2012-08-16, 13:36
Bannlyst
AC/DC och liknande är ju fan skitmusik ärligt talat..
Citera
2012-08-16, 13:47
Medlem
UT64s avatar
Nästan alla gillar egentligen klassiska rocklåtar, men Rockklassiker gör sitt bästa
för att förstöra för dem genom att spela sönder låtarna. Det är nog precis som
flera har påpekat här, att de har ett mindre antal låtar som av någon reklamexpert
anses som "säljande" - Alltså kan få idioter att gå och handla skiten som
Rockklassiker gör reklam för. 118 800, MAX hamburgare och annat skräp.

Sedan är det en något bisarr teori de har om att folk byter kanal när de hör
låtar som de "inte känner igen". Finns det så efterblivna lyssnare? Är lyssnarna
så ointresserade av musik att de måste höra Iron Maidens Run to the hills
om och om igen?

Om så är fallet så är det ju bara tragiskt hur primitiva människor det finns.
Citera
2012-08-16, 20:56
Medlem
obin_gams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Det som imponerar mest på mig är hur radiopratarna orkar låta så entusiastiska när de presenterar samma låt för femte gången samma timme. De kan inte ha mer än 22 låtar att spela överhuvudtaget.
Dom spelar in det på helgen sen sätter dom pratet på repeat och sitter och glassar hela dagarna
Citera
2012-08-16, 21:00
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kipp
Det som imponerar mest på mig är hur radiopratarna orkar låta så entusiastiska när de presenterar samma låt för femte gången samma timme. De kan inte ha mer än 22 låtar att spela överhuvudtaget.
Det är deras jobb. Jag lyssnar ofta på RK när jag har möjlighet och byter kanal till P1 eller något annat upplysande när dom kör samma musik för trettioelfte gången på kvarten, men stör mig ofantligt mycket på Ian Hauglands morrande R varenda gång han ska säga stationens namn under vareviga vinjett. Hör karln inte själv att det bara är löjligt och påträngande efter x antal års tuggande?
Citera
2012-08-17, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Dags att byta analytiker/chefer på MTG, hur blåst kan man bli?? Varva med annan mindre känd hårdrock/rock med de mest kända hitsen så har du kvar puckona och vinner nya mer musikintresserade lyssnare.

Jo skoja inte... Trodde han skämtade med mig först men det är såhär det ser ut. De har noggranna mätningar där man kan se när lyssnare stänger av eller byter kanal, vid vilka låtar etc.
Sverige verkar ha sämst musiksmak
Citera
2012-08-20, 13:27
Medlem
Svartskäggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trancedanne
Snackade med en bekant som jobbar på MTG och tydligen så är det så att om man skulle variera mer så skulle man tappa lyssnare. Folk vill höra "hits" hela tiden, kommer det upp någon mindre känd låt så byter de kanal. Och de som klagar på musiken lyssnar på radiokanalen ändå.
Jag har då tröttnat nu och lyssnar inte på kanalen längre.
Citera
2012-08-20, 14:44
Medlem
Kickexs avatar
Radiokanaler är så på det sättet. Det spelar noll roll om det är Rockklassiker, Pop eller Ska för dom spelar sönder dom i vilket fall.
Men klassisk rock är ändå det som man skulle föredra om man fick välja mellan det och Adele, Katy Perry & Chris Brown.
Citera
2012-08-26, 11:59
Medlem
Blefss avatar
Välkomna till RRRRRRRRRRRRROCKKLASSIKERRRRRRRRRRRRRR!!!
Citera
2012-08-27, 22:48
Medlem
Håller med alla som säger att de spelar sönder alla låtar fullständigt. Det var kul i början när jag började lyssna för några månader sedan men nu står jag nästan bara ut med Morronrock för där är det åtminstone lite småroliga inslag blandat med musik. Ian Haugland undrar jag ibland om han bara gjort några inspelningar som det varvas mellan för han säger alltid exakt samma sak.

Dock måste jag säga att när de hade 666-listan så var det så mycket dålig musik att jag inte orkade lyssna då heller, det blir inte riktigt bra hur de än gör. Och eftersom de heter just RockKLASSIKER så kan de väl inte ta in så mycket nya låtar och utbudet blir inte så stort.

För att göra det bättre tror jag att de behöver två progamledare under större delen av dagen för att göra mellansnacket betydligt intressantare att lyssna på.
Citera
2012-08-30, 23:46
Medlem
frantiks avatar
Det som är så tröttsamt med Rockklasiker och Bandit (även andra radiostationer, men dom lyssnar jag aldrig på) är att det inte finns några program.
Det enda som finns är morgonprogrammen. Och där håller bara Jonas & Anton någorlunda klass, jag menar, några sköna skämt här och där. Bandits morgonprogram suger.
Nåväl.
Resten av dagen går bara ut på att promota olika slags båtfester, tävlingar och annat tjafs.
Det är liksom inga program. Det är inga diskussioner programledare i mellan, inga gäster, INGENTING.
Och det blir så platt och tråkigt att lyssna på. Och väldigt, VÄLDIGT tröttsamt i längden.
Jag blir väldigt förvånad att folk tycker det är en bra station.

Varför har dom inte något program om just hårdrock? Eller sport? Eller politik? Eller något satiriskt? Något humoristiskt? Vad som helst liksom.
Som Betner när han var på bandit en gång i veckan förut. DÅ var det verkligen bra och man vill lyssna. Man klarade av reklamerna, dom var inga problem. För man fick bra musik (stor variation av låtar, allt från Slayer till Rolling Stones, och då var det inte ens hitsen som spelades) och jävligt skönt tugg mellan låtarna. Plus intressanta gäster!

Musiken, ja, den har jag dragit upp förut.
Citera
2012-08-31, 00:24
Medlem
Jerka^s avatar
Måste skriva av mig lite i den här tråden. Satt och lyssnade på Bandit i bilen, det blev reklam, bytte till Rockklassiker, de spelade November Rain. Låten vars enda riktigt bra del är det magnifika gitarrsolot i slutet. "Varför gör jag detta mot mig själv?" tänkte jag. Jag visste att de skulle bryta låten mitt i som de alltid gör. Jag visste hur jävla arg jag skulle bli. Men någonstans därinne fanns hoppet om att de skulle ändra sig, att de för en gångs skull skulle spela klart låten.

Det gjorde de såklart inte - de bröt den efter halva. Alltså det var inte ens nära solot. Jag blev så less att jag svor att aldrig mer lyssna på denna skitkanal - det har jag i och för sig gjort förut också, men den här gången ska jag fan försöka hålla det, för jag blir aldrig nöjd när jag lyssnar på Rockklassiker. Så genomusel radiokanal.

Allt har redan sagts i tråden men jag räknar upp det ändå när jag ändå är igång:

- Samma låtar hela tiden (seriöst, det har gjorts rock sen 60-talet, hur svårt kan det vara att variera sig lite?)
- De bryter låtarna mitt i (se ovan)
- Myspysigt tråkigt morgonprogram som hade passat bättre i Lugna Favoriter (fan vet om snubbarna inte är tagna direkt från Vinyl, har för mig det?)
- Tokmycket reklam
- När det inte är "regelrätt" reklam för nummerupplysning och bilverkstäder så är det reklam för Rockklassikers egna sketna kryssningar eller tävlingar som inte en jävel bryr sig om
- Inga program, bara en massa tjat (se frantiks inlägg ovan)
- Jinglar hela jävla tiden! TIDERNAS BÄSTA ROCK! vevas om och om igen. Blir tokig.
- Kombon nyheter, reklam, väder, reklam, trafik, reklam är inte så kul.

Nu orkar jag inte skälla mer. Tack för att ni orkade läsa. God natt.
Citera
2012-09-01, 22:35
Medlem
puttens avatar
Citat:
En massa välbefogad skit om rockklassiker

Därför bränner man egna skivor som får snurra på i kärran, eller hemvid/på jobbet/anywhere med en uppkopplad dator kör en streamad utrikisk Rock/Metal-radiostation (via t.ex. screamer radio) som VERKLIGEN vet vad begreppet variation innebär
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in