2011-12-29, 20:34
Medlem
Idiotpods avatar
Vilken support-line har du suttit på?

Fick ni utbildning i FAS?
Citera
2011-12-29, 22:09
Medlem
Vad har ni för lön?
Citera
2011-12-29, 23:40
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedem
Skrivit tidigare om det faktum att Tele2 försenar porteringen med hänvisning till ångerrätten. Kan inte förstå hur man rättfärdigar detta juridiskt!

Det beror på den enkla anledningen att en portering rent tekniskt inte går att häva/ångra/stoppa när det väl satts igång. Om den lagstadgade ångerrätten började gälla efter att nummerporteringen redan genomförts skulle detta generera en massa extraarbete gällande uppsägningstid/justeringar av slutfakturor/ingång av nya avtal för att kunna återgå till tidigare operatör vid ånger. Detta skulle i slutändan varken gynna konsumenterna eller mobiloperatörerna.
Citera
2011-12-30, 08:58
Medlem
swedems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det beror på den enkla anledningen att en portering rent tekniskt inte går att häva/ångra/stoppa när det väl satts igång. Om den lagstadgade ångerrätten började gälla efter att nummerporteringen redan genomförts skulle detta generera en massa extraarbete gällande uppsägningstid/justeringar av slutfakturor/ingång av nya avtal för att kunna återgå till tidigare operatör vid ånger. Detta skulle i slutändan varken gynna konsumenterna eller mobiloperatörerna.

Kan förstå om man tillämpar detta vid porteringar när det gäller abonnemang men att samma rutiner tillämpas vid portering från kontantkort till kontantkort är svårare att rättfärdiga med dina argument.
Citera
2011-12-30, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noxid
Haha nää de förstår jag.

Inga problem, hör av dig igen om du har fler frågor!

Kunde hålla mig en dag innan jag hade en ny fråga haha!
Verkar som om det endast tagit en dag för Tele2 att lösa mitt gamla nummer till mitt nya simkort?
Körde med mitt gamla simkort för att göra slut på de 60 kr jag hade kvar där, litade inte på att de pengarna "går över" till mitt abonnemang.

Så min egentliga fråga är: Kan allt vara fixat inom 24 timmar eller är det nåt lurt?

Tack
Citera
2011-12-30, 12:28
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
Vilken support-line har du suttit på?

Jag har varit på olika!

Citat:
Ursprungligen postat av Zotno11
Vad har ni för lön?

Runt 90kr/tim + OB+ provision

Citat:
Ursprungligen postat av ilMollegiato
Kunde hålla mig en dag innan jag hade en ny fråga haha!
Verkar som om det endast tagit en dag för Tele2 att lösa mitt gamla nummer till mitt nya simkort?
Körde med mitt gamla simkort för att göra slut på de 60 kr jag hade kvar där, litade inte på att de pengarna "går över" till mitt abonnemang.

Så min egentliga fråga är: Kan allt vara fixat inom 24 timmar eller är det nåt lurt?

Tack

Den vanligaste porteringen tar ungefär 17 dagar om man gör det via hemsidan. (14 dagars ångerrätt + 3 dagar portering)

Eftersom du gjorde det i butik så har du ingen ångerrätt vilket gör att det vanligtvis bara tar 3 dagar för att porteringen skall bli klar. Men det kan även gå betydligt fortare vilket ditt ärende har visat, så allt är som det ska!

Som du skrev så kommer pengarna som du har på ditt kontantkort att försvinna!
Senast redigerad av Noxid 2011-12-30 kl. 12:31.
Citera
2011-12-30, 14:21
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedem
Kan förstå om man tillämpar detta vid porteringar när det gäller abonnemang men att samma rutiner tillämpas vid portering från kontantkort till kontantkort är svårare att rättfärdiga med dina argument.

Det går alldeles utmärkt att portera från abonnemang till Comviq kontantkort och hur ska Tele2 veta om numret som ska porteras ligger på ett abonnemang eller kontankort?
Citera
2011-12-30, 14:34
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det går alldeles utmärkt att portera från abonnemang till Comviq kontantkort och hur ska Tele2 veta om numret som ska porteras ligger på ett abonnemang eller kontankort?

Måste instämma. Med risk för att återupprepa det du skriver, så kan ju naturligtvis Tele2 aldrig komma in i en annan operatörs system för att se vad det är för typ av abonnemang, som kunden vill portera numret på.
Citera
2011-12-30, 18:15
Medlem
fuskarens avatar
Var kan jag se mitt kundnummer? Jag har inte fått någon faktura än och vill ändra till e-faktura men då behöver jag mitt kundnummer. Jag har inte fått något, var kan jag se det?
Citera
2011-12-30, 19:38
Medlem
gsminfos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuskaren
Var kan jag se mitt kundnummer? Jag har inte fått någon faktura än och vill ändra till e-faktura men då behöver jag mitt kundnummer. Jag har inte fått något, var kan jag se det?

När du ringer till kundtjänst får du reda på det, om du inte ännu fått nån faktura.

Vid de få tillfällen som "Mitt Tele2" på hemsidan fungerar, kan du se det där också, dock inte i skrivandets stund. Det fungerar inte nu igen.
Citera
2011-12-30, 20:25
Medlem
Redors avatar
Uppnått saldo när man valt ett saldotak spärrar abonnemanget helt från utgående samtal, sms och surf. Varför?
Jag vill ju inte bli strandsatt någonstans eller råka ut för en olycka när saldotaket är uppnått och inte kunna ringa eller sms någon. Gick inte ens att ringa kundtjänst, tror inte ens 112 funkade heller.

Inte bättre att ha det som andra operatörer? att få ett sms när man uppnått taket, och sen är det väl upp till kunden om den vill fortsätta ringa eller inte.
Citera
2011-12-30, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilMollegiato

Tack
Har du PAC-koderna för båda SIM-korten till hands så bör det kunna lösas på några sekunder. Att det tar ett dygn är för att ingen tar tag i skiten förrän efter så länge ungefär.

Nu talar jag teoretiskt, inte vad Tele2 kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in