Citat:
Ursprungligen postat av Terje H
Jag har blivit rekommenderad att ta livet av mig, Malin har blivit rekommenderad att ta livet av sig, Malin har blivit kallad hora hundratals gånger. Jag har blivit kallad mytoman, sektledare, narcissist, psykopat, alkolist – det finns faktisk ett forum på Internet där man diskuterar mina olika diagnoser. Bara en sådan sak…
(...)
Både jag och Malin har fått rekommendationer att ge oss ut i skogen och skjuta varandra. Visst är det otroligt, inte sant? Därefter ska vi helst gräva ner oss själva, trampa hårt på marken – för att sedan försvinna från jordens yta.
Problemet med Terje är att han fortfarande verkar ha en faiblesse för att överdriva, vilket gör att inget han skriver går att ta på allvar. Att han kallats mytoman, sektledare, narcissist och att även folk har spekulerat i psykopatiska drag tror jag alldeles säkert stämmer. Att Malin däremot skulle ha blivit kallad för "
hora hundratals gånger" har jag oerhört svårt att tänka mig. Var ska detta ha skett? Jag har inte sett någon kalla Malin för hora varken här, på Terjadefoton eller i Herje-bloggen. Några fotoforum lär inte tillåta den typen av kommentarer, och både Malin och Terjes bloggar har varit stängda för kommentarer. Menar han att det kommit SMS, eller mail? Är det även där Malin "
rekommenderats att ta livet av sig"? Eller är det deras vänner på Facebook som skrivit elakheter?
I sin iver att få alla att förstå vilka offer
han är, så drar han alltså på Malin offerkoftan i gammal invand Terje-stil. Visst har även Malin ifrågasatts emellanåt, men då främst hennes fotograferande samt hennes påstådda okunskap om terjandet. Att det är Terje själv som bär huvudansvaret för situationen de nu befinner sig i, det berör han som vanligt inte med en rad. Jag reserverar mig förstås för att jag kan ha missat någon hatsida, men då får nog fan Terje ta och länka till den.
Citat:
Ursprungligen postat av Terje H
Vår hemsida blev så nerlusad av elaka kommentarer att vi fick avpublicera den, mitt Facebookkonto blev hackat så jag fick avsluta det, andra har startat Facebookkonton i mitt namn, Malins blogg blev hackad, min blogg blev hackad, och Malin fick över 400 elaka kommentarer under ett dygn, innan hon fick avpublicera sin blogg tillfälligt den 4 september. Det har blivit startat upp bloggar med alla möjliga fantasifulla namn vars enda syfte är att häckla mig som fotograf och som människa.
Det här är intressant först när man i nästa stycke ser vad Terje ser som mobbning, där han publicerar några syrliga kommentarer som naturligtvis utifrån Terjes bakgrund ifrågasätter vissa av hans fotografier.
Citat:
- ”Jag tycker mig se ett lodjur också! Kan det vara snusen?” (Kommentar till inlägget ”Sömn”)
- ”Fin ekorre. Synd bara att den är uppstoppad.” (Kommentar till inlägget ”Kotte och blåbärsriset”)
- ”Du tog väl inte bara en bild på den uppstoppade ekorren? Lägg ut resten också är du bussig.” (Kommentar till inlägget ”Kotte och blåbärsriset”)
- ”Rigor Mortis-korre . . . . .” (Kommentar till inlägget ”Kotte och blåbärsriset”)
- ”Jag tycker dina bilder är skräp! Sorry,” (Kommentar till inlägget ”I lodjursskogen”)
- ”Fula Bilder. Jag förstår att du kände dig tvungen att fuska, du saknar ju allt av vad talang heter! Åk tillbaka till Norge din sjuka jävel.” (Kommentar till inlägget ”Hylströmmen”)
Ja, det är syrligt och det är elakt. Men ärligt talat Terje, vad hade du väntat dig efter att klippt, klistrat och suttit på höga hästar och aggressivt försvarat dig i så många år? De första fem kommentarerna har jag svårt att se något överdrivet elakt med, utan det är rimliga ifrågasättanden och personligt tyckande. Terje, en del människor måste få tycka att dina bilder suger, precis som att andra måste få tycka att de är briljanta. Har du öppet för kommentarer, så får du nog suga i dig det.
Den sista kommentaren är i mina ögon osmaklig, men knappast värre än vad som går att läsa som kommentar till vilken högprofilerad bloggare som helst. Det går förstås att moderera bort dem också, när man själv äger sin blogg. Sen går det med en mytoman som Terje Hellesö förstås heller inte bortse ifrån att han själv mycket väl kan vara författare till samtliga av ovanstående kommentarer - det enda som talar emot det är att de är lite för snälla.
Jag tycker emellanåt lite synd om Malin Hellesö, men varje gång jag läser någon av Terjes sjukligt självömkande texter så påminns jag om det i varje fall inte finns någon anledning att tycka synd om honom.