Citat:
Ursprungligen postat av buiko
Nej, lagen gäller inte på parkeringsplatser eller p-hus. Som jag skrivit i en annan tråd, så är de flesta snutar dumma köttberg som inte är inlästa på trafiklagstiftningen, det gäller att stå på sig.
Igen blir jag slagen av häpnad när jag läser alla inläggen

Jag trodde att Flashback var ett forum för fritänkande människor som vågar ifrågasätta Storebror farbror staten och alla hans påfund. Nej, användarna här verkar vara en samling indoktrinerade statligt programerade robotar utan hjärna som tillber förmyndarna på trafiksäkerhetsverket och allt vad de står för. Varför inte införa lite flexibilitet i trafiklagstiftningen? Låt folk ta ansvar för sina egna liv. Om jag som taxiförare innan 1/10 1999 var tillåten att köra utan bälte så betydde det inte att jag aldrig använde bältet. Jag tog oftast på mig det, men det var skönt att själv kunna få avgöra när det var läge.
Ta ansvar för sig själv gäller speciellt bältet, om jag krockar så är det min kropp som skadas. Däremot är jag för en restriktiv trafiknykterhetslagstiftning, för där drabbas inte bara den onyktre föraren utan också oskyldiga trafikanter som hamnat i vägen.
Ta ansvar för sitt eget liv? Fundera på följande:
2 bilar krockar på en 50 sträcka, båda bilarna är utrustade med
airbag. Förare 1 har bältet på och klarar sig med mindre skador
som bara kräver 2 dagars sjukhusvård och 10 dagars sjukskrivning.
Förare 2 kör utan bälte och flyger ur bilen med en ryggskada som följd.
Skadan kräver en lång rehabiliteringsperiod och slutresultatet blir
förtidspension= dyrt som satan för skattebetalarna
Förklara sedan varför vi ska betala för att en idiot inte fattar att
man ska ha bilbältet på sig.
Din kropp skadas förvisso, men
vi betalar.........