Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Det är ju anmärkningsvärt att du i tidigare inlägg använder statistik gällande brottsbelastning i invandrargrupper som en absolut sanning, medan du avfärdar annan obestridlig statistik som myter.
Är det så att det finns sanning och osanning och däremellan statistik?
Vad är det jag avfärdar? Du måste ju specificera vad saken gäller, inte sitta och påstå massa trams du inte kan backa upp. Vad exakt för "obestridlig statistik" har jag avfärdat och vad använder du för källa? Fram med det. Nu.
Det är nämligen inte "obestridlig statistik" att en folkpartist hävdar att det finns strukturell rasism i samhället vilket orsakar vissa folkgrupper till kriminalitet. Det är inte statistik och det är inget "obestridligt" påstående. Att du öht tycker att det är lämpligt att beskriva en
åsikt utan källa som enbart existerar för att ideologiskt försvara grupperna får mig att förundras över att du tagit dig igenom svensk grundskola. Är det något vi bör veta om dig som kan förenkla diskussionen?
Citat:
Strukturell rasism.
Du menar att halva Sveriges befolkning är såpass rasistiska i grunden att de förbiser finansiella vinster för att slippa ta emot immigranter? Är det vad du påstår?
Citat:
Vad fan skulle det vara annars?
Man vill helt enkelt inte ha några invandrare eller störande element i sin kommun.
Svenskar vill hänga med andra svenskar kort och gott.
Är det inte demokratiskt att låta dessa svenskar bo bland svenskar i sitt land? Varför ska man tvinga på dessa ansvar och försämrad levnadsstandard genom att ta emot immigranter för att de inte ska vara "rasistiska"?
Citat:
Nä, den informationen sitter jag inte på. Gör du?
Skulle tro att en majoritet av kommunerna i Sverige trots allt har avtal med migrationsverket om att ta emot asylsökande. Men vad säger det om den egentliga viljan?
Du menar att en majoritet
tvingas till ett beslut de inte stödjer? Det låter ju förfärligt illa och direkt odemokratiskt.