Måste skriva av mig lite i den här tråden. Satt och lyssnade på Bandit i bilen, det blev reklam, bytte till Rockklassiker, de spelade November Rain. Låten vars enda riktigt bra del är det magnifika gitarrsolot i slutet. "Varför gör jag detta mot mig själv?" tänkte jag. Jag visste att de skulle bryta låten mitt i som de alltid gör. Jag visste hur jävla arg jag skulle bli. Men någonstans därinne fanns hoppet om att de skulle ändra sig, att de för en gångs skull skulle spela klart låten.
Det gjorde de såklart inte - de bröt den efter halva. Alltså det var inte ens nära solot. Jag blev så less att jag svor att aldrig mer lyssna på denna skitkanal - det har jag i och för sig gjort förut också, men den här gången ska jag fan försöka hålla det, för jag blir aldrig nöjd när jag lyssnar på Rockklassiker. Så genomusel radiokanal.
Allt har redan sagts i tråden men jag räknar upp det ändå när jag ändå är igång:
- Samma låtar hela tiden (seriöst, det har gjorts rock sen 60-talet, hur svårt kan det vara att variera sig lite?)
- De bryter låtarna mitt i (se ovan)
- Myspysigt tråkigt morgonprogram som hade passat bättre i Lugna Favoriter (fan vet om snubbarna inte är tagna direkt från Vinyl, har för mig det?)
- Tokmycket reklam
- När det inte är "regelrätt" reklam för nummerupplysning och bilverkstäder så är det reklam för Rockklassikers egna sketna kryssningar eller tävlingar som inte en jävel bryr sig om
- Inga program, bara en massa tjat (se frantiks inlägg ovan)
- Jinglar hela jävla tiden! TIDERNAS BÄSTA ROCK! vevas om och om igen. Blir tokig.
- Kombon nyheter, reklam, väder, reklam, trafik, reklam är inte så kul.
Nu orkar jag inte skälla mer. Tack för att ni orkade läsa. God natt.