2011-12-05, 01:40
Medlem
ZlatanManias avatar
Efter att man druckit för mycket och vakan upp i sin säng utan ett enda minne av hur man kommit dit så kunde jag inte röra en enda muskel.. Har aldrig känt mig så svag i hela mitt liv! Så var det i kanske 2 timmar och efter att min syster gett mig kanske 8 glas vatten så orka man stå i 2 sekunder och somna igen och sedan vakna upp lite bättre några timmar senare..
Citera
2011-12-05, 01:46
Medlem
Min värsta bakfylla var nog när jag var runt 16-17 år, och hade varit hemma hos en polare som hade lite chillfest. Var väl inte så rutinerad på den tiden och hävde i mig stora mängder av både öl och diverse groggar. När sedan alkoholen började göra sitt får jag för mig att gå ut och ta lite frisk luft och det är då allting blir svart...

Vaknar upp dagen efter med en nerspydd säng och en huvudvärk utan dess like. Hade tydligen spytt ganska kraftigt på värdens toalett med... och sedan däckat utomhus när jag skulle ta lite luft. Någon hade ringt min mamma som hade fått köra mig hem i det okontaktbara skick jag var i. Minnet sviker mig ganska kraftigt ifrån denna kvällen

Rörde inte en droppe alkohol på flera månader efter det. Mest för att jag hade ganska mycket ångest veckorna efter det. Men nu har man blivit lite visare med alkoholkonsumtionerna
Citera
2011-12-05, 02:05
Medlem
alhfrs avatar
Det värsta tycker jag är när bakfyllorna smyger sig på och inte känns fullt ut när man vaknar. Var en söndag för ett par veckor sedan när jag festat till det på lördagen. Vaknar på söndagen och mår väl inte som en prins, men får i mig ett par glas vatten och tänker "åfan, gött... trodde det skulle vara värre". Tar ett par glas mjölk och hittar en påse cheese balls som jag trycker i mig. DÅ smäller det på, mår illa som ett djur och måste verkligen spy. Ut kommer en kompakt jävla massa av cheese ball-smakande äckel. Fick liksom "trycka" ut spyan med tungan då den fastnade i munnen för den hade en sån kompakt jävla konsistens.

Var möjligen inte den värsta bakfyllan (den brukar komma med mer ågren och dumheter från gårdagen) men väl den värsta spyan i mitt liv...
Citera
2011-12-05, 02:15
Bannlyst
Hade väl hållit igång en femdagar i sträck under Peace & Love för X antal år sen. Sista kvällen mådde man verkligen piss men det var bara att bita ihop och fullfölja. I vilket fall hade jag slut på findrickan så jag fick improvisera. Min polare hade tillverkat eget rödvin så han gav mig och en annan polare 3 flaskor att dela på. Drack med gott humör och sen är det svart.

Vaknade 10 timmar senare i en levande koma liggandes på en vält tältstol, migrän räcker inte ens till, femdagars-uttorkning och usel kost kom ikapp, spydde som ett djur, krampade ur mig det och allting under en 30-gradig sommarsol. Ni vet sådär riktigt jävla bakfull man bara kan bli på rödvin? Dubbla det så får ni effekten hemmagjort ger. Fy helvete.

Givetvis kommer det en kompis studsandes och häller i mig lite ljummen öl med lössnus i botten. Är fortfarande inte människa
Citera
2011-12-05, 02:19
Bannlyst
Hade en episk karatefylla för något år sen också.

Var i Aiya Napa med polarna och första kvällen släppte verkligen alla hämningar. Jag drack 3 RBV över en 3/4 Vanlig Vodka och tog en fyra koffeinpiller på det. Har något vagt minne av att jag joggade genom centrum innan min polare hittade mig och hällde i mig Tequila.

Vaknar väl i badkaret i hotellrummet med röda ögon och spya överallt. Sinnessjuk adrenalinkick, likt jag kämpade för att överleva.
Citera
2011-12-05, 02:20
Medlem
Härlig läsning.

Min värsta baksmälla var ett resultat av min första krogrunda i Stockholm, arton år gammal. Jag och ett gäng polare la ut en satans massa pengar på att få in två helrör och fem vinare. Jag blev utslängd efter cirka två timmar därinne för att jag var så extremt full, varpå jag blev rånad, däckade på en bänk på Sveavägen och slutligen hämtad av ambulans. ( )

Vaknade dagen efter på Mariahemmet och mådde obeskrivligt dåligt. Pep efter vatten till en av sköterskorna, vilket jag drack och snabbt spydde ut igen. Vet att jag mådde praktiskt taget oförändrat dåligt klockan tre på eftermiddagen - hade då fortfarande inte fått i mig mat eller vatten. Spydde så fort jag försökte få i mig något alls. Till råga på allt var jag av med telefon och plånbok och hade spytt ner alla mina kläder. Fan vad besvikna mor och far ska ha blivit
Citera
2011-12-05, 02:23
Bannlyst
Joo hehe hur kan jag ha glömt denna? Detta är en fin jävel också

Vi hade inget att göra en höstkväll så jag och tre vänner drog ut till den sistnämndes lilla stuga i skogen och såg på film. Vi hade X antal flak med bärtz liggandes, plus lite brännvin med mera med mera. Sköna var att samtidigt som vi börjar supandet så upptäcker någon att det är en storm på ingående.

Nevermind.

När det bara är grabbarna passar man ju gärna på att slå på lite extra med alkoholen.

Fem på morgonen vaknar jag i kolmörker 50 meter från stugan, sittandes i en trästol, inlindad i en nerspydd filt och runt omkring mig är en storm värdig jordens undergång. Det regnade, det åskade, det blixtrade och jag halkar i en lerig slänt och bara spyr och spyr. Fina tider.
Senast redigerad av Acech 2011-12-05 kl. 02:26.
Citera
2011-12-05, 03:22
Medlem
det är nog inte den värsta bakfyllan, men en av dem! och den uppkom nu i helgen.
Som de flesta vet så har ju en storm svept igenom Sverige nu i helgen. Och jag åkte polenfärjan, julbord etc.
Kvällen började fint med lite smågroggande hemma, sen tog vi oss ner till båten. där han vi handla 1flak öl, knäppte 2-3st innan vi begav oss ner till julbordet. Stort julbord, och fri tillgång till öl/vin (man hällde upp själv), samt en och annan snaps, vilket resulterade till en hel del drickande. Dock stängde dem vid tio so vi fortsatte dumt nog med drickandet i hytten, sen på natten tog vinden tag i båten och man visste inte längre om man var full eller om båten svajade.
Det blev förvisso en upplevelse på dansgolvet, och man vaggades skönt till sömns. Men dagen efter, fy satan.

Kom hem runt 3-4på natten, gick upp första rundan vid 10 och handlade i affären. Det gungade, och snurrade. Brutal huvudvärk och kunde knappt se pga det ljusa ljuset. kom med näppe tillbaka till hytten med 2kexchoklad och 1liter cola. låg kvar i sängen till ca 13, oförmögen att röra mig. Sen lugnade stormen ner sig lite, vi tog en "återställare". Tog bort lite av huvudvärken, så man blev kapabel till att gå vidare till restaurangen för att träffa de andra. Det gungade så in i helvete, överallt såg man sjösjuka människor. de anställda sa att det var bland det värsta han har varit med om, beställde lite mat. En räksmörgås, han ta en tugga sen skulle det upp igen. Så fick springa ner två däck till min hytt, och kunde inte gå får att jag var så bakfull samt att det guuuuungaaade.
Lyckades inte hålla tätt, så spydde ca. 10m innan jag kom till hytten, GJ!

till min fasa när jag öppnade hytten så hade allting från borden välts pga gungandet. Öl, sprit, vin flöt över hela golvet. fruktansvärd lukt som resulterade en visit på toaletten där man blev sittande 10min. Gick sedan upp för äta resten av mackan, tog ca. 45min att få ner 4/5 av den. och det var ingen stor smörgås! det var med näppe som den gick ner!

brukar aldrig spy på bakfyllan, men vågorna gjorde susen. efteråt blev jag liggandes i sängen till 16, då var jag fortf bakfull, men inte illamående. så då var man på att igen och började om samma process, ända skillnaden var att man vaknade upp på fast mark dagen efter!
Citera
2011-12-05, 09:47
Medlem
Min värsta bakfylla var i Turkiet sommaren 2010. Vi festade på från lördag till onsdag. Torsdag morgon mådde jag skit.. Magen var helt åt helvete jag fick kallsvettningar. Höll på att spy hela tiden. Hjärtat slog snabbare än vanligt. Detta kändes inte som en bakfylla utan jag trodde helt ärligt jag var tvungen att besöka sjukhus. Jag struntade i det. Det gick bra sen. Det var nog min värsta bakfylla någonsin. Trodde först det var magsjuka men har fått en liknande bakfylla här hemma i sverige men den var inte alls lika jobbig.

Sen kan man lägga till att det var 42 grader i solen och 36 i skuggan. Det hjälpte nog till rätt mycket.
Citera
2011-12-05, 14:53
Medlem
Hoegens avatar
Haha underbar tråd !

Om jag måste välja en av många helvetesbakfyllor får det nog bli en av de värsta fyllorna från när jag var 17 år.
Jag och en polare skulle ut till nån fest ute på en ö. Vi var lite sena så att hetsdricka som aldrig förr kändes som en bra lösning för att komma in i party-modet..
Ön är känd för sin näst intill dödliga HB, men inte stoppade det mig att häva i mig en jävla massa.
Jag kommer ihåg att polaren och jag står och pissar apraka.

Nästa minne är från när jag vaknar upp på sjukhuset på nån brits med en lampa i ansiktet som påminner om 7000 solar heheh.. bredvid står farsan och polarens morsa som turligt nog råkade vara sjuksköterska.
Jag lyckas resa mig upp och farsan skjutsar hem mig. Ångesten är total.

Får sedan reda på att jag gått fram till en brud jag gillade och vrålat om hon ville knulla, tror hon passade om hon inte våldtog mig under min medvetslöshet hade sedan sjunkit ihop och somnat lite.
En äldre kille ville vara schyst och skjutsa mig till färjan. Som tack spydde jag ner baksätet Väl på färjan tyckte jag det blev lite varmt och hoppade ur bilen och drog av mig byxorna.. Och ungefär där gick färjan i land och min käre far kastar in mig i bilen 10 meter från snutbilarna!
Så det va ju en jävla tur att han var där ändå och att kompisens morsa inte skrev nån anmälan. Hon sa senare att de brukar anmäla till socialen när det kommer in omyndigt fyllefolk på sjukan

Så klarade mig rät bra ändå måste jag säga. Förutom en stukad fot och en reva på ryggen som nog kom från när jag stöp ihop haha.. Behöver jag säga att man fick lite sköna blickar i skolan på måndag eller ?
Citera
2011-12-05, 18:04
Medlem
23838s avatar
Dagen efter senaste FB-träffen i Lund mådde jag inte lite illa, snarare extra mycket förjävligt. Låg och tyckte synd om mig själv ett par timmar innan min vän drog upp mig för att bakis-käka flottig snabbmat.

En annan gång var efter att jag var på klassresa i Bryssel. Vi var ute och svirade dagen innan vi skulle flyga hem. Själva flygandet gick bra men tågresan till flygplatsen var ett helvete, fanns endast sittplats för att åka baklänges.
Citera
2011-12-05, 21:26
Medlem
När jag var 14 år och jag och två polare skulle testa på sprit för första gången, vi hade fri tillgång till en lokal i centrala Växjö som vi kunde vara ensamma och testa på vår nya härliga dryck.
Vi kom ditt vid 20.00 tiden och ville testa direkt, kom genast på att ingen hade köpt någonting att blanda ut skiten med
Vi hade 2st 75or som vi skulle dela på , jag tog fram 3st vanliga dricksglas (ala Ikea 33cl) och vi tar och fyller upp varsitt glas, inget att tveka om utan vi tryckte i oss det på cirka 20 minuter, jag märkte inte av jätte mycket (vad jag minns nu i efterhand) så jag började dricka mera och trycker i mig ett glas till.

Efter detta så kommer minnesluckorna, jag får upp en bild i huvudet att jag ligger i en buske utanför den ene polarens mammas lägenhet, dom hade tydligen försökt leda upp mig till lägenheten på fjärde våningen, dom lyckades med det, men så fort dom hade vänt ryggen till så hade jag tydligen gått ner igen för att jag tyckte väll dom var lite trista

Det var Februari och rejält med snö ute, mina polare hittade mig inte, dom var ju även dom fruktansvärt onyktra, det slutade med att ena kompisen ringde sin farsa för att hjälpa till att leta efter mig, han hittade mig däckad emot en vägg på en tidningskiosk, halvt ihjälfrusen, han försökte få in mig i sin bil så han kunde köra mig till sjukhuset men jag totalvägrade så han hade inget annat val än att ringa efter ambulansen, dom kom och hämtade mig och körde mig till akuten.

Vaknade upp dagen efter och hade ingen anning vart jag var förnågonstans, allt var vitt och när jag tillslut kunde börja uttyda vad det var jag såg så fattade jag att jag låg på sjukhuset, efter en stund kommer en sjuksköterska in och förklarar vad som har hänt och att dom har magpumpat mig under natten, och att dom precis hade ringt min far, som för tillfället var i Stockholm, så mina äldre bröder var på väg för att hämta mig.

När jag hade klätt på mig och skulle ta på mig mina skor, så hade jag bara en, jag hade tydligen bara haft en på mig när komisens far hade hittat mig, så där går jag med en redig sko, och en toffla jag fick av sjukhuset, precis när vi lämnar sjukan så möter jag polarens farsa igen, och han kom bärandes på min väska + min andra sko (SCORE) fick sakerna av han och vi pratade inte mycket mer om det, både han och jag tyckte nog det var lagom pinsamt.

Jag åker hem till min ena bror för att vänta in farsan som är på väg hem från Stockholm nu, ångersten jag hade när jag senare den dagen mötte farsan var obeskrivlig, bröderna skämtade väl mest om det men fyfan vad dåligt jag mådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in