2011-09-22, 15:07
Medlem
clas_ohlssons avatar
Den här killen påstår att han inte har sovit en blund sedan en kraftig feber för 33 år sedan. Finns otaliga tidningsartiklar och reportage om honom om man söker på hans namn på Google.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thai_Ngoc
2011-09-22, 15:16
Medlem
Kul experiment!

Någon kunnig som kanske kan svara på skillnaden mellan att ta droger till hjälp eller som TS låta bli?
Naturligtvis lättare på droger, men är det lika "farligt"?
2011-09-22, 15:20
Medlem
Jag börjar bli riktigt sugen på att testa det här också! Vad jag är lite nyfiken på är hur starka hallucinationer man kan uppleva pga sömnbrist.
2011-09-22, 15:20
Medlem
antonivanssons avatar
Senaste forskningen visar att bara efter en natt med mindre än 6 timmar sömn har du ökat risken ordentligt för diverse sjukdomar, bland annat hjärt- och kärl. Numera vet man att 7-8 timmar gäller för alla och att ingen mår bra av 4 timmars-nätter, inte heller av för lång sömn. Och självklart inte av 100 timmar utan sömn. Bara en idiot leker med sin hälsa skulle jag säga. Skyll dig själv..
2011-09-22, 15:26
Medlem
jenna20s avatar
Fyra dygn har jag varit vaken som längst och jag gick från jobb till jobb så jag hann inte sätta mig ned och känna efter riktigt. Det funkade riktigt bra. Men jag kan inte göra något äkta uttalande eftersom jag gick på opiater under den här tiden och det brukar generellt hålla igång mig. Hade jag inte gjort det hade jag kanske mått mkt sämre.

Nåja...lycka till Är inte avundsjuk!
2011-09-22, 15:27
Medlem
Runkpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Jag äter det som finns hemma, är en fattig student så det brukar inte finnas mycket i att välja på i frysen. Men ska försöka tänka på det

Här kan ni som varit vaken i två veckor läsa lite om ett experiment i Ryssland som låter som en skräckfilm eller dylikt.

http://rip747.wordpress.com/2009/08/...tory-ive-read/

Det där är bara en 4chan historia och fullständigt fabrikerad.
Inte för att ryssarna inte höll på med dylik hemlig sinnessjuk forskning.
2011-09-22, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0z88

Med droger kan det väl gå så långt att man missar alla varningssignaler kroppen försöker skicka och till sist hamnar på sjukhus :/
2011-09-22, 15:29
Medlem
jenna20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0z88
Kul experiment!

Någon kunnig som kanske kan svara på skillnaden mellan att ta droger till hjälp eller som TS låta bli?

Det är nog betydligt farligare att göra experimentet med droger (som jag gjorde). Det maskerar ju kroppens signaler och i värsta fall kan det leda till att man ignorerar riktigt allvarliga tecken från kroppen om man behöver avbryta experimentet.
2011-09-22, 15:36
Medlem
uffepuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av candystash
Jag skulle mycket väll kunna ta hjälp av droger om det inte vore för anledningen att jag har slutat för ca 1år sedan med allt som har med narkotika att göra.

Som sagt så vill jag göra detta utan några hjälpmedel alls. Bara jag, min sambo, käk och datorn
var beredd på hallucinationer ändå...
2011-09-22, 15:41
Medlem
Vissa baskertest kräver väl 100 timmar utan sömn?
2011-09-22, 15:43
Medlem
DirectXs avatar
Jag sket i att sova i söndagsnatt, jag hade gått upp kl 1 på söndagen, deckade sedan kl 6 på måndagen, utan att ha ätit, dushat eller nånting. Ofrivilligt helt enkelt i min dator stol framför en film.
Jag klarade alltså 31 timmar utan sömn innan jag deckade, ofrivilligt. så min fråga;

HUR FAN kan du hålla dig vaken om nätterna???
2011-09-22, 15:45
Medlem
x1ofdewms avatar
Mina erfarenheter kring detta är att jag en gång sov 6 timmar(uppdelat på två) under en 82-timmars period(räknade jag ut i efterhand). Så psykiskt dåligt som jag mådde då mot slutet har jag aldrig gjort innan men den gången var det ju inte bara droger inblandat utan även ett drogrelaterat dödsfall som skedde mitt framför ögonen på mig... Vilket såklart gjorde att man la ner den drogsessionen men sedan inte kunde sova just på grund av det inträffade.

Hallucinationerna man fick då tror jag inte nån skulle uppfatta som trevliga...

Så att kukmäta om vem som kan vara vaken längst kvalar för mig in som en av de mest patetiska kukmätartävlingarna. Inte coolt.

Nu verkar ju dock TS seriös med sin undersökning då han både avstår från koffein samt varit hos sjuksköterska så det ska säkert gå bra, men en och annan hallis tror jag absolut han får

Well well, håll oss uppdaterade

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in