2011-10-18, 14:53
Medlem
Om Canda-gäss är goda kommer jag med nöje döda varenda jävel som skiter på vår brygga, går inte att gå dit utan att drunkna i gåsskit. Finns ju bara ett sätt att få reda på det, ladda bössan.
Citera
2011-10-18, 16:14
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proaskar
Om Canda-gäss är goda kommer jag med nöje döda varenda jävel som skiter på vår brygga, går inte att gå dit utan att drunkna i gåsskit. Finns ju bara ett sätt att få reda på det, ladda bössan.

Altså helt ärligt så försvårar skjutningen hela processen

1. Om du börjag skjuta i tätbebyggt område så skapar det massa rabalder. Undvik.
2. Massiva skador, blir bara massa delar av pippin som inte går att äta.

Kör med basebollträ eller liten camping yxa. Snabbt, smidigt, ljudlöst.
Fågel-fan är ju så dum att om du lockar så kommer dom ju fram och tror att dom skall få mat.
Annan fördel är ju att du minimerar risken att åka dit på jaktbrott. Bara säg att du blev attakerad av
20 kanadagäss och du blev tryngen att dra vapen i självförsvar.

Tips från proffsen: Hoppa dom största/älsta. Lite trådiga och träiga i smaken.
Hoppa även dom minsta, lite lite mat på dom. Nej mellanstorleken är bäst.

Bon apetite and happy hunting
Citera
2011-10-18, 17:52
Medlem
Miiiiias avatar
Här har ni en lista på gratis käk från Blocket, om ni är intresserade. Bäst att slå till innan trenden sprider sig
Citera
2011-10-18, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Jag läste något om slaktmetoder och köttkvalitet för ett tag sedan, blir köttet sämre om djuret blir stressad i dödsögonblicket? Hur fan ska detta hinna påverka?

Såg ett program häromdagen på tv där ett djur blev skadeskjutet och jägaren sa att köttet inte var något att ha längre eftersom djuret pumpade ut adrenalin i kroppen under dödskampen. Kan tänka mig att ett djur som stressas i samband slakt också gör det.
Citera
2011-10-19, 03:05
Medlem
pdngs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miiiiia
Här har ni en lista på gratis käk från Blocket, om ni är intresserade. Bäst att slå till innan trenden sprider sig

Afrikansk dvärgget lät gott...
Citera
2011-10-19, 21:09
Bannlyst
http://www.blocket.se/jonkoping/Highland_Cattle_36738848.htm?ca=22&w=3

Highland Cattle, hur smakar det tro? 2500 spänn för en sådan koloss måste ju vara väldigt prisvärt?
Citera
2011-10-20, 07:45
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BogdanBulldog
http://www.blocket.se/jonkoping/Highland_Cattle_36738848.htm?ca=22&w=3

Highland Cattle, hur smakar det tro? 2500 spänn för en sådan koloss måste ju vara väldigt prisvärt?

Att försälaren erbjuder djuren att köpas som "klump" tyder ju på att han ser det som rena köttstycken och bör inte ha några problem med att man äter dem, till skillnad ifrån den där blödiga Denise.

Sen kanske man kan sy ihop något häftigt plagg av deras rika kroppsbehåring? Kanske en jacka eller mössa?
Senast redigerad av Damacy 2011-10-20 kl. 07:48.
Citera
2011-10-20, 20:02
Medlem
Trådskaparen gav mig en ide. Varför bara utnyttja köttvärdet? Det finns många älgjaktslag som har usel tilldelning.

Vet folk som frusit äschlet av sig på passet för en klump älgkött stor som en knytnäve.

Det är väl bara att slå till på ett gäng gamla utsläpade hästjävlar och ponnys som bortskämda skitungar tröttnat på och schasa ut på passen? Finns hur mycket överblivna hästkrakar som helst. Så kan var och en få något att panga på.

Hästarna kostar inte många kronor och jämfört med fällavgifter och annan skit som en älgjägare måste betala blir det ett billigt jaktnöje.

Mellanskillnaden räcker till mycket enbär att greja viltsmaken med och vill man ha illusionen fullständig går det att rigga en älgkrona i skallen på öken.

Beträffande det etiska: Vilken är skillnaden mot fasanjakt, jakt på uppfödda änder eller jakt i vilthägn?
Citera
2011-10-20, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starke Adolf
Trådskaparen gav mig en ide. Varför bara utnyttja köttvärdet? Det finns många älgjaktslag som har usel tilldelning.

Vet folk som frusit äschlet av sig på passet för en klump älgkött stor som en knytnäve.

Det är väl bara att slå till på ett gäng gamla utsläpade hästjävlar och ponnys som bortskämda skitungar tröttnat på och schasa ut på passen? Finns hur mycket överblivna hästkrakar som helst. Så kan var och en få något att panga på.

Hästarna kostar inte många kronor och jämfört med fällavgifter och annan skit som en älgjägare måste betala blir det ett billigt jaktnöje.

Mellanskillnaden räcker till mycket enbär att greja viltsmaken med och vill man ha illusionen fullständig går det att rigga en älgkrona i skallen på öken.

Beträffande det etiska: Vilken är skillnaden mot fasanjakt, jakt på uppfödda änder eller jakt i vilthägn?

Det är ju ingen utmaning att jaga kor eller hästar som är domisticerade. De kommer bara stå och vänta på att bli skjutna där man släpper dem.
Citera
2011-10-21, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marten-
Det är ju ingen utmaning .................................................. .

Det är väl bara att supa hårdare?
Citera
2011-10-21, 21:06
Medlem
christerys avatar
Undvek denna tråd (pga rubriken), men nu ångrar jag mig. Visst fan - vi köper får från en bonde på våren, förder upp dom under sommarn och som tack för hjälpen med att hålla ängarna öppna så skjuter vi dom på hösten.

Slaktar själv, frys är inga problem - en box tar 300l det blir lite älgkött och bär/fisk i den åxå. Halvfull.

Varje jägare som sjuter tex hare eller fågel vet ju hur man tar ur dom och sen ska dom hänga några dar, lite beroende på ålder.

Stycka hare/kanin/fågel??? vad lever ni på McDonalds. Älg eller får är lite knepigare, men inga problem. Det finns böcker för det.

Lycka till TS.
Citera
2011-10-21, 21:07
Medlem
-Mystics avatar
http://www.blocket.se/malmo/2st_getter_bortskankes_36770671.htm?ca=22&w=3

Muuums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto