2011-09-12, 04:25
Medlem
SvenEricTheGambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baraSMOFF
1. 'Grillen på hörnet', alltså Spånstads hamburgerställe. Bästa hamburgarna i hela Halland.
2. Burger King
3. McDonalds
4. Max

Burgerking hamnar på en stabil andraplats då jag gillar hur de grillar sina burgare.

Tack, du har vett!
Citera
2011-09-19, 05:30
Medlem
1. Max - Gjorda på beställning, fluffigt: Mmmm, Grand deLuxe!
2. Frasses - Gjort på beställning, Stipskryddor i världsklass.
3. Grillköket (i Skutskär bland annat) - Mycket mat, trevlig personal, gjort på beställning

Detta är min topp 3 lista... hur fortskrider denna tråd mån tro?

(Måste också lägga till att McDonald's Cheeseburgare är det mest perfekta för en snabb bukfylla!)
Citera
2011-10-17, 12:52
Medlem
Rembrandtss avatar
Burger King utan tvekan. Så jävla schyssta hamburgare. Burger Kings hamburgare smakar som hamburgare ska göra och inte plast som t.e.x. McDonalds.

Grillen vid hörnet är isåfall Oves i Sävedalen. Godast hamburgare och korv i Göteborgsområdet och antagligen hela Sverige.
Citera
2011-10-17, 13:19
Medlem
Opuskrokuzs avatar
Tycker också Burger King gör de godaste burgarna, utan tvekan Mc Donalds pommes frites är dock snäppet vassare än BK:s.
Citera
2011-10-17, 14:55
Medlem
Vem0ths avatar
McDonalds:
+ Man vet vad allt smakar så ingenting blir en överraskning
- Man vet vad allt smakar så ingenting blir en överraskning.

Max:
+Bra urval, svenska smaker (Burgaren är en stor platt köttbulle), bra service och lunchpriser.
-Få ställen och alla är överfyllda, inga 10 kronors cheese...

BurgerKing:
+ Goda limited edition burgare, krispiga pommes och Heinz såser.
- Något högt pris
Citera
2011-10-17, 15:42
Medlem
Alp-Ottos avatar
För mig blir förstaplatsen till Sibylla. Där jag bor är det oftast synonymt med "Grillen på hörnet" då dessa brukar vara del av Sibylla-kedjan. Grymma hamburgare, bra stekta med fin yta, bra kvalitet på tillbehören och dessutom rydbergs hamburgerdressing

Två blir Frasses. De liknar sibylla tycker jag, själva köttet är bra stekt. Det som är skillnaden är att Frasses har avsteg från den "klassiska" hamburgaren t.ex Baconmål, där det istället för vanlig hamburgerdressing är nån slags vit sås. Finns även andra varianter liksom.. Hög standard överlag.

Trea får bli Max, de är helt OK. Finns också burgare med vit sås, liknande den hos Frasses, finns även andra fantasifulla mål så som burgare med nachos på osv, vilket kanske är kul men inget jag ser som något särskilt positivt Inget som tilltalar mig helt enkelt. Överlag har de högre standard än donken men enligt mig har de samma snabbmatsstuk. Max ser jag som donken, men med snäppet bättre kvalitet.

4: Burger King har jag inte ätit på tillräckligt mycket för att kunna uttala mig så mycket, tycker att de är godare än donken dock.

5: McD: Nja, rätt tråkig mat, sladdriga strips och burgaren brukar typ ramla ihop när man rullar upp pappret, ramlar ur massa sallad och saker innan man ens lyckas plocka upp burgaren.. Undviker helst McD, kan ha mycket med fördomar att göra men jag äter helst var som helst annars. Om jag varit tvungen har jag köpt nåt mål med kycklingburgare. Senast jag åt nåt därifrån var i somras, innan dess var det flera år sedan..

Kontentan: De nya, "spännande" tolkningarna av hamburgare lyckas inte få mig på fall! För mig gäller en hederlig hamburgare och bra gjord ska den vara. Dissar snabbmatsrestaurangerna och går till de ställena där det faktiskt är tänkt att man ska kliva in, hänga av sig jackan, slå sig ner, ta det lugnt och avnjuta en måltid! Således blir Sibylla och Frasses mina favoriter med Sibylla på topp!
Citera
2011-10-17, 21:07
Medlem
Queen-Obscences avatar
Burger King, nu säger jag inte det eftersom att jag jobbat där utan för att det smakar bra och att "Have it your way" garantin gäller alla burgare och man får kombinera sin egen burgare.
Citera
2011-10-17, 22:17
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rembrandts
Burger King utan tvekan. Så jävla schyssta hamburgare. Burger Kings hamburgare smakar som hamburgare ska göra och inte plast som t.e.x. McDonalds.

Grillen vid hörnet är isåfall Oves i Sävedalen. Godast hamburgare och korv i Göteborgsområdet och antagligen hela Sverige.
Ingen av dessa kedjor tillverkar hamburgare som smakar som de ska göra. Men de fyller sitt syfte som fyllekäk.
Citera
2011-10-18, 00:55
Medlem
Ihavenonames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenEricTheGamble
Hur kan folk, fortfarande, komma med dravlet om att Max serverar "riktiga" hamburgare som smakar som en nyduschad oskulds fitta?
Det är inte en riktig hamburgare, det är pannbiffar dom serverar. Kött med en massa utfyllnad som idioterna på Max påstår gör köttet mörare, WTF!
Det är enbart av kostnadsskäl.

McD och BK är dom enda ställena som har 100% nötkött och inga tillsatser, varken Max eller Sibylla kan erbjuda något sådant.
Inte för att jag tycker McD är i närheten av bäst. Men på dom flesta grillar så är man inte särskillt bra på att göra burgarna, annars hade "grillen på hörnet" kommit på förstaplats.

Näh, Burger King toppar listan utan någon som helst tvekan. Två kommer grillen på hörnet på samma plats som McD.
Sist kommer Max.
Som sagt, kommer man till en grill där flipparen vet vad han gör så är "grillen på hörnet" godast, men jag tänker på hur dom oftast smakar i realiteten.
Kan inte annat än instämma i det stycke jag markerat med fetstil. Synd bara att BK ligger så sjukt ocentralt i den här hålan.
Citera
2011-10-18, 13:55
Medlem
IceHs avatar
Det är såklart olika beroende på var man bor när det gäller hur bra personalen är, hur bra maten tillagas osv. I Ö-vik är det dock så här:

1. Max:
Har lätt de godaste burgarna, speciellt de med bacon på.
Mycket god dressing, och burgarna görs efter beställning = fresh!

2. Burger King:
Grillat är gott som fan, men ibland tycker jag man får lite för lite dressing på.
Dressingen är dock god. Godast stripsen, men hamburgarmässigt hamnar de strax efter Max.
Kan ibland ta sjukt lång tid att få maten dock, men hellre det än att det är färdigt innan man beställer iaf.

3. Sibylla:
Helt Ok, men inget jag väljer i första hand. Gott med pommes-krydda till stripsen dock!

4. McDonalds (har lagts ned):
Hamburgarna smakade typ som att de var kokta! :S
Stripsen verkade också kokta, de var skitmjuka och sladdriga = äckligt!
Det enda positiva var att det var billigt, typ...
Inte konstigt att de lade ner iaf, med den skitmaten de hade när jag åt där så kan de ju knappast ha lockat många kunder.
Citera
2011-10-26, 12:55
Medlem
Benedictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilMorris
Tänk dig scenariot att det är en arg, trött och givetvis full hop med människor som bökar och har sig framme vid kassorna. Längst fram har en trött och full kille armbågat sig till en position vid kassorna och skriker "VAR FAN ÄR MIN BIG MAC JAG HAR VÄNTAT I FEM MINUTER"

Reflektera över om det är värt för medarbetaren på McDonalds (och McDonalds i helhet) att slösa tid och energi på kunden.

Jag tänkte om man drar dit nykter och lura till mig lite krubb.
Citera
2011-10-26, 14:59
Medlem
PhilMorriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benedictus
Jag tänkte om man drar dit nykter och lura till mig lite krubb.

Är det under rusningstid kan du i princip göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in