2011-10-08, 01:19
Medlem
Rollin-and-Turnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HansWallin
Jag tycker Ian är en underbar personlighet. Gillar man dessutom svängiga rockdänger med Alice Cooper, Black Sabbath eller Europe gör ju kanalen ännu mer aktuell. Jag gillar tex inte P3. Anledningen är att dom har mycket större variation vilket jag inte gillar. Jag tycker om att höra samma rocklåtar som tex The Final Countdown. Jag vill veta vilken musik som väntar och just därför lyssnar jag på kommersiell radio!

Men se man på! Det här är den typen av lyssnare som Rockklassiker (och alla andra stationer) vänder sig till.
Citera
2011-10-08, 01:33
Medlem
Sainsburyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
Så är det med alla kommersiella radiostationer. Det spelar ingen roll ifall dem heter Mix,Rix,Bandit,!07.5 eller Rockklassiker. Samma slinga spelas var och varannan timma.

Jo men då spelar det ju någon roll? Rock n Roll!
Förövrigt kan jag hålla med när det gåller många andra radiostationer. Jag tycker det var bäst när 106.3 fanns, power radio eller vad dom nu hette.
Citera
2011-10-08, 01:49
Medlem
DVDGs avatar
Helt sjukt TS. Satt i bilen idag och slog på radion för jag orkade inte koppla in iPhonen. Skitmusik på alla kanaler, alltså verkligen alla kanaler. Det enda som går att lyssna på är rockklassiker, och inte ens det gick att lyssna på. Fy fan i helvete vad du har rätt i att lyssna några timmar - kan alla låtar. Kan nästan säga ordningen på låtarna. Och allt jävla tjat.

MEN FRAMFÖR ALLT!!!!!!

Deras helt jävla inkompetenta och ocharmiga jävla morgonpratare. Förlåt men vilka jälva sopor. I morse försökte de på sig att vara "roliga" eller "söta" eller jag vet inte var.

Och tanken slog mig, än en gång, jag borde fan starta en egen radiokanal så att folk har något att lyssna på.
Citera
2011-10-08, 02:05
Medlem
Pauronfestiss avatar
Funkar kanske en gång i månaden att lyssna på deras skit, men oftast drar folk igång P3 eller liknande. Där de har någon sorts frågesport på morgonen(börjar 10 har jag för mig), sen bytas det väl lite då och då om någon blir trött på samma låtar om och om igen. Men de flesta stationer brukar köra samma slinga om och om igen, och alltid "40 minuter bara musik" men de där 40 minuterna kommer fan i mig aldrig!

Även om det inte är samma låtar så är det alltid samma sketna artister!
Citera
2011-10-08, 02:48
Medlem
Fiolitos avatar
Lyssnar inte på radio, så jag är lite osäker på vad rockklassiker har för utbud. Jag får en känsla av att det mest är rock n' roll, hårdrock och arenarock, ligger det något i det?
Hur ser det ut med exempelvis psykedelisk rock, punk och grunge?
Citera
2011-10-08, 03:32
Medlem
GunnarAdelmans avatar
Känns detta igen?
Torsdagen den 27 oktober är det dags för höstens stora Rockklassikerkryssning!
Vi har fler band än någonsin på scen!
Blandbannat Joe Lynn Turner sångare från bl a Rainbow & Deep Purple, Electric Boys, Jeff Scott Soto sångare från bl a Talisman & Journey, The Playboys och HeartAttack.

FY FAN

Denna jävla slinga kör de jävlarna om och om och om igen. Bara det faktum att de måste beskriva vilka personerna är som ska uppträda på deras genomfattiga jävla rockkryssning säger något om kvaliteten på de personer de lyckats skrapa ihop.
Efter två veckors tvångslyssnande kan ord inte beskriva vilket hat jag känner gentemot denna radiostation och dess värdelösa programledare.
Citera
2011-10-09, 15:18
Medlem
Jag gillade rockklassiker för typ 2-3 år sedan men nu känns det uttjatat totalt med all reklam
Citera
2011-10-10, 02:05
Medlem
Är det någon som vet varför man spelar samma låtar om och om igen på radio? Det är väll kanske 20-30 låtar max som de kör om hela tiden. Är det billigare avgift att spela om samma låtar?
Citera
2011-10-10, 09:56
Medlem
WardenMcCluskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Är det någon som vet varför man spelar samma låtar om och om igen på radio? Det är väll kanske 20-30 låtar max som de kör om hela tiden. Är det billigare avgift att spela om samma låtar?

För att den genomsnittlige lyssnare lyssnar i snitt 3-10 min per gång (under bilresan typ) eller något så, därför spelar de samma låtar om och om igen, för att de mer populära låtarna ska höras av fler lyssnare. Tyvärr så är den enskilde lyssnaren inte särskilt viktig för kanalen.

Men det finns säkert en ekonomiskt perspektiv i det hela. Reklaminvesteringarna i Sverige har ökat de senaste åren markant och media tjänar mer pengar men radio har svårast av all media att sälja reklamutrymme, samtidigt måste de betala en stor avgift på några miljoner per år för att få sända den frekvensen de har.

Det är i alla fall min teori.
Citera
2011-10-10, 20:58
Medlem
fritjofkonkass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Lyssnar inte på radio, så jag är lite osäker på vad rockklassiker har för utbud. Jag får en känsla av att det mest är rock n' roll, hårdrock och arenarock, ligger det något i det?
Hur ser det ut med exempelvis psykedelisk rock, punk och grunge?

De nötte ju Nirvanas "Nevermind" när den skivan fyllt 20 år. Har för övrigt hört lite Beatles, Led Zeppelin och Iggy Pop på kanalen, vilket var trevliga avbrott från all störig arenarock som U2 och annat trams.

Hatar för övrigt reklamradio av hela mitt hjärta. Det är ett sånt jävla oskick att påstå att man erbjuder blandad musik, för att sedan enbart nöta samma låtar om och om igen. Det gäller i synnerhet Mix Megapol och Rix FM, men Rockklassiker går inte heller oskyldiga.

Och alla förbannade jinglar, reklaminslag och basröster som ger en magsår.
Hatar kommersialismen som genomsyrar radio och tv (det är en annan femma, men reklamavbrott i filmer borde förbjudas.)
Någon som är på idén om att bryta sig in i studion där de sänder Rockklassiker (Eller Mix Megapol också för den delan), binda studioteknikern och enbart spela bra och varierad musik utan störande avbrott var tionde minut?
Citera
2011-10-10, 21:49
Medlem
Tror dom bara fokuserar på såna som lyssnar i 20 minuter per bilresa, som någon annan skrev. Dom tjänar väl på det på något konstigt vis. Ju mindre låtar desto mindre avgifter antar jag. Även jag är SJUKT trött på den kanalen, SPYR RÄTT UT.
Citera
2011-10-10, 21:51
Medlem
micaeles avatar
Finns det någon som tar på sig att sammanfatta denna tråden till Rockklassikers ledning samt allmän media utav små och stora mått? Denna kommersiellt äckliga kanal måste tvingas att återgå till fornstora dagar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in