Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2003-11-07, 23:51
Medlem
ÄlskaMigs avatar
Ja - om jag kör en bil där jag har ngn så där chans att klara mig

Nej - i en ford fiesta dör jag vilket som så då skiter jag i d.

Ni?
Citera
2003-11-07, 23:55
Medlem
Mysharrys avatar
Efter att ha suttit i en bil som krockade i bara 50km/t och brutit bägge armbågarna har jag det alltid!
Citera
2003-11-08, 01:24
Medlem
/dev/jesuss avatar
jag tycker inte om benbrott, och jag har inte särskilt stort förtroende för andra bilförare, så ja, självklart.
Citera
2003-11-08, 01:52
Medlem
Azraels avatar
Självklart. Även om jag är en perfekt, snygg och väldoftande mästerförare så finns det en massa galna medtrafikanter, något jag fick erfara förra onsdagen.
Tyvärr hjälper inte bältet om man blir påkörd bakifrån och nacken värker fortfarande som fan.
Citera
2003-11-08, 04:54
Medlem
Zyndromes avatar
När jag och 6 andra (!) i bilen inte hade bälte kände snuten för att stoppa oss (jävlarna stod gömda på universums mörkaste plats). Var och en av oss fick en välgjord böteslapp tryckt på returpapper i handen med belopp på 600kr.
Sen dess har jag och de andra alltid bilbälte, t.o.m installerat bilbälte på syskonens LEGO-bilar.
Citera
2003-11-08, 10:17
Medlem
jag har nästan alltid bilbälte. 99% av tiden i bil har jag bälte.
Citera
2003-11-08, 10:39
Medlem
Sun Rulers avatar
Jag har bilbälte för jämnan! När jag var yngre hade jag inte det, trodde att det var "tufft" att inte ha det...snacka om att man var omogen då!
Citera
2003-11-08, 11:23
Medlem
joyces avatar
Jag har nästan alltid bälte. Ungarna sitter också ordentligt fastspända.
Citera
2003-11-08, 13:07
Medlem
Stonecakes avatar
När jag åker eller kör personbil har jag alltid bälte på mig men i en typ lättLB som MB Sprint och större har jag aldrig bältet på mig.
Detta efter att ha överlevt i en olycka där jag och en kompis (han körde) totalkvaddade en Sprint i diket på snöig väg efter att en personbil dragit in i vänster framhjul på oss då han fick släpp på bilen när han försökte att köra om oss!
Polisen och räddningskillarna var överens om att om vi haft bältet på oss hade vi varit döda!Nu klarade vi oss tillsammans med:en stukad arm,tre brutna fingrar,en massa skrubbsår,lite mindre skärsår,två par nerskitna kalsonger och en jävla massa ont i veckor!
Tyvärr gick det inte lika bra för farbrorn i personbilen (toyota).Han studsade tillbaka i mötande körfält och frontade med en lastbil.
Citera
2003-11-08, 13:29
Medlem
Fat bastards avatar
På vilket sätt skulle det varit farligare om ni haft bälte på er?
Citera
2003-11-08, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stonecake
När jag åker eller kör personbil har jag alltid bälte på mig men i en typ lättLB som MB Sprint och större har jag aldrig bältet på mig.
Detta efter att ha överlevt i en olycka där jag och en kompis (han körde) totalkvaddade en Sprint i diket på snöig väg efter att en personbil dragit in i vänster framhjul på oss då han fick släpp på bilen när han försökte att köra om oss!
Polisen och räddningskillarna var överens om att om vi haft bältet på oss hade vi varit döda!Nu klarade vi oss tillsammans med:en stukad arm,tre brutna fingrar,en massa skrubbsår,lite mindre skärsår,två par nerskitna kalsonger och en jävla massa ont i veckor!
Tyvärr gick det inte lika bra för farbrorn i personbilen (toyota).Han studsade tillbaka i mötande körfält och frontade med en lastbil.

Det finns rättvisa här i livet...
Citera
2003-11-08, 19:31
Medlem
arneanka1s avatar
Har alltid bälte. Varför skita i det om det ändå finns där? Dumt att skada sig i en krock eller få böter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in