För mig blir förstaplatsen till Sibylla. Där jag bor är det oftast synonymt med "Grillen på hörnet" då dessa brukar vara del av Sibylla-kedjan. Grymma hamburgare, bra stekta med fin yta, bra kvalitet på tillbehören och dessutom rydbergs hamburgerdressing
Två blir Frasses. De liknar sibylla tycker jag, själva köttet är bra stekt. Det som är skillnaden är att Frasses har avsteg från den "klassiska" hamburgaren t.ex Baconmål, där det istället för vanlig hamburgerdressing är nån slags vit sås. Finns även andra varianter liksom.. Hög standard överlag.
Trea får bli Max, de är helt OK. Finns också burgare med vit sås, liknande den hos Frasses, finns även andra fantasifulla mål så som burgare med nachos på osv, vilket kanske är kul men inget jag ser som något särskilt positivt

Inget som tilltalar mig helt enkelt. Överlag har de högre standard än donken men enligt mig har de samma snabbmatsstuk. Max ser jag som donken, men med snäppet bättre kvalitet.
4: Burger King har jag inte ätit på tillräckligt mycket för att kunna uttala mig så mycket, tycker att de är godare än donken dock.
5: McD: Nja, rätt tråkig mat, sladdriga strips och burgaren brukar typ ramla ihop när man rullar upp pappret, ramlar ur massa sallad och saker innan man ens lyckas plocka upp burgaren.. Undviker helst McD, kan ha mycket med fördomar att göra men jag äter helst var som helst annars. Om jag varit tvungen har jag köpt nåt mål med kycklingburgare. Senast jag åt nåt därifrån var i somras, innan dess var det flera år sedan..
Kontentan: De nya, "spännande" tolkningarna av hamburgare lyckas inte få mig på fall! För mig gäller en hederlig hamburgare och bra gjord ska den vara. Dissar snabbmatsrestaurangerna och går till de ställena där det faktiskt är tänkt att man ska kliva in, hänga av sig jackan, slå sig ner, ta det lugnt och avnjuta en måltid! Således blir Sibylla och Frasses mina favoriter med Sibylla på topp!