2016-07-27, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
En grej som gör tatueringstrenden ännu mer patetisk är att det (förmodar jag) är så pass dyrt och tidsödande. Hur många tusenlappar krävs det för att tatuera en hel arm och hur lång tid tar det egentligen?
Ett fruktansvärt slöseri med tid och pengar!

Du köper förhoppningsvis ett konstverk som du har kvar resten av ditt liv, säg att det kostar 15000kr för en hel arm. Efter 10 år är inte den kostnaden relevant, såvida du tjänar någorlunda med pengar. Hur mycket slänger folk bort på skiftula modekläder som används ett par månader för att sedan hamna längst bak i garderoben? Och vad folk gör med sin egen fritid har väll fan du ingenting att göra med.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Folk som inte gillar gaddar o piercings kommer alltid öppna käften i tid och otid o börja gaffla, vem fan bryr sig om vad dem tycker liksom?
Samma efterblivna skitsnack alltihop, vill man inte ha en gadd, ger man fan i att skaffa en, dessutom är ju inte gaddar det enda som är "trendigt"..

Nej visst är det så, drar till med ett citat: " dont argue with idiots, theyll drag you down to their level and beat you on experience"

Kan tycka modereringen kring alla dessa trådar med samma syfte kunde vara bättre, sammanfoga allt till en "vi som hatar tatueringar tråd" istället så kan Flashbackadeln hålla sig där och oja sig över andras livsval.
Citera
2016-07-27, 13:48
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajon
Nej visst är det så, drar till med ett citat: " dont argue with idiots, theyll drag you down to their level and beat you on experience"

Kan tycka modereringen kring alla dessa trådar med samma syfte kunde vara bättre, sammanfoga allt till en "vi som hatar tatueringar tråd" istället så kan Flashbackadeln hålla sig där och oja sig över andras livsval.

Haha, det är så jävla sant , och visst har du rätt
Jag förstår inte vitsen med att kommentera att tatueringar är fult... Jaha, och vad ska man göra med den informationen liksom? Ge fan i att skaffa någon, problemet löst

Jag tycker det är förjävla fult med töjningar i öronen, men jag letar inte upp liknande trådar, och jag ger fan i att skaffa någon själv!
Citera
2016-07-28, 02:13
Medlem
kato85s avatar
bra att vi har en whiteknight som kan ställa allt till rätta.
Citera
2016-07-30, 18:59
Medlem
Jag har inte läst varenda inlägg så jag ber om ursäkt om jag svara som någon redan gjort.

Gamla tatueringar som gjordes förr i tiden åldrades dåligt. Tatueringens bläck spred ut sig i huden med åren.

Jag kan förklara: idag vet man att bläcket ska sitt i 2dra lagret hud. Inte i första lagret och inte i 3dje lagret. Djupet till andra lagret och tjockleken av andra lagret varierar på olika ställen av kroppen.

Om nålen går djupare än 2 mm då går bläcket in i 3dje lagret där det finns fet. Med bläck här så vandrar bläcket med åren i fettet. Bläcket sprider ut sig mer och mer med åren och tatuering blir suddig och kass. Detta har med fettet att göra. Hamnar allt bläck i andra lagret och inget i tredje lagret så sitter bläcket bra och flyttar sig inte. Tatuering kommer förbli skarp. Dock kan det ljusna med åren pga UV strålar men då kan man öka kontrasten med en ny genomgång.

En duktig tatuerare "vet" hur djupt hudlagren är på olika kroppsdelar och vet hur denne ska tatuera för att nålen inte går in för djupt.

Att tatuera i första lagret är inte så farligt för att det blir då inget. Men faran där är att tatueraren går över samma ställe massor av gånger för att denne inte får IN färgen riktigt och då försöker igen och igen. Då finns risken att huden sönder hackad och det blir onödigt sårigt och det kan bli ärr som det kan bli från vilket sår som helst. Det är ju inte bra. När det äntligen har läkt kan en del bläck ha kommit in i 2dra lagret och fastnat men andra mest hamnat i 1sta lagret och då blir tatueringen väldig oregelbunden.

Så nej, tatueringar behöver inte nödvändigtvis bli sämre och sämre med åren.
Citera
2016-07-31, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Haha, det är så jävla sant , och visst har du rätt
Jag förstår inte vitsen med att kommentera att tatueringar är fult... Jaha, och vad ska man göra med den informationen liksom? Ge fan i att skaffa någon, problemet löst

Jag tycker det är förjävla fult med töjningar i öronen, men jag letar inte upp liknande trådar, och jag ger fan i att skaffa någon själv!

🙂 Nej eller hur. Fan nästan så man borde börja stalka några av de värsta hatersena härifrån in i deras viptrådar å spamma sönder skiten med hur förjävligt fult de e med ridkappa på adelshästen eller vilken av SD:s lokalpolitiker som blir nästa Jimmie. LOL
Citera
2016-08-01, 13:54
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hajon
🙂 Nej eller hur. Fan nästan så man borde börja stalka några av de värsta hatersena härifrån in i deras viptrådar å spamma sönder skiten med hur förjävligt fult de e med ridkappa på adelshästen eller vilken av SD:s lokalpolitiker som blir nästa Jimmie. LOL

Haha, den sortens energi att lägga på undermänniskor har inte jag tyvärr, men jag fattar inte varför folk ens orkar gå in och kommentera, folk kommer ändå gadda sig, eller pierca sig, göra brandings o fan o hans moster, oavsett vad alla haters "tycker"
Citera
2016-08-05, 00:40
Medlem
Poliakovs avatar
Är idag 26 år gammal och minns att jag för 6 år sedan var nära att påbörja en sleeve med motiv som betydde mycket för mig just då. Är så jävla glad idag att jag fegade ur för jag tycker numera att tatueringar och annan kroppsmod är lite på wt-sidan även om vissa människor kan ha stilrena motiv.
Har svårt för klychiga tatueringar och sånt som inte är originellt. Däremot tycker jag att det kan vara riktigt snyggt på rätt person. Är glad att jag är tatueringsfri, känns fan sällsynt numera.
Citera
2016-08-05, 01:42
Medlem
gersmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RazorTongue
Kanske borde du ta en koll på dig själv, då du verkar extremt trångsynt och fördomsfull. Om du har problem med tatuerade så är det just det: ditt problem. Inte deras. Trist att höra att du har en sån sketen människosyn. Jobba lite på den.
Men han har ju rätt. Ni hittar ju på att tatueringarna ska betyda något. Metafysiskt dravel och klotter.
Citera
2016-08-05, 09:57
Medlem
Tatueringstrenden är väl bara ytterligare en del i samhället som visar det extrema behovet av att synas idag. Ligger ju rätt i tiden tillsammans med alla jävla medier där man målar upp sina fasader för allmänhetens beskådan i förhoppning att verka lyckad inför bekanta och obekanta.
De enda personerna som förtjänar något uns utav respekt för deras tatueringar är folkstammar som haft skiten i generationer och gamla sjömän.
Citera
2016-08-05, 15:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lottaw
Tatueringstrenden är väl bara ytterligare en del i samhället som visar det extrema behovet av att synas idag. Ligger ju rätt i tiden tillsammans med alla jävla medier där man målar upp sina fasader för allmänhetens beskådan i förhoppning att verka lyckad inför bekanta och obekanta.
De enda personerna som förtjänar något uns utav respekt för deras tatueringar är folkstammar som haft skiten i generationer och gamla sjömän.

Varför ska dessa ha "uns utav" respekt för någonting så trivialt som tatueringar? Var sjömännen trash när dom började sin tatueringstrend i sitt kulturella sammanhang? Inte direkt så att sjömännen var så pass originella att dom uppfann tatueringskonsten.. patetiska sjömän!!! Patetiska folkstammar!!! Som tatuerar sig för att passa in i sin grupp..

Jävla idioti och åsiktsmaskineri... jag har också en åsikt..
Citera
2016-08-06, 05:05
Medlem
Jag säger bara som en mycket trevlig man sa till mig och mina bröder.
A white man should stay white.

Tack !
Citera
2016-08-06, 18:26
Medlem
Azuris avatar
Oj vad det finns många bittra människor här, jag tycker tatueringar är skitsnyggt om det är rätt motiv och det passar på personen. Och det har jag alltid tyckt. Tur att vi alla tycker olika

Cheers!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in