Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Jag har redan svarat på din fråga flera gånger.

Om du upplever att du har svarat på min fråga känns det ganska

att du skriver på nytt

.
Frågan är dock fortfarande obesvarad och för att även du ska förstå det formulerar jag det i lite enklare termer:
Ångerrätten är för att skydda konsumenten mot skojare och börjar gälla när man som kund har tagit emot varan.
Att portering till ett abonnemang i kombination med ångerrätten kan medföra svårigheter för mobiltelefoni bolag har jag full förståelse för. Att det skulle skapa problem när man porterar sitt nummer till ett kontant kort har jag svårt att förstå.
Att detta skulle gå ut över kunderna har jag ännu svårare att föstå, då vi inte lever i ett kommunistisk stat och de flesta kunder är pålästa. Företag som är inte är tillmötesgående mot sina kunder och låter saker gå ut över kunderna tappar kunder.
Med hänvisning till ångerrätten och då den börjar gälla när jag "tagit emot varan" (läs andra raden på hemsidan jag länkade till tidigare) kan jag som kund häva abonnemanget 14 dagar efter att abonnemang aktiveras / porteringer sker.
Dina argument är därför helt osakliga och är inte baserade på några källhänvisningar utan på sk-t snack som du har lärt dig under dina utbildningar på Tele2. Lär dig att ta fram fakta innan du argumenterar med folk så slipper du bli