2012-01-04, 06:30
Bannlyst
Det är fel sorts invandrare i Malmö, dit har man tagit mycket skräp invandring såsom folk från MENA och Somalia, precis som invandraminister Friggebo en gång sa, det är något med deras kultur som gör att det är mer våldbenägna och det har svårt att lära sej det 5:e och det 7:e budordet.

Lösningen är enkelt, stryp all invandring från MENA och Somalia, har man inte 5 generations blodsband med landet, så har man ingenting här att göra.
Citera
2012-01-04, 06:42
Medlem
Lösningen är enkelt, stryp all invandring från MENA och Somalia, har man inte 5 generations blodsband med landet, så har man ingenting här att göra.[/quote]

Räcker knappast med att strypa invandringen. Sossarna tog in dom som skulle producera och minimerade övrigt. (ja, kolla statistik) men moderaterna fuckar det eftersom dom vill höja ungdomsarbetslösheten, arbetslösheten och sänka välfärden. Moderaterna eller alliansen är det sämsta som kan hänbda vårt rike.
Citera
2012-01-04, 07:15
Medlem
Sperssons avatar
Daniel Swedin skriver idag en ledare i Aftonbladet om brottsligheten i Malmö.
http://www.aftonbladet.se/ledare/article14164562.ab

Som vanligt skylls allt på fattigdom och arbetslöshet, trots att de flesta av oss varit både fattiga och arbetslösa utan att bli kriminella.

"Var femte niondeklassare kan inte läsa och skriva ordentligt", skriver Swedin.
Jo, det kan de visst, men inte på svenska. Men detta problemet nämner inte ens Swedin.
Citera
2012-01-04, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madisken
Klart att svenskarna förfarande är majoritet var gäller brott. Vi är ju förfan majoritet i landet än så länge.
Hur tänker du här? Att en majoritet av svenskarna är kriminella? Tvärtom är ju en majoritet av svenskarna hederliga människor.
Citera
2012-01-04, 10:17
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickShadow
Vad fan skulle det vara annars?
Man vill helt enkelt inte ha några invandrare eller störande element i sin kommun.
Svenskar vill hänga med andra svenskar kort och gott.

Eller vad hävdar du att det beror på?
Men du måste naturligtvis ha belägg och statistik att visa upp.
Det du väljer att kalla "strukturell rasism" är med andra ord den alldeles normala önskan hos människor att umgås och interagera med andra människor som man förstår sig på och kan kommunicera med? (Kul att du själv beskriver invandrare som "störande element"). Jag har massvis med vänner av diverse olika hudfärg men inte en enda troende muslim. Inte en enda som inte kan kommunicera på svenska språket. Inte en enda som sätter familjeheder framför svensk lag. Jag skiter i ras men vantrivs med människor jag upplever som varande bakåtsträvande puckon.
Att skuldbelägga de enskilda medborgarna för en havererad integrationspolitik är inte bara dumt. Det är direkt kontraproduktivt. Assimiliering istället för integration är det som gäller. Dom som anpassar sig till det svenska samhället och dess värdegrunder är välkomna oavsett hudfärg och ras. Således ingen rasisim, varken strukturell eller annan.
Citera
2012-01-04, 10:42
Medlem
Manuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson

Som vanligt skylls allt på fattigdom och arbetslöshet, trots att de flesta av oss varit både fattiga och arbetslösa utan att bli kriminella.

Jo, det kan de visst, men inte på svenska. Men detta problemet nämner inte ens Swedin.

BRÅ har ju redan bevisat att man inte kan skylla på varken fattigdom (som bevisligen inte existerar i Sverige), arbetslöshet, eller svenskarnas rasism. Jag började förstå dessa människor lite bättre när jag slutade se på dom som logiskt tänkande individer, och började istället se på dom som extremreligiösa dårar. Dom skiter också i fakta och logik, för dom har redan sin "sanning".
Citera
2012-01-04, 11:08
Bannlyst
Det är billiga bortförklaringar. Det här grupperna vill inte anpassa sej. Varför har Romer aldrig lyckas intergeras sej i det Svenska samhället för? Det har haft 300 år på sej, ändå är det outsiders.

Visa grupper gå inte integrera, det är bara så.

Citat:

Citera
2012-01-04, 11:15
Medlem
Madiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnebring
Hur tänker du här? Att en majoritet av svenskarna är kriminella? Tvärtom är ju en majoritet av svenskarna hederliga människor.

Hur fan tänker du? Står det inte att svenskarna är en majoritet när det gäller brott?

Men nu är det även andra som påstår att invandrarna begår mer brott än svenskarna, även fast att dom är en mycket lite befolkningsfrupp i sverige.

Tänk om, din nöt.
Citera
2012-01-04, 11:40
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manul
Jag började förstå dessa människor lite bättre när jag slutade se på dom som logiskt tänkande individer, och började istället se på dom som extremreligiösa dårar. Dom skiter också i fakta och logik, för dom har redan sin "sanning".

Du har helt rätt. På Aftonbladet (liksom på de flesta svenska tidningar) huserar kvasireligiösa individer som förkunnar sin tro. Deras tro rubbas inte av fakta, som motsäger deras förkunnelse och de eftersträvar inte heller primärt några logiska resonemang.
Citera
2012-01-04, 12:31
Medlem
Citat:
Herregud, det är inte SD som kommit på att vi har en icke fungerande integration av invandrare i Sverige.
SD är ett missnöjesparti som är könlöst utom i en fråga. De har inte bättre lösningar för integration än något annat parti i riksdagen.

Jag vet inte på vilket sätt den svenska integrationspolitiken är misslyckad, inte mer misslyckad än andra länder i alla fall. Den ligger snarare i en europeisk mittfåra. Skillnaden är att Sverige som ett ganska litet land ständigt ligger bland de tre länder i Europa som tar emot mest utomeuropeer. Om procentandelen as är lika konstant bland den invandrade befolkningen som bland svenskar betyder det att Sverige får in betydligt mer as än andra länder eftersom vi har valt att ta in mer invandrare än andra länder.

Men jag kan känna igen mig lite i dina argument du gett i tråden. För snart tjugo år sedan sade jag samma sak om diskriminering och sociofaktorer och så vidare och så vidare. Sedan har jag arbetat med migration/integration både i Sverige och i ursprungsländerna och jag har ändrat mig fullständigt. Det räcker att jobba på en arbetsförmedling för att fatta varför utomeuropeiska invandrare inte får jobb. Inte faan beror det på någon strukturell diskriminering i alla fall. Världens mest moderna arbetsmarknad översållas av människor som till och med räknades som lågutbildade i sina hemländer (och nej, det finns inga utomeuropeiska läkare som har svårt att få jobb i Sverige. De finns bara i fantasin hos vissa personer).

Till alla: ni får tänka på undanträgningseffekterna också. Iranierna tog över knarkhandeln i Stockholm på åttiotalet genom att spöa skiten ur konkurrensen. Sedan har latinos, juggar, niggerianer, ryssar och balter och säkert någon mer gjort samma sak (om än inte i den ordningen). Våldsammast vinner. Om inte de grupperna hade dealat och slagits hade någon svenskt med något lägra våldstolerans gjort det.
Citera
2012-01-04, 12:47
Moderator
-Info-s avatar
Citat:

Daniel Swedin skriver nästan att det är invandrare, men vågar inte ta själva ordet i mun. I en hel artikel som handlar enbart om invandrare.

Det här börjar ju bli löjligt, alltså. Tänk och skriva en hel artikel om hundar, men aldrig använda det ordet i artikeln. Det skulle se väldigt konstigt ut, men i de här sammanhangen så är det ju vardagsmat.
Citera
2012-01-04, 12:49
Medlem
HemligaSallskapets avatar
Citat:
Det är ju anmärkningsvärt att du i tidigare inlägg använder statistik gällande brottsbelastning i invandrargrupper som en absolut sanning, medan du avfärdar annan obestridlig statistik som myter.
Är det så att det finns sanning och osanning och däremellan statistik?

Vad är det jag avfärdar? Du måste ju specificera vad saken gäller, inte sitta och påstå massa trams du inte kan backa upp. Vad exakt för "obestridlig statistik" har jag avfärdat och vad använder du för källa? Fram med det. Nu.

Det är nämligen inte "obestridlig statistik" att en folkpartist hävdar att det finns strukturell rasism i samhället vilket orsakar vissa folkgrupper till kriminalitet. Det är inte statistik och det är inget "obestridligt" påstående. Att du öht tycker att det är lämpligt att beskriva en åsikt utan källa som enbart existerar för att ideologiskt försvara grupperna får mig att förundras över att du tagit dig igenom svensk grundskola. Är det något vi bör veta om dig som kan förenkla diskussionen?

Citat:
Strukturell rasism.

Du menar att halva Sveriges befolkning är såpass rasistiska i grunden att de förbiser finansiella vinster för att slippa ta emot immigranter? Är det vad du påstår?

Citat:
Vad fan skulle det vara annars?
Man vill helt enkelt inte ha några invandrare eller störande element i sin kommun.
Svenskar vill hänga med andra svenskar kort och gott.

Är det inte demokratiskt att låta dessa svenskar bo bland svenskar i sitt land? Varför ska man tvinga på dessa ansvar och försämrad levnadsstandard genom att ta emot immigranter för att de inte ska vara "rasistiska"?

Citat:
Nä, den informationen sitter jag inte på. Gör du?
Skulle tro att en majoritet av kommunerna i Sverige trots allt har avtal med migrationsverket om att ta emot asylsökande. Men vad säger det om den egentliga viljan?

Du menar att en majoritet tvingas till ett beslut de inte stödjer? Det låter ju förfärligt illa och direkt odemokratiskt.
Senast redigerad av HemligaSallskapet 2012-01-04 kl. 12:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in