2012-01-03, 19:01
Medlem
Madiskens avatar
Nu vet jag inte om en tråd redan finns, men har letat i både ABoK och I&I. I så fall ber jag mod stänga/sammanfoga denna tråd.

Lyssnade på P4 idag där en debatt kring morden i Malmö pågick. En representant från SD var där och pratade om invandringsfrågan och "PK-folket" som ledde diskussionen höll faktiskt med. Första gången jag hör något sådant i media. De tyckte att invandringen i Malmö hade gått över styr extremt och att någonting borde göras. Hittar ingen källa på detta förtillfället men det borde finnas på sr.se någonstans.

En diskussion började även mellan mig och min moder, som tidigare varit en stark anti-rasist (till skillnad från mig) och hon höll också med att Sverige måste dra ner (läs stoppa) invandringen för att Sverige inte skulle bli det ghettosamhälle som t.ex. vissa delar av USA är. Jag höll givetvis med och efter lite diskussion till så kom vi även fram till att det troligen redan är försent att göra något åt detta, åtminstone med denna regering som vi har idag.

Tror ni att invandringen kommer bli ett mer "accepterat" ämne att prata om nu? För mig känns det som att allt fler börjar få en lite starkare verklighetsuppfattning och inse att vi faktiskt sitter i skiten. Detta kan enligt mig vara en bra vändning för Sverige, om det nu inte är försent.

Kommer det bli mer accepterat att vara kritisk mot invandringen?

Ursäktar ev. stavfel.
Citera
2012-01-03, 19:10
Medlem
Ju mer problem invandringen ger oss, ju större press blir det på politikerna, och ju mer kommer det tas upp. Blir det mer problem, kommer väldigt många se invandringsfrågan, som prio-1 i nästa val. Och då handlar det om en kraftigt reducerad invandring, med hårdare regler. Det kommer begäras, om problemen ökar.
Citera
2012-01-03, 19:20
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanskaFaran
Det var Moderaterna och Miljöpartiet som enades om flera statslösa va? Och det var sossarna och kommunisterna som började det hela. OK då vet vi. Hmmm vilket parti ska man rösta på. Svåra frågor.

Nu är det ju inte riktigt det som var frågeställningen? Alla vettiga människor röstar på SD enligt mig men det är inte det primära med tråden. Frågan var om det kommer bli mer accepterat att kritisera invandringen utan att bli rasiststämplad.
Citera
2012-01-03, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Ju mer problem invandringen ger oss, ju större press blir det på politikerna, och ju mer kommer det tas upp. Blir det mer problem, kommer väldigt många se invandringsfrågan, som prio-1 i nästa val. Och då handlar det om en kraftigt reducerad invandring, med hårdare regler. Det kommer begäras, om problemen ökar.

och när inte det hjälper för att svenskar faktiskt är majoritet i brottslighet? ska vi utvisa alla svenskar då?
Citera
2012-01-03, 19:23
Medlem
Deeeeerrrrs avatar
För att vara ärlig är det troligtvis redan för sent att "föra en diskussion" om invandringen i Sverige. Med stora icke-europeiska folkförflyttningar kommer även stora icke-europeiska problem, det förstår väl vem som helst. I min åsikt bör diskussionen nu handla om hur vi tacklar de problem vi har, och varför både Socialdemokraterna och Moderaterna inte förstår att försämrade resurser för polisen är lika med ökad brottslighet, oavsett hur många satsningar det görs på diverse "fritidsgårdar" och spännande kulturprojekt i "utsatta områden". Problemet är egentligen inte idioterna som springer runt med pistoler, bildar gäng och lyssnar på cp-musik i tron att de är gangsters, problemet är att vi har politiker som inte lever enligt verklighetens lagar!
Citera
2012-01-03, 19:26
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
och när inte det hjälper för att svenskar faktiskt är majoritet i brottslighet? ska vi utvisa alla svenskar då?

Klart att svenskarna förfarande är majoritet var gäller brott. Vi är ju förfan majoritet i landet än så länge. Procentuellt ligger ju invandrarna mycket högre än svenskarna när det gäller brottslighet om man säger så. Kolla t.ex. på vissa områden i USA, South Bronx till exempel. Går du genom det värsta kvarteret där utan att bli mördad så har du en jävla tur.
Citera
2012-01-03, 19:33
Medlem
Citat:
Inom våldsbrott är invandrare överrepresenterade. Med mindre invandring och hårdare regler, kan vi enkelt utvisa kriminella invandrare.
Sen att svenskar generellt är majoritet i brottsstatistiken över lag, ska väl politikerna som förespråkar mångkultur vara glada för. Rent logiskt bör en befolkning som är majoritet begå en majoritet av brotten. Eller? Vi är några miljoner fler.

Det som gör invandrare överrepresenterade är en dålig integration, eller snarare en utebliven integration. Med den ökade invandringen som ska finansieras tas pengar från bl.a polis, brandförsvar, militär, skola, sjukhus och omsorg. Med allt detta försämras så kommer även integrationen gå ännu mer bakåt.

Men du tror väl att vi kan ta in hur många som helst problemfritt antar jag?
Alla bevis tyder på att de två första morden i år har begåtts av invandrare, och vittnesmål från ca 20 redan våldtagna det här året, blev våldtagna av invandrare. Dock är detta inofficiella uppgifter.
Citera
2012-01-03, 19:33
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Det är faktiskt tveksamt om de är det längre. Redan 1997-2001 så var 50-procengränsen nära att passeras (enligt BRÅ), och idag 10-15 år senare lär den ha passerats redan. SD ville faktiskt ta reda på denna sak och sätta igång en ny BRÅ-undersökning, men riksdagen blev så rädd att sanningen skulle komma fram så de avslog motionen. Bättre att inte veta, tyckte de.

I städer som Malmö är svenskarna definitivt inte i majoritet i alla fall. Enligt detta blogginlägg så är samtliga intagna på Malmö fängelse av utländsk bakgrund:

http://muslimskafriskolan.blogspot.com/2009/01/alla-interner-p-malmfngelset-har.html
Citera
2012-01-03, 19:34
Medlem
KobeTais avatar
Citat:

Eh.. Svenskar är majoritet i brottslighet för att vi är kraftig majoritet av befolkningen
Men procentuellt begår invandrarna mycket mer brott än svenskar, vill du att jag skall leta upp fakta åt dig eftersom du inte kan det själv?

Svenska brottslingar är Sveriges problem - inte utländska brottslingar.
Citera
2012-01-03, 19:35
Medlem
Citat:

Vad är det som inte hjälper ?
Om de kriminella invandrarna utvisas så kan de per automatik inte begå fler brott på svenska mark.
Citera
2012-01-03, 19:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Klart att svenskarna förfarande är majoritet var gäller brott.

Citat:
Ursprungligen postat av KobeTai
Svenskar är majoritet i brottslighet för att vi är kraftig majoritet av befolkningen

Nej, det är inte säkert. Åren 1997-2001 begick svenskarna 55% av brotten i Sverige och icke-svenskarna 45% av brotten (enligt BRÅ). Men det är 10-15 år sedan, och vi har haft en våldsam invandring sedan dess. Bl a från MENA-länderna och Afrika, som vi vet är väldigt brottsbelastade.

Siffror finns i denna BRÅ-undersökning (se diagrammet sidan 31):
http://www.bra.se/extra/faq/?module_instance=2&action=question_show&id=339

50-procentsgränsen kan ha passerats.
Citera
2012-01-03, 19:40
Avslutad
Citat:

Vart ska dom kriminella svenskarna utvisas och varför? Vi har fängelse att sätta dom i. Invandrare som svenskar.
Men tycker du det fungerar bra i Malmö som exempel?
Två dödsskjutningar redan iår och det är dag 3 2012 bara.
100% invandrarrelaterade dödssjutningar gissar jag på iallafall
Den värsta våldtäktsmannen genom tiderna i Sverige var invandrare också.
25% av alla intagna är inte ens Svenska medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in