2011-12-27, 11:51
Medlem
Enzymes avatar
Marias barn! En tecknad serie om Jesus med fula stillbilder.

Håll huvet kallt
Från svt.se "Astmasjuke Eddie, sju år, åkte buss från Göteborg till Lysekil för att hälsa på faster och farbror." Sen var hans pappa alkoholist också. Snacka om deppig diskbänksrealism
Citera
2011-12-27, 14:01
Medlem
Broster, broster minns jag som en mycket dålig kalender.
Citera
2011-12-28, 09:21
Medlem
psaks avatar
Marias barn är ju en "klassiker" som sagt, Jesu liv berättat med en massa upprepade stillbilder och diverse rörliga bilder på folk som gnuggar händerna och liknande Ändå kan jag tänka tillbaka på den med lite respektfull nostalgi från tiden då något kristet kunde visas som julkalender...
Klasses julkalender var den första jag inte följde ingående. Kurt Olssons var ju ingen större höjdare heller.
Citera
2013-12-12, 19:05
Medlem
TimonSoinis avatar
Allram Est fick mig att sluta kolla på julkalendrar fram till förra året.
Citera
2013-12-12, 21:21
Medlem
Hm Allram Est måste ha varit den absolut sämsta julkalendern på hur många år som helst. Den var sjukt barnslig och var absolut inte riktad mot äldre.

Citera
2013-12-12, 23:31
Medlem
Som många nämnt - Allram Eests höjdarpaket. Det var då man fick följa en massa dockor som gick omkring i T-shirts utomhus i sommarmiljö. Endast i sista avsnittet var det plötsligt vinter.
Citera
2013-12-16, 18:52
Medlem
Desert-eagles avatar
Årets julkalender är riktigt skräp
Citera
2013-12-16, 19:05
Medlem
donaukinds avatar
Ronny & Julia var riktigt värdelös, handlade för fan inte om någonting. Håll Huvudet Kallt var inte heller nån höjdare, de kunde lika gärna sänt Joelbitar.

De jag tyckte om var Mysteriet på Greveholm, Trolltider och Pelle Svanslös.
Citera
2013-12-16, 23:23
Medlem
ArneIIIs avatar
Absolut sämst är självklart Marias barn. Ni som påstår något annat kan knappast ha sett den. Allram Est och Superhjältejul är ingenting jämfört med den.

Tänk er att ni är små och sett fram emot julkalendern och så kommer en massa tecknade stillbilder med en kärring-berättarröst som snackar om Jesu-födelse.
Citera
2013-12-17, 02:48
Medlem
Kongruensbojds avatar
Anders och Måns julkalender, Skägget i brevlådan, var riktigt jävla usel. Minns att jag ville döda de där två dialekthandikappade s k. komikerna. Noll julkänsla dessutom.

Enda kalendern som fått mig att gråta av skräck var Marias barn. Tror det var scenerna där Jesus skulle korsfästas. Helt bisarr julkalender med en budget så låg att vem som helst skulle kunna hosta upp nåt mera påkostat.
Citera
2013-12-17, 13:05
Medlem
BleAivanos avatar
Finns ju många bra kalendrar genom tiderna som t.ex. Sunes jul, Mysteriet på Greveholm (originalet),
Julstrul med Staffan och Bengt, Tjuvarnas jul. Även årets kalender är rätt bra,
kanske inte bäst genom tiderna direkt men ändock förhållandevis bra.

Julstrul med Staffan och Bengt kanske inte var så direkt barninriktat jämfört
med många av de andra kalendrarna. Egentligen tycker jag att bitvis var ett
rätt vansinnigt program men rätt kul.
Citera
2013-12-17, 13:16
Medlem
hobbykonsts avatar
Julens hjältar var värdelös kommer jag ihåg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto