2012-01-03, 21:33
Medlem
Cimmerians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Precis. SD lämnade in en motion nyligen att man borde uppdatera BRÅ-statistiken så att den blir mer aktuell - speciellt med tanke på den höga invandringen under 2000-talet - men övriga riksdagspartier sade enhälligt Nej.

Motionen:
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=410&typ=mot&rm=2011/12&bet=Ju385
Röstresultatet:
http://thoralfalfsson.webblogg.se/images/2011/rstning1_111219_179875599.jpg

Ja, ni ser rätt. Samtliga (100%) av de andra riksdagspolitikerna ansåg att vi inte ska ta fram nya siffror här. Istället hänvisar de till Ullenhags mytsida:

http://www.regeringen.se/sb/d/2279/a/181576

Är det någon - ens bland mångkulturalisterna - som fortfarande tror att dessa förrädare inte försöker dölja något?
Citera
2012-01-03, 21:40
Medlem
Calogeros avatar
Någon som hittat länken till debatten? Den som tidigare länkades var ju inte någon debatt.
Citera
2012-01-03, 22:07
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
5 döda på en månad är ganska mycket. I början på 2000-talet var det ungefär den mängden som dödades på ett helt år:

Dödligt våld / Malmö kommun:
2000 = 4
2001 = 5
2002 = 6
2003 = 7
2004 = 10
2005 = 6
2006 = 7
2007 = 10
2008 = 9
2009 = 10
2010 = 12

Källa: https://www.flashback.org/sp34883574

Men nu är det lika många som dödas på en månad.

Då skall också nämnas att kirurgerna här i landet hela tiden blir duktigare på ATLS. På den tiden jag var i gamet, så existerade inte fenomenet ens. Behovet fanns inte på samma sätt.
Idag hittar du förmodligen inte en enda kirurg-St som inte är drillad och helt uppdaterad inom detta.

Hade inte dagens kirurger varit hårt konditionerade att ta hand om det mer "spännande" sveriges patienter, så hade dödsfallen varit fler.
Citera
2012-01-03, 22:15
Medlem
mrbananbrallans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Nu är det ju inte riktigt det som var frågeställningen? Alla vettiga människor röstar på SD enligt mig men det är inte det primära med tråden. Frågan var om det kommer bli mer accepterat att kritisera invandringen utan att bli rasiststämplad.

nej, inte som pursvensk eller vit från ngt balt land, är du mörk eller har tydliga utländska drag så är det hyfsat ok, som pursvenne så är du rasse/nasse/fascist oavsett, det har 68 vänstern lyckats bra med.

allt handlar om yttrandefriheten, när gemene svensson inser att yttrandefriheten är på väg bort så kommer folk börja agera, dock ej dessförinnan.
Citera
2012-01-03, 22:17
Medlem
Jag hittar inte någon P4-debatt...

Men Orrenius hade en utläggning i Studio Ett där han bland annat slog fast att invandringspolitiken inte har något med situationen i Malmö att göra (08.15 in i klippet), ingen koppling överhuvudtaget, så ni kan lägga ned den diskussionen. Det är förmodligen enbart en främlingfientlig myt att någon samband skulle finnas, och om man använder sig av sådana myter är man rasist. Orrenius delade även med sig av informationen att han brukar jogga igenom Rosengård, och det har aldrig hänt honom något. Så ni malmöbor behöver inte känna någon oro. Ut och jogga.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=4889200
Senast redigerad av Kebnekaisa 2012-01-03 kl. 22:25. Anledning: ändrade till invandringspolitiken
Citera
2012-01-03, 22:20
Medlem
Om det nu stämmer det TS säger så är det ju helt fantastiskt att man har börjat hålla öppna diskussioner om ämnet. Men jag kan fortfarande inte undgå att bli förbannad på folk här på flashback som är anledningen till varför ämnet är känsligt. För det är ju självklart att ämnet är tabu när det finns folk som skapar trådar "somalier har 60 i IQ" (som för övrigt inte är ett mått på intelligens) osv..Det visar ju bara att vi faktiskt har riktiga rasister i Sverige och det är ju självklart att man inte vågar ta upp ämnet.

Missförstå mig inte jag vill se en extrem förminskning i antalet invandrare vi tar in (röstade även SD). Kanske till och med stänga gränserna helt för ett tag och enbart ta in flyktingar. Men att man blir arg på alla invandrare som begår brott tycker jag tyder på brist på kunskap i ämnet (givetvis blir jag också förbannad när man hör om massvåldtäkt och vill att asen utvisas illa kvickt). Men jag blir minst lika förbannad på våran regering som har fört en väldigt oansvarig integrationspolitik där man skjutit ifrån sig ansvaret till kommunerna som har alldeles för lite resurser. På så sätt har getton uppstått och därav kriminaliteten.

Jag förstår verkligen inte detta behov av att smutskasta invandrare så fort tillfälle ges. Det får ju enbart negativa effekter då det medför mer spänning till ämnet. Kan man inte istället fokusera på politiken och smutskasta den.
Citera
2012-01-03, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
och när inte det hjälper för att svenskar faktiskt är majoritet i brottslighet? ska vi utvisa alla svenskar då?

Citat:
Ursprungligen postat av KobeTai
Eh.. Svenskar är majoritet i brottslighet för att vi är kraftig majoritet av befolkningen
Men procentuellt begår invandrarna mycket mer brott än svenskar, vill du att jag skall leta upp fakta åt dig eftersom du inte kan det själv?

Svenska brottslingar är Sveriges problem - inte utländska brottslingar.

Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Klart att svenskarna förfarande är majoritet var gäller brott. Vi är ju förfan majoritet i landet än så länge. Procentuellt ligger ju invandrarna mycket högre än svenskarna när det gäller brottslighet om man säger så. Kolla t.ex. på vissa områden i USA, South Bronx till exempel. Går du genom det värsta kvarteret där utan att bli mördad så har du en jävla tur.

Öh, nej, det är inte klart. Kulturberikare av olika slag står garanterat för en stor majoritet av alla grova brott som begås i Sverige idag. Att påstå något annat är ju bara absurt.

Av 17 efterlysta för mord är alla 17 kulturberikare! Detta publiceras av den ökända PK-tidningen Aftonbladet. I verkligheten är det alltså förmodligen ännu mycket värre! Var ser ni den svenska majoriteten?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14153396.ab

I Kanada som än så länge också har en vit majoritet är det nästan enbart negrer, somalier, MENA-folk, indianer och mestiser med på polisen i Torontos "most wanted". Det är två vita med mot slutet. Kanada är dessutom ett av världens mest extrema PK-länder.

http://www.torontopolice.on.ca/homicide/mostwanted.php
Senast redigerad av Varnagel 2012-01-03 kl. 22:36.
Citera
2012-01-03, 22:27
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
Bara när det är för sent kommer drönarsvensken som är rädd att bli kallad rasist att vakna...
Citera
2012-01-03, 22:29
Medlem
Citat:
Så är det.

Och tänk på att när det gäller den grova brottsligheten så har 50-procentsgränsen redan passerats för länge sen. De siffror jag tog upp (45/55) gäller för alla typer av brott, även små obetydliga brott. Dvs sådant som aldrig eller sällan tas upp i media.

I Nederländerna så har både Amsterdam och Rotterdam mer än 50% icke-vita invånare. Än så länge så har inte holländarna stoppat invandringen och börjat deportera icke-vita. De kanske väntar tills vita är en minoritet i hela landet...
Citera
2012-01-03, 22:30
Medlem
Madiskens avatar
Nu hittar jag inte heller denna debatt online, konstigt. Kan ha varit någon annan kanal, P1 kanske. Frågan består i alla fall. Hittade dock denna länk http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=416&artikel=4889017

Frågan är varför vi kristna ska bli bortforslade över allt och muslimerna ska vara de som bortforslar?
Citera
2012-01-03, 22:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
och när inte det hjälper för att svenskar faktiskt är majoritet i brottslighet? ska vi utvisa alla svenskar då?
Fel fel fel. De siffrorna ligger ganska jämt. Men då räknar man inte andra generationens invandrare osv som räknas som svenskar. Får man chansen i ett annat land så borde det vara 0% på brott.
Citera
2012-01-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Den här diskussionen borde förts för 20 år sedan. Idag är det tyvärr för sent att vända på skutan om man ser till siffrorna. Tror mer på livbåtspolitik där man ser till att så många likasinnade svenskar som möjligt hamnar i samma båt. Vissa delar av Sverige är nog redan förlorade i dagsläget och våra efterlevande kommer få leve i ett "minibalkan".

Egentligen borde man i dagsläget öppna dammluckorna helt och ta in minst 200 000 om året av värsta sorten så Sverige kan fylla en sista viktig offerfunktion innan dödsryckningarna inträffar. Det avskräckande exemplet som gör att andra europeiska länder inte gör om samma misstag och att dessa tar lärdom och begränsar inflödet i tid.

Tror tex att Finnarna avskräckts en hel del av utvecklingen i Sverige.

Om Sverige faller så faller med tiden även Norge och Danmark. Finland kanske kan klara sig. Sverige är den viktigaste nationen i Norden och är för Norden vad Tyskland är för Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in