2011-12-30, 20:49
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Uppnått saldo när man valt ett saldotak spärrar abonnemanget helt från utgående samtal, sms och surf. Varför?
Jag vill ju inte bli strandsatt någonstans eller råka ut för en olycka när saldotaket är uppnått och inte kunna ringa eller sms någon. Gick inte ens att ringa kundtjänst, tror inte ens 112 funkade heller.

Inte bättre att ha det som andra operatörer? att få ett sms när man uppnått taket, och sen är det väl upp till kunden om den vill fortsätta ringa eller inte.

Varför det är så kan jag inte svara på, men du kan ta bort spärren om du vill eller ändra den till ett högre belopp genom att ringa 233.
Citera
2011-12-31, 00:30
Medlem
swedems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Det går alldeles utmärkt att portera från abonnemang till Comviq kontantkort och hur ska Tele2 veta om numret som ska porteras ligger på ett abonnemang eller kontankort?

http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt/

Länkar till konsumentverkets hemsida, läs gärna igenom vad som står där och förklara för mig hur man som företag med hänvisning till ångerrätten kan fördröja porteringen med 14 dagar. Ångerrätten är där för att skydda konsumenterna, det tele2 gör gynnar inte kunderna och inte heller företagets image.
Citera
2011-12-31, 02:37
Medlem
Idiotpods avatar
En hypotetisk fråga:

Låt säga att jag inte får månadens räkning och ärendet går till inkasso.

Är detta något som Tele2, som bolag, kan hållas ansvariga för och därmed avvisar inkasso ärendet?

Personligen kör jag sms-notis med autogiro, muyo bien!
Citera
2011-12-31, 08:49
Medlem
Svampspors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedem
http://www.konsumentverket.se/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt/

Länkar till konsumentverkets hemsida, läs gärna igenom vad som står där och förklara för mig hur man som företag med hänvisning till ångerrätten kan fördröja porteringen med 14 dagar. Ångerrätten är där för att skydda konsumenterna, det tele2 gör gynnar inte kunderna och inte heller företagets image.

Jag har redan svarat på din fråga flera gånger.
Citera
2011-12-31, 10:20
Medlem
Får man en påminnelselapp ifall man lyckades med att betala en faktura en dag för sent(lyckades med att betala under en helg, så att pengarna nådde fram till tele2 en dag för sent)?
Citera
2011-12-31, 11:21
Medlem
DoktorDoktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teaz133
Svårt att säga, prova sim i annan lur i 4 timmar, annars nytt simkort. Har du ett gammalt sim? annars rings telesupporten och be dom lägga en felanmälan på de.

Sorry för väldigt sent svar på detta, men måste bara fråga en sak. Har ni supermaster eller? En 3G mast har en täckningsvidd på ca 2 km. Klart att det är täckningen det beror på. Vad finns det då för logik i att be honom testa sim i annan telefon?

Det är ju som om smöret är härsket och du ber honom testa det på en annan smörgås.
Citera
2011-12-31, 15:10
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotpod
En hypotetisk fråga:

Låt säga att jag inte får månadens räkning och ärendet går till inkasso.

Är detta något som Tele2, som bolag, kan hållas ansvariga för och därmed avvisar inkasso ärendet?

Personligen kör jag sms-notis med autogiro, muyo bien!

Faktiskt så är det som så att man som kund måste hålla reda på sina fakturor. Rent juridiskt sätt behöver inte ens företag skicka ut fakturorna till betalningsansvarig (men givetvis görs detta).

Citat:
Ursprungligen postat av lokans
Får man en påminnelselapp ifall man lyckades med att betala en faktura en dag för sent(lyckades med att betala under en helg, så att pengarna nådde fram till tele2 en dag för sent)?

Tele2 skickar ut en påminnelse efter 10 vardagar, så nej!
Citera
2011-12-31, 15:20
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsminfo
Vid de få tillfällen som "Mitt Tele2" på hemsidan fungerar, kan du se det där också, dock inte i skrivandets stund. Det fungerar inte nu igen.

Jasså? Går det inte att logga in eller vad är problemet?
Citera
2011-12-31, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Uppnått saldo när man valt ett saldotak spärrar abonnemanget helt från utgående samtal, sms och surf. Varför?
Jag vill ju inte bli strandsatt någonstans eller råka ut för en olycka när saldotaket är uppnått och inte kunna ringa eller sms någon. Gick inte ens att ringa kundtjänst, tror inte ens 112 funkade heller.

Inte bättre att ha det som andra operatörer? att få ett sms när man uppnått taket, och sen är det väl upp till kunden om den vill fortsätta ringa eller inte.

112 går att ringa till utan simkort,så skulle du hamna i den situationen att det inte funkar så ta ur simkortet från telefonen

mvh
t
Citera
2011-12-31, 17:40
Medlem
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-nexus

"Preliminär leverans sker v.1" samtidigt som det står "Leveranstid 3-4 veckor", vad gäller egentligen?
Citera
2011-12-31, 20:47
Medlem
swedems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svampspor
Jag har redan svarat på din fråga flera gånger.

Om du upplever att du har svarat på min fråga känns det ganska att du skriver på nytt .

Frågan är dock fortfarande obesvarad och för att även du ska förstå det formulerar jag det i lite enklare termer:

Ångerrätten är för att skydda konsumenten mot skojare och börjar gälla när man som kund har tagit emot varan.

Att portering till ett abonnemang i kombination med ångerrätten kan medföra svårigheter för mobiltelefoni bolag har jag full förståelse för. Att det skulle skapa problem när man porterar sitt nummer till ett kontant kort har jag svårt att förstå.
Att detta skulle gå ut över kunderna har jag ännu svårare att föstå, då vi inte lever i ett kommunistisk stat och de flesta kunder är pålästa. Företag som är inte är tillmötesgående mot sina kunder och låter saker gå ut över kunderna tappar kunder.

Med hänvisning till ångerrätten och då den börjar gälla när jag "tagit emot varan" (läs andra raden på hemsidan jag länkade till tidigare) kan jag som kund häva abonnemanget 14 dagar efter att abonnemang aktiveras / porteringer sker.

Dina argument är därför helt osakliga och är inte baserade på några källhänvisningar utan på sk-t snack som du har lärt dig under dina utbildningar på Tele2. Lär dig att ta fram fakta innan du argumenterar med folk så slipper du bli
Senast redigerad av swedem 2011-12-31 kl. 21:08.
Citera
2012-01-01, 11:35
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gtjah
http://www.tele2.se/mobiltelefoner/samsung-galaxy-nexus

"Preliminär leverans sker v.1" samtidigt som det står "Leveranstid 3-4 veckor", vad gäller egentligen?

Telefonen levereras till Tele2 under vecka 1, och sedan skickar de ut dem till kunderna som tar 3-4 veckor. Du kan kontakta Tele2s webbutik för mer information på nummer 0317343220!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in