Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-07, 00:25
Medlem
epost72s avatar
BO verkar ju inte riktigt ha haft sin hemvist i Skara.
Vad gjorde han då där?
Citera
2011-12-07, 00:29
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad gjorde han då där?

Ryktet säger att han höll i droghandeln i byn.
Citera
2011-12-07, 00:30
Medlem
millejors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Vad gjorde han då där?
han har släktingar där.
Citera
2011-12-07, 00:33
Medlem
är det nån som skulle kunna svara på hur man kan se som privatperson om brottsregister på personer? går det?
Citera
2011-12-07, 00:34
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av millejor
han har släktingar där.

Det stämmer bra, han har åtminstone en ickekriminell bror där, mamman vet jag inte om hon bor kvar.
Citera
2011-12-07, 00:35
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Finns mer än 50 gånger i belastningsregistret. Dömdes senast i september.

Enligt uppgift i annan tråd ska han vara skyldig till Malinmordet.

Då skulle det alltså röra sig om mannen i det här inlägget som nu blivit mördad:
Citat:
En av dem som förhörts ordentligt är en göteborgare, född 1962. Han betraktas som en yrkesförbrytare och är dömd för nästan allt - utom att ha dödat någon annan människa.
42-åringen har åkt in i och ut ur fängelse. Han bor för närvarande i ett missbrukarkollektiv i en av stans förorter.
- Det finns en koppling i tid och rum. Mannen befann sig i det aktuella området när Malin Olsson överfölls. Han ertappades då med att försöka stjäla en cykel, berättar Sven Alhbin.
42-åringen är inte den som erkänner något, och hittills har inte polisen lyckats spräcka hans alibi för den natten.
- Det är inte det att mordet utförts på ett proffsigt sätt. Nej, det handlar sannolikt om ett oplanerat angrepp, där mördaren haft tur. Slumpen har spelat honom i händerna.
Alhbin avslutar med förtröstan:
- Jag tror svaret på Malingåtan ligger gömt i det material vi redan samlat in. Vi skall bara hitta det.

https://www.flashback.org/sp3735193
Citera
2011-12-07, 00:38
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nedomansky
Det stämmer bra, han har åtminstone en ickekriminell bror där, mamman vet jag inte om hon bor kvar.

Vems mor då`? J*ffs? I så fall är hon skriven i Angered och han har ingen adress alls.
J*ff är född 1962.
Citera
2011-12-07, 00:40
Medlem
Sådär, alla ni informationshungriga, här kommer en uppdatering...blev uppdaterad idag via jungel-telegrafen om hela händelsen...Detta kommer från säkra källor, men fråga om det är något jag missat eller kanske förstått fel..

Jeff Magnusson var dödsoffret...Killen är känd Psykopat i Skara...Tidigare brott ingår Incest, mord, grovrån etc (domar finns att hittas)
Misslyckade försök på hans liv under flera tillfällen under hans liv har uppgått till totalt
3 Skott och 7 Knivhugg - Som det ser ut var han en seg Jävel, men tydligen ska en yxa svingen i hög fart tillslut fällt detta monster genom huvudklyvning..

Själva förövaren är tydligen en viss Mikael Morenius(vet inte om det är felstavat)
Mikael Morenius har ett komplicerat släktförbindelse med Denna Jeff, typ någon har varit gift med någon som skaffat barn med någon etc, fatta noll när jag fick det förklarat, men tydligen är de släkt på någe vänster.

Tidigare incidenter mellan Mikael och Jeff ska tydligen varit mycket bråk och slagsmål men även att Jeff tidigare har knivat Mikael vid något tillfälle också *skakar på huvudet*

Själva händelsen gick till såhär(detta är spekulativt, men utifrån vad jag hörde så låter detta rimligt)

Tre killar, varav Jeff och Mikael var ena parterna, men även en till kille jag inte vill nämna vid namn då jag vet att han bara bevittnade men inte utförde själva dådet(Möjligen är det "han" och Mikael som sitter häktade)

De satt iaf och drack alkohol...saker och ting började hetta till mellan Jeff och Mikael, och det finns det säkert oändligt med anledningar varför det skulle kunna hända...men iaf så får flippar väl någon eller båda av dem och Micke är först fram till yxan och klyver skallen på han

Sådär, första gången jag använder Flashback som det ska användas

Gräv lite grabbar nu så får vi se vad vi kan hitta...vet ju redan att det finns domar på Jeff tillgängligt iaf, men kolla runt så kanske vi kan få tag på mer...
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Vems mor då`? J*ffs? I så fall är hon skriven i Angered och han har ingen adress alls.

Även Jeff hade tidigare adress i Angered.
Citera
Medlem
Nedomanskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
J*ff är född 1962.

Stämmer att han är född -62, mindes fel, trodde Jeffs morsa bodde kvar i Skara, har inte pratat med Jeff på ett par år...
Citera
2011-12-07, 00:41
Medlem
Quoters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie
hur kollar man brottsregister och liknande på personer?

Du kan aldrig få ut en persons belastningsregister som Rikspolisstyrelsen har i sin databas (annat än ditt eget). Däremot är det via de domstolar som finns i landet möjligt att söka på vederbörandes personnummer, på så vis får du fram vilka mål han - eller hon - varit aktuell i de senaste 5 åren.
Senast redigerad av Quoter 2011-12-07 kl. 00:44.
Citera
2011-12-07, 00:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avianos
Själva förövaren är tydligen en viss Mikael M***ni*s(vet inte om det är felstavat)
Mikael M***ni*s har ett komplicerat släktförbindelse med Denna Jeff, typ någon har varit gift med någon som skaffat barn med någon etc, fatta noll när jag fick det förklarat, men tydligen är de släkt på någe vänster.

(Mina asterixer.)

Andra bokstaven i efternamnet ska vara ett E, och inget annat. Han har anknytning till personen med initialerna ACD, på Vallgatan 22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in