2011-10-17, 00:05
Medlem
Kungensbordells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyote
Kaniner ska ha hö och/eller gräs om dom ska må bra iaf.

Hö är ju rätt självklart att dom får. Men går det bra om man bara ger dom majs annars? Kanske någon morot ibland.
Citera
2011-10-17, 00:05
Medlem
lemonzhellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beelzebob
Eller så gör du hästpuré (eftersom hästen är mest prisvärd per kilo i TS inlägg) av kadavret med en PB30/60 Crusher-köttkvarn. 100% köttanvändning!

http://robert-lindsay.blogspot.com/2009/10/four-animals-one-grinder.html?zx=2a372e18a611c98e

Från 03:02 i videon blir en hel häst finmald i den jävla monsterköttkvarnen.

EDIT: Notera det mustiga ljudet när hästens kranium pulveriseras vid 03:55.

Fy fan vilken maskin. Jag trodde knappt mina ögon, satt och skrattade av ren skräck när jag kollade på videon, framförallt när kossan exploderade. Nu kommer jag knappast att kunna sova i natt. Gode gud. Nu vet vi i alla fall vart Jimmy Hoffa tog vägen.
Citera
2011-10-17, 00:07
Medlem
InCaseOfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Dum är man väl om man betalar överpris? är kunden som väljer butiken som säljer en vara 100kr billigare än konkurrenten bredvid även han per automatik arbetslös? lär dig skillnaden på snålhet och prismedvetenhet.

Detta koncept är till för dem som vill ha känslan av egenslaktat, men inte jagar själva. Att man sparar pengar är en stor bonus.

Är det egenslakt TS är ute efter, så läs mitt tidigare inlägg om att kaniner kan vara en bra idé.
Vill TS sälja hästkött till Ica så tror jag h*n bör tänka om.
Tar mycket tid att slakta själv, samt att åka runt landet och betala mindre summor för gamla djur.
Tid är pengar.
Citera
2011-10-17, 00:12
Bannlyst
Har själv gjort såhär i cirka 2års tid och det funkar.
Citera
2011-10-17, 00:13
Medlem
eternussermos avatar
Jag har för mig att du kan få ut ett betydligt högre slaktpris om du lyckas frakta kusen ner till mellaneuropa, åtminstone var det så för några år sen. Kan vara värt att ha i åtanke om du vill ha detta som affärsverksamhet i lite större skala.
Citera
2011-10-17, 00:13
Medlem
InCaseOfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
Dum är man väl om man betalar överpris? är kunden som väljer butiken som säljer en vara 100kr billigare än konkurrenten bredvid även han per automatik arbetslös? lär dig skillnaden på snålhet och prismedvetenhet.

Detta koncept är till för dem som vill ha känslan av egenslaktat, men inte jagar själva. Att man sparar pengar är en stor bonus.

Dessutom är köttet på Ica dyrare än om du skulle göra det själv för att folk som sköter skitjobbet åt dig ska ha Lön. Så att dom kan ställa mat på sitt bord.
Men för all del, gör som TS allihopa så är Sverige snart tillbaka till ett jordbrukssamhälle.
Gratulerar
Citera
2011-10-17, 00:14
Medlem
Begntts avatar
Man ska inte äta katt eller andra rovdjur eftersom dom ätit en massa kött och fått i sig en massa gift från dom djuren som dom ätit.
Kattungar och hundvalpar borde gå bra för dom har bara diat.
Kaniner förökar sig snabbt och ett akvarium fyllt med fiskar som rommar och ynglar av sig snabbt kan ge mat.

Problemet med hästar och grisar är att dom är så stora och en bra idè kan vara att lära sig slakta dom själv om man vill spara ännu mer pengar.
Citera
2011-10-17, 00:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Begntt
Man ska inte äta katt eller andra rovdjur eftersom dom ätit en massa kött och fått i sig en massa gift från dom djuren som dom ätit.
Kattungar och hundvalpar borde gå bra för dom har bara diat.
Kaniner förökar sig snabbt och ett akvarium fyllt med fiskar som rommar och ynglar av sig snabbt kan ge mat.

Problemet med hästar och grisar är att dom är så stora och en bra idè kan vara att lära sig slakta dom själv om man vill spara ännu mer pengar.

Fel. Jag har ätit massvis av björnkött och inte fan har jag blivit sjuk!
Citera
2011-10-17, 00:21
Medlem
Erikons avatar
Jävlar i lådan, 2000:- för 300 kilo häst det är ju för fan

6.60:- kilot

ica jävlarna ska ha ca 60:- kilot,

Det är ju för helvete nästan 100% dyrare att handla på Ica
Citera
2011-10-17, 00:22
Medlem
Duct-tapes avatar
Finns folk som livnär sig på att köpa upp billiga hästar för att sedan köra dom till Italien där slaktpriset är bra mycket högre än i Sverige. Ofta tar dom med sig sin fru och barn när dom tittar på hästarna för att det skall se mer seriöst ut.

Edit: Såg att eternussermo skrivit samma sak, fast före mig.
Citera
2011-10-17, 00:23
Medlem
Erikons avatar
Det är ju rån att inte köpa kött på Blocket, detta ska jag forska djupare på
Citera
2011-10-17, 00:26
Bannlyst
Haha, det är något så fundamentalt fel med hela idén. Dock har jag inte ett enda jävla argument att sätta emot
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in