hospitality", bjuder alltid upp en om han kan, bjuder på massvis med kakor, saft mm. Hans flickvän brukar alltid komma o fråga om man vill ha något etc.. För jävla snälla!!!
Citera
2012-01-08, 17:37
Medlem
weedkran: Vanlig svensson student datanörd typ.

Preppkran, ingen aning har aldrig träffat honom/henne och kommer väll förmodligen aldrig att göra de heller, då vi endast har Email kontakt.
Citera
2012-01-08, 18:17
Medlem
Gift44s avatar
Svensk kille strax över de 50 med bostadsrätt och sambo (sjuksköterska) i centrala stan. Fast jobb som tekniker på ett fastighetsbolag sen åtminstone 15 år. Cyklar alltid, överallt. Jeansjacka och jeans. Lyssnar inte på nån musik gjord efter 1980. En jävel på poker. Odlar det mesta själv.
Citera
2012-01-08, 18:21
Medlem
Surrealismens avatar
Något jag finner kul är att man själv känner igen många beskrivningar på langare som man har haft själv. "Den sega jäveln", "Babbekillen" och "Hippiesnubben" etc. Har haft dom allihopa men föredrar postkran.
Citat:
Ursprungligen postat av jr.ewing
Det märkliga är att denne snubbe inte åkt dit då han alltid ringer från sin jobmobil till mig och alltid diskuterar droger över telefon.

vissa säger att han golar åt snuten och därför får sälja i fred,men vad vet jag
Vad är det som är så märkligt med det? Är han inte misstänkt och lever ett i övrigt skötsamt liv så går det alldeles utmärkt att diskutera droger över både jobb-telefon och den privata. Risken att polisen skulle börja en avlyssning i en sådan situation är minimal. Men visst, oregistrerat kontantkort är att föredra.

Det vore märkligare om han golade åt polisen och fick sälja dödsknark ifred. Akta dig för paranoian
Citera
2012-01-08, 18:24
Medlem
flightsuitups avatar
Min kran är en chilenare eller något av den schysstare typen, snackar bra svenska och verkar odla hemma. Tar helt sjukt lång tid på sig men är i alla fall ärlig.
Citera
2012-01-08, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nerka
Bra "cover" då snutar ofta brukar snacka med uteliggare

OnT: "Knarklangare"..

Min kran är en kille mellan 20-30 som har rötter i Afrika samt Europa. Snart klar med sin 5åriga utbildning, uppväxt i betongen och är genomsnäll o omtänksam Riktigt schyssta priser, han står verkligen för "southern hospitality", bjuder alltid upp en om han kan, bjuder på massvis med kakor, saft mm. Hans flickvän brukar alltid komma o fråga om man vill ha något etc.. För jävla snälla!!!

Tycker inte direkt man kan kalla det "ens kran" om man hänger med honom och hans flickvän och får saft och kakor och sånt. Då är han väl snarare din polare?

"Min knarklangare" var alla fördomar man har om weedrökare i en person ungefär både på gott och ont. Ärlig och pålitlig alltid 5.0 minst och alltid bra saker till bra priser, sa han något namn på strainen (oftast visste han inte) var man säker på att det var på riktigt och inte "ey brorsan fetast white widow" som sen visar sig vara typ aska eller otorkat skit. Dreadlocks och rasta/hiphop-aktiga kläder (helsvensk) och hade alltid något att prata om när man mötte upp. Ofta lite lätt rebellisk och vänstervriden av sig alltid någon lite svävande kommentar om hur dåligt allt blivit med moderaterna vid rodret och om hur alla pengar som går till att bekämpa "vanliga rökare" hade kunnat komma till mycket bättre användning. ALLTID sen minst 5 min ibland längre trots att man bestämt att mötas och man fick hänga med honom på en liten promenad så det inte skulle se misstänksamt ut, rätt smart iofs bara lite jobbigt ibland men den som väntar på något gott..
Citera
2012-01-08, 18:43
Medlem
NEEEXTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerbarn
Något åt det hållet, ja.

Om jag någonsin flyttar till Linköping så skall jag göra allt jag kan för att hitta dig!

Är nöjd med min kran. Helsvensk kille, lång och vältränad med blåa ögon och blont hår, avslappnad, alltid väldigt trevlig och klär sig som en vanlig Svensson gör i samma ålder (~20-22).
Ärlig, alltid i tid osv. Har inte top notch-grejer för det mesta men är iaf ärlig gällande kvaliteten - man blir aldrig besviken om man handlat utav honom.
Citera
2012-01-08, 18:52
Medlem
H0lkens avatar
Min är en snubbe på runt 60 år. Har jobbat hela sitt liv som hantverkare. Men kan inte jobba nu på grund av stela leder och värk. Men förtidspensionär får han icke bli. Så nu går han Fas-3 programmet Rökt holk hela sitt liv, krängt kakor har han gjort i 40 år. Han har färre en fyra träffar i sitt belastningsregister. Den senaste var på 90-talet. Han använder sig inte av mobiltelefon. Man knallar bara hem till honom och ser om det lyser i fönstret. Schyssta priser och bra kvalité är det alltid får oftast alltid mer än vad man ska ha. Vi är dock bara mellan 5-10 som går till honom. Oftast blir han dock ändå av med en hel kaka på 2 dagar max 3. Sitter alltid kvar och tar en bärs och holk i någon timme. EN riktigt skön snubbe är han
Citera
2012-01-08, 18:54
Medlem
julepumlans avatar
En svensk bandit fixar åt mig!
Citera
2012-01-08, 18:59
Medlem
plucaps avatar
Nordafrikan, alltid i tid, alltid tillgänglig. Kan inte svenska, bara ger biten och drar. Klockren.
Citera
2012-01-08, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawlish
Min andra langare var en helt insane paranoid chilenare som körde runt i en illröd ferrari i en förort i Sthlm.
Var det i början av 2000-talet? Var han i 25-års åldern?
Citera
2012-01-08, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ygg
Tycker inte direkt man kan kalla det "ens kran" om man hänger med honom och hans flickvän och får saft och kakor och sånt. Då är han väl snarare din polare?

"Min knarklangare" var alla fördomar man har om weedrökare i en person ungefär både på gott och ont. Ärlig och pålitlig alltid 5.0 minst och alltid bra saker till bra priser, sa han något namn på strainen (oftast visste han inte) var man säker på att det var på riktigt och inte "ey brorsan fetast white widow" som sen visar sig vara typ aska eller otorkat skit. Dreadlocks och rasta/hiphop-aktiga kläder (helsvensk) och hade alltid något att prata om när man mötte upp. Ofta lite lätt rebellisk och vänstervriden av sig alltid någon lite svävande kommentar om hur dåligt allt blivit med moderaterna vid rodret och om hur alla pengar som går till att bekämpa "vanliga rökare" hade kunnat komma till mycket bättre användning. ALLTID sen minst 5 min ibland längre trots att man bestämt att mötas och man fick hänga med honom på en liten promenad så det inte skulle se misstänksamt ut, rätt smart iofs bara lite jobbigt ibland men den som väntar på något gott..
Pallar inte gå in på alla detaljer, men.. Köpte någon femma av honom och så bjöd han upp osv, gjorde bra intryck på honom (han ogillar pundare och rör sig bara med "ordentliga" människor, dvs folk som har någorlunda framtidsvisioner) sen fortsatte det så under typ 3års tid, så visst är vi väl mer eller mindre vänner..MEN, det skiljer 10 år mellan oss så det är en rätt speciell relation, och typ 10 år till mellan han och hans flickvän

Fattar inte varför en kran inte kan vara ens vän? Skeva uppfattningar folk har här alltså. Nästan alla jag känner som har en egen kran har blivit mer eller mindre vän med den. Det är smidigast för båda. De som bara har massa ytliga bekantskaper är nästan alltid dom som blir kåkfarare förr eller senare.. Rykten sprids fort som satan och folk är jävligt glappkäft i allmänhet..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in