2011-10-08, 00:17
Medlem
GunnarAdelmans avatar
Nu är det så att jag jobbar inom byggbranschen och då verkar det som att den enda radiokanalen att tillgå är rockklassiker.
Har man lyssnat på rockklassiker under några timmar så har man hört alla låtar de spelar, så dålig är variationen. Men det är inte det jag är mest trött på utan det som verkligen stör mig är deras eviga tjat om deras jävla rockklassiker kryssning .
mellan varje låt innan och efter all reklam så tjatar de om vilka B och C artister som ska vara med på denna gudsförgätna kryssning, att man bara måste skaffa biljetter till densamma samt vilket "jävla ös" det kommer att bli.
Vad jag frågar mig själv och er är:
Hur rockigt är egentligen en kryssning?
Fler är jag som stör mig på deras tjat?
Samt våga vägra rockklassiker och speciellt Ian Haugland och hans smygreklam av Europes nya platta som så fiffigt smygs in precis före han ska gå av sitt pass. FY FAN.
Citera
2011-10-08, 00:24
Medlem
micaeles avatar
Say no more. Den kanalen är så fylld utav reklam, smygreklam, jinglar, tjat om egna events, påor om 40-minutersrock (eller vad nu det är), Ian Haugland, osv - att man blir helt galen.
Det är mer snack och basröst (ni vet vad jag menar) än musik i skiten. Det var hett för 9 år sedan, första gången jag lyssnade på dom, nu är det bara förfallet och kommersiellt.

En kanal man inte kommer sakna när dom går i graven.
Citera
2011-10-08, 00:26
Medlem
Bones666s avatar
Haha. Tell me about it.
Hatar Ian H så innerligt. För några år sen var det han som höll i listan top 50 (100? Minns inte exakt) viktigaste hårdrocksalbum genom tiderna. Då vann Europe - The final countdown.
Hybris är bara förnamnet.
Citera
2011-10-08, 00:27
Medlem
GunnarAdelmans avatar
Ah vad skönt att man inte är ensam.
Citera
2011-10-08, 00:29
Medlem
therifs avatar
När The Voice sändningar upphörde i Skåne i utbyte mot Rockklassiker var jag nöjd och glad över bytet.

.... I cirka en vecka, därefter insåg man att Rockklassiker rent ut sagt bara var/är skit. Måste dock få understryka att jag inte anser The Voice vara så speciellt mycket bättre.
Citera
2011-10-08, 00:29
Medlem
GunnarAdelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bones666
Haha. Tell me about it.
Hatar Ian H så innerligt. För några år sen var det han som höll i listan top 50 (100? Minns inte exakt) viktigaste hårdrocksalbum genom tiderna. Då vann Europe - The final countdown.
Hybris är bara förnamnet.

oj oj oj detta var mer än jag visste. Hans anseende hos mig har ju inte direkt förbättrats utav denna information.
Citera
2011-10-08, 00:31
Medlem
Arzeniks avatar
Så är det med alla kommersiella radiostationer. Det spelar ingen roll ifall dem heter Mix,Rix,Bandit,!07.5 eller Rockklassiker. Samma slinga spelas var och varannan timma.
Citera
2011-10-08, 00:33
Medlem
Mike112s avatar
Men va fan. Hellre lyssna på Rockklassiker trots all denna reklam om kryssningen och Europe än att lyssna på Rix FM och Mix Megapol och sån skit.
Citera
2011-10-08, 00:39
Medlem
HansWallins avatar
Jag tycker Ian är en underbar personlighet. Gillar man dessutom svängiga rockdänger med Alice Cooper, Black Sabbath eller Europe gör ju kanalen ännu mer aktuell. Jag gillar tex inte P3. Anledningen är att dom har mycket större variation vilket jag inte gillar. Jag tycker om att höra samma rocklåtar som tex The Final Countdown. Jag vill veta vilken musik som väntar och just därför lyssnar jag på kommersiell radio!
Citera
2011-10-08, 00:42
Medlem
GunnarAdelmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike112
Men va fan. Hellre lyssna på Rockklassiker trots all denna reklam om kryssningen och Europe än att lyssna på Rix FM och Mix Megapol och sån skit.

Jag håller med dig att Rix och Mix också är kommersiellt skit, men det jag hatar är det tveeggade i denna kanal. Man vill vara så jävla hardcore och rebelliska men alla kan ju se att de är helt sålda till kommersialismen samt att man "åker på kryssning". VA FAN är det.
Citera
2011-10-08, 00:51
Medlem
lendrygghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mike112
Amen. Rix/Mix glamourstinna spyor av ljud formligen öses ut idag i varenda modern klädaffär som existerar. Uppenbarligen så har samtliga av butikernas VD:s ingått förbund/djurofferpakt med dessa monster till stationer, för det är banne mig aldrig en enda gång som det spelas något som inte är tumörbildande tuggummipop i dom där grottorna av gräll kommersialism. Att välja mellan Rockklassiker och Rix FM är för mig som att efter en kapsejsning välja mellan en livbåt eller en märlspik i pannan.
Citera
2011-10-08, 00:56
Medlem
Big89Daddys avatar
Tycker att det ar Sveriges overlagset basta radiokanal, eller snarare tyckte.
Jobbade under 2008 pa ett lager dar jag alltid lyssnade pa rockklassiker och visst fan trottnade man pa att de korde samma javla latar aret om.
Har inte bott i Sverige pa ett bra tag nu men nar jag val halsar pa sa ar det fortfarande samma latar. Patetiskt. Det ar ju faktiskt snart 3 ar emellan, nasta sa att man lyssnar pa NRJ eller natt annat skit bara for variationens skull.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in