Sådär, alla ni informationshungriga, här kommer en uppdatering...blev uppdaterad idag via jungel-telegrafen om hela händelsen...Detta kommer från säkra källor, men fråga om det är något jag missat eller kanske förstått fel..
Jeff Magnusson var dödsoffret...Killen är känd Psykopat i Skara...Tidigare brott ingår Incest, mord, grovrån etc (domar finns att hittas)
Misslyckade försök på hans liv under flera tillfällen under hans liv har uppgått till totalt
3 Skott och 7 Knivhugg - Som det ser ut var han en seg Jävel, men tydligen ska en yxa svingen i hög fart tillslut fällt detta monster genom huvudklyvning..
Själva förövaren är tydligen en viss Mikael Morenius(vet inte om det är felstavat)
Mikael Morenius har ett komplicerat släktförbindelse med Denna Jeff, typ någon har varit gift med någon som skaffat barn med någon etc, fatta noll när jag fick det förklarat, men tydligen är de släkt på någe vänster.
Tidigare incidenter mellan Mikael och Jeff ska tydligen varit mycket bråk och slagsmål men även att Jeff tidigare har knivat Mikael vid något tillfälle också *skakar på huvudet*
Själva händelsen gick till såhär(detta är spekulativt, men utifrån vad jag hörde så låter detta rimligt)
Tre killar, varav Jeff och Mikael var ena parterna, men även en till kille jag inte vill nämna vid namn då jag vet att han bara bevittnade men inte utförde själva dådet(Möjligen är det "han" och Mikael som sitter häktade)
De satt iaf och drack alkohol...saker och ting började hetta till mellan Jeff och Mikael, och det finns det säkert oändligt med anledningar varför det skulle kunna hända...men iaf så får flippar väl någon eller båda av dem och Micke är först fram till yxan och klyver skallen på han
Sådär, första gången jag använder Flashback som det ska användas
Gräv lite grabbar nu så får vi se vad vi kan hitta...vet ju redan att det finns domar på Jeff tillgängligt iaf, men kolla runt så kanske vi kan få tag på mer...