Har nu hört från flera oberoende håll att 10åringen haft agg mot 4åringen innan och även hotat med att döda 4åringen vid flera tillfällen innan. Motivet till detta är som nämnt tidigare i tråden att 10åringens mamma tagit till sig 4åringen och skyddat honom, varvid 10åringen med sin bokstavskombinationen förmodligen inte kunnat hantera detta.
Vidare berättar fler och fler om möten med 10åringen, bla stenkastning på äldre ungdommar och att ha attackerat vuxna med tillhyggen så som käppar och pinnar.
Nu till uppgifter som jag bara hört från ett håll men som låter rimliga. 10åringens mormor har givit honom alibi och sagt att han var hemma hos henne när mordet inträffade. Därav fördröjningen i utredningen. Notera att detta är mer teori än sanning eftersom jag bara har en källa på det.
Det låter dock som om det verkligen är ett mord där 10åringen önskat livet av 4åringen och sedan verkställt önskan. Stackars lilla rackare att bli strypt till döds, det gör mig extra ledsen att veta att det inte var en olycka.