2011-08-26, 18:49
Medlem
shredding-pows avatar
Nn som testat adderall? Undrar om man kan f tag p skiten i Sverige fr studiers skull
Citera
2011-08-26, 20:28
Medlem
All-Down-The-Lines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shredding-pow
Nn som testat adderall? Undrar om man kan f tag p skiten i Sverige fr studiers skull

Vill du f tag i snt fr studiers skull i sverige s rekommenderar jag att du antingen lr knna ngon med adhd eller add som har dyl p recept. Letar du att kpa "olagligt" lr du bara hitta vanligt tjack.

OT kkade jag tv sdana p fyllan en gng efter ett heldagskrk, blev fan (o)frivilligt tjackad d jag brjade snacka extremt fort och mkt samt fick de klassiska kkspnningarna. Fick dem av en amerikansk polare. En polare kkade 10st fr att bli speedad, han fick inte tjackruset med var dremot vaken ett dygn extra med konstant runkande p klassisk tjackmaner.

r det fr universitetsstudiers skull kan du ju brja hnga med bytisar. I USA slnger de adhd och add diagnoser till hger och vnster och var och varannan unge har liknande p recept.
Senast redigerad av All-Down-The-Line 2011-08-26 kl. 20:30.
Citera
2011-08-26, 20:31
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Adderall tror jag r mycket svrt att f tag p i sverige, jag har hrt om en enda person som fr det p licens landet.

Metamina r det vanligaste amfetaminpreparatet fr ADHD i sverige och innehller dexamfetamin.
Annars r skert concerta/ritalin enklare att f tag p d det oftare skrivs ut.
Citera
2011-11-02, 04:14
Medlem
Frankiees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Adderall tror jag r mycket svrt att f tag p i sverige, jag har hrt om en enda person som fr det p licens landet.

Metamina r det vanligaste amfetaminpreparatet fr ADHD i sverige och innehller dexamfetamin.
Annars r skert concerta/ritalin enklare att f tag p d det oftare skrivs ut.

Jag sitter p 130mg som jag fick av en polare igr bara sdr, han fr 60mg dagligen
Citera
2011-11-05, 09:15
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

D -> CS

//Moderator
Citera
2011-11-05, 10:35
Medlem
BigFatCones avatar
Adderall innehller dessutom inte bara dex utan en salig blandning av amfetaminer.
Senast redigerad av BigFatCone 2011-11-05 kl. 10:49.
Citera
2011-11-05, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Adderall innehller dessutom inte bara dex utan en salig blandning av amfetaminer.

Nu var det ett tag sen jag hade koll p just adderall, och det kan vara s att de har ndrat lite i receptet.
Men har fr mig att det var 50% rent dex och 50% racemiskt...s 75% dex.
Citera
2011-11-05, 14:57
Medlem
EADGBes avatar
Adderall finns inte i Sverige, vr motsvarighet heter Metamina vilket inte r en vanlig ADHD medicin utan behvs licens fr att f utskrivet.

Adderall innehller dextroamfetamin och levoamfetamin, och Metamina enbart dextroamfetamin. Det finns allts inte ngon riktig amfetamin i Adderall eller Metamina, men svitt jag vet kan riktig amfetamin skrivas ut i bde Sverige och USA.

Edit: Metamina innehller tydligen ocks levoamfetamin, s det r tydligen precis samma substanser.
Citera
2011-11-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EADGBe
Adderall finns inte i Sverige, vr motsvarighet heter Metamina vilket inte r en vanlig ADHD medicin utan behvs licens fr att f utskrivet.

Adderall innehller dextroamfetamin och levoamfetamin, och Metamina enbart dextroamfetamin. Det finns allts inte ngon riktig amfetamin i Adderall eller Metamina, men svitt jag vet kan riktig amfetamin skrivas ut i bde Sverige och USA.

Edit: Metamina innehller tydligen ocks levoamfetamin, s det r tydligen precis samma substanser.

Metamina innehller inte levoamfetamin utan r bara dextroamfetamin. Det r dock definitivt "riktig amfetamin".
Det finns utver metamina ven amfetamin 5mg som r racemiskt (dvs bde dex och levo) i sverige.
Jag har ocks trffat en person som ftt adderall i sverige, ngot som enligt honom krvde extremt mycket strulade och trixande med lkemedelsverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in