2011-10-21, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenni
Ja där var hon jättesöt! Ser så ung och oskyldig ut. Men den bilden jag pratar om så var hon helt blond och såg mer "normal" ut. Ska se om jag kan försöka hitta den bilden...

... kanske var den här du menade? http://dayviews.com/berny/30359593/
Citera
2011-10-21, 09:41
Medlem
Vaennis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamikazeGirl
... kanske var den här du menade? http://dayviews.com/berny/30359593/

Ja precis! Det var den jag menade så himla vacker är hon där...
Citera
2011-10-21, 11:15
Medlem
innekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
För helvete. Kan inte någon berätta för flickebarnet att det heter aspergers och inte aspbergers. Blir galen.

Ja, det är ju väldigt relevant. Jag tror att de flesta ändå förstår vad hon menar, stavfel till trots. Till och med du verkar ha gjort det. Har du Aspergers eller?
Citera
2011-10-21, 13:23
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av innekatt
Ja, det är ju väldigt relevant. Jag tror att de flesta ändå förstår vad hon menar, stavfel till trots. Till och med du verkar ha gjort det. Har du Aspergers eller?

Ja det är ju mer relevant än vad du lyckats tillföra denna tråd i alla fall. En författare som inte kan stava sina egna diagnoser? Hahaha, lite skrattretande är det ju.

Nu till något helt annat, vet någon vad som hände med Milo? Han är ju med på en av bilderna hon har lagt upp, så hon verkar ha haft honom ganska länge, trots hemlöshet.
Citera
2011-10-21, 22:15
Medlem
innekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antitrinitarian
Ja det är ju mer relevant än vad du lyckats tillföra denna tråd i alla fall. En författare som inte kan stava sina egna diagnoser? Hahaha, lite skrattretande är det ju.

En sökning på "Aspbergers" på enbart svenska sidor ger >50 000 träffar på Google så hon är knappast ensam om att stava fel. Och jag förstår inte vad att hon är författare har att göra med det? När det handlar om litteratur håller nog många med mig om att det handlar om vad man skriver, inte hur man stavar. Du anar inte hur mycket redigerande förlagen tvingas ägna sig åt, inte sällan är författare usla på både stavning och meningsbyggnad.

Fast vad vet du, du har kanske aldrig ens läst en bok i hela ditt liv. Då förstår jag inte varför du anser dig ha rätt att anmärka på detta?
Citera
2011-10-21, 23:30
Medlem
jag fattar inte, hennes "fästman" dog precis men hon verkar leva loppan med ritalina och xanor hit och dit....vem fan får bo hos sin läkare? och sedan när får en knarkare sånna mediciner?
hon upprepar gång på gång hur läkaren räddat hennes liv, men om hon var hemlös innan han tog in henne...
hur i helvete har hon råd med en privatläkare?
vad hände med milo?

och innekatt, är du bernys försvarsadvokat eller?
kryp tillbaka bakom stenen du kom ifrån.
Citera
2011-10-21, 23:46
Medlem
innekatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SharpEdge77
och innekatt, är du bernys försvarsadvokat eller?
kryp tillbaka bakom stenen du kom ifrån.

Gud, nej. Jag bryr mig överhuvudtaget inte. Jag är dock jävligt less på aspies som anmärker på sådant som felstavningar, särskrivningar och annat. För att dölja sin brist på verklig bildning. Typiskt lägre medelklassbeteende.

OnT, angående privatläkaren. Om det nu handlar om neuropsykiatrisk vård så brukar kötiderna till sådan vara evighetslånga. Men tack vare vårdgarantin som säger att om man inte får vård inom 90 dagar så tvingas landstinget betala för behandling någon annanstans, i ett annat landsting eller privat, för skattebetalarnas pengar. I alliansens Sverige.

Det var en teori. Men om doktorn i fråga är en snuskgubbe, som vissa här antytt, så kanske det helt enkelt handlar om ren byteshandel. Tjänst mot tjänst.

Hoppas du har en trevlig fredagskväll!
Senast redigerad av innekatt 2011-10-21 kl. 23:52.
Citera
2011-10-22, 14:46
Avslutad
Låg och tänkte på det här igår. Hur fan har Berny råd med en privatläkare? Nyss var hon hemlös och stal för att få mat, nu bor hon hos sin läkare och får mediciner för säkert flera tusen per dag. Känns som att det inte har gått rätt till någonstans.
Citera
2011-10-22, 14:52
Medlem
Cherrykills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oboyglas
Låg och tänkte på det här igår. Hur fan har Berny råd med en privatläkare? Nyss var hon hemlös och stal för att få mat, nu bor hon hos sin läkare och får mediciner för säkert flera tusen per dag. Känns som att det inte har gått rätt till någonstans.

Kanske hennes föräldrar som pungar ut? De verkar väl ha det ganska gott ställt och pappan verkar ju väldigt angelägen om att hon ska bli bra.

Jag undrar mest var Milo tog vägen
Citera
2011-10-23, 15:43
Medlem
Antitrinitarians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cherrykill
Kanske hennes föräldrar som pungar ut? De verkar väl ha det ganska gott ställt och pappan verkar ju väldigt angelägen om att hon ska bli bra.

Jag undrar mest var Milo tog vägen

Ja, jag undrar också över detta. I förra bloggen skrev hon ju massor om Milo och hur mycket han betydde, men jag har inte sett honom nämnas alls nu, varken i nya bloggen eller på Facebook.
Citera
2011-10-23, 16:26
Medlem
gizas avatar
Förhoppningsvis är Milo omplacerad alternativt avlivad..allt är väl bättre än att vara hund till Berny iaf.

Stackars jycke, vilket helvete hans måste haft (har?).
Citera
2011-10-23, 16:58
Avslutad
Det är ju en bild på Milo på hennes facebook från när de var hemlösa. Så han hängde uppenbarligen med dem ett tag. Förhoppningsvis är han avlivad eller omplacerad. Tror inte att en hund som levt hemlös med knarkare nånsin kan bli normal igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in