2011-08-19, 19:37
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ralph89
Jag lånar tråden lite, jag och en polare var nere i tyskland där en kamera fota mig, hur är reglerna där nere? Jag hade ganska stora solglasögon på mig och det var farsans bil!
Kommer skickas en bot i din farsas namn.
Citera
2011-10-06, 12:02
Medlem
ralph89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Fast nu har det gått lite för lång tid för att jag skall tro att jag kommer få någon böter!
Citera
2011-10-06, 13:59
Medlem
.44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge

Jag smällde i två stycken sommaren 2009 i min egen bil. Inte sett röken av några böter.
Citera
2011-10-06, 14:16
Medlem
Jag tycker att:

Bara bötfälla ägaren av bilen.
Är inte bilen stulen så är det upp till bilägaren att kräva pengar av den som lånat bilen.
Inget tjafs.
Citera
2011-10-08, 12:47
Medlem
ralph89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesa
Jag tycker att:

Är inte bilen stulen så är det upp till bilägaren att kräva pengar av den som lånat bilen.
Inget tjafs.

ok.
Citera
2011-10-09, 18:09
Medlem
Bbobis avatar
Polisen kan bara be dig berätta vem som körde bilen.
Citera
2011-10-09, 18:12
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pesa
Jag tycker att:

Inget tjafs.

Nej, verkligen inte.

Hur ska ägaren kunna stå till svars om personen som lånade bilen körde för fort?

Lite som om du skulle låna ut en köttkniv till din vän som säger att han ska laga mat. Vad du inte vet är att han mördat en person med denna. Ska du nu åka dit för medhjälp för att du medvetet gav personen ett mordvapen?

Nej, du kan såklart inte stå till svars vad andra personer gör.

Jävla vrickat samhälle du vill ha för övrigt. Helt jävla sjukt.
Citera
2011-10-09, 18:20
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Polisen kan bara be dig berätta vem som körde bilen.

Så är det.
Själv brukar jag gömma mig bakom solskyddet.
Citera
2011-10-09, 22:09
Medlem
Läste ett reportage att polisen börjat med hembesök. Möjligen där bilnumret återkommer för ofta, vet ej.
Citera
2011-10-12, 23:06
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte.

Hur ska ägaren kunna stå till svars om personen som lånade bilen körde för fort?

Lite som om du skulle låna ut en köttkniv till din vän som säger att han ska laga mat. Vad du inte vet är att han mördat en person med denna. Ska du nu åka dit för medhjälp för att du medvetet gav personen ett mordvapen?

Nej, du kan såklart inte stå till svars vad andra personer gör.

Jävla vrickat samhälle du vill ha för övrigt. Helt jävla sjukt.

Bara för att du inte känner till en sak så betyder det inte att det skulle kunna existera.

I en del länder så är det så att ägaren av fordonet får böterna dom ger blanka fan i vem som har kör eller inte kört. Då endel av kamerorna sitter så till så dom fotar bakdelen av fordona. Vilket gör att även motorcyklarna åker dit.
Det som händer i bland är att det stjäls nummerplåtar ifrån traktorer, vad som då har hänt i några fall är att ägarna för traktorerna får hem papper på böter med farter långt över 200kmh, till och med då så är det en jävla process att få rätt.
Jag tycker nog att vi har det ganska bra här i allafall.
Citera
2011-10-13, 03:27
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freee
Jag tycker nog att vi har det ganska bra här i allafall.

Ja visst har vi det bra här där man inte medvetet dömer människor för brott andra begått.

Vilket bra exempel vi är för resten av världen.

Undrar hur mycket pengar hyrbilfirmor får punga ut om året i de länder du snackar om.

Blir man sur på farsan tar man hans bilnycklar och bränner för bi lite kameror i 200km/h och han blir tvungen att stå till svart för alla dessa. Härligt samhälle.
Senast redigerad av Bbobi 2011-10-13 kl. 03:29.
Citera
2011-10-13, 04:27
Medlem
Citat:
Ja visst har vi det bra här där man inte medvetet dömer människor för brott andra begått.

Vilket bra exempel vi är för resten av världen.

Undrar hur mycket pengar hyrbilfirmor får punga ut om året i de länder du snackar om.

Blir man sur på farsan tar man hans bilnycklar och bränner för bi lite kameror i 200km/h och han blir tvungen att stå till svart för alla dessa. Härligt samhälle.

Nu har jag inte hyrt bil själv så jag bara spekulerar när det gäller hyrbilsfirmorna, jag ser inga hinder att dom inte debiterar hyrestagaren för ev böter uppkomna av fartkameror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in