2011-09-20, 22:47
Medlem
Det går inte att få pengar för ärr som man själv har orsakat !
Och visst blir det ärr efter operationer, det är ju omöjligt att undvika det,

Tycker bara att det är trams att försöka få ut pengar för ärr, det tar bara en
massa tid för dem som verkligen är i behov av hjälp.
Citera
2011-09-29, 16:46
Medlem
Diamanten_s avatar
Vilka försäkringsbolag ger ersättning för ärr egentligen? Jag har moderna försäkringar + olycksfallförsäkring som täcker plötsliga och oförutsedda skador. Vet att jag frågade dom om det fanns något tillägg att skaffa som kan ge mig ersättning ifall något händer, och det var det tillägget man skulle ha tydligen. Självklart skadade jag efter en tid mitt ben och fick åka in till akuten och sy 10 stygn. BRA tänkte jag att jag har tillägg på försäkringen för detta. Men nepp.. ingen hjälp där. Nu 1,5 år senare har jag fått ett cp fult ärr och vill ha ersättning för detta, då jag ändå betalar varje månad för att kunna få ersättning om något skulle hända.. men NEJ där också.. då täcker den inte ärr heller så länge man inte fått invaliditetsproblem från detta.... eeeeh. Jag som t.om frågade dom innan jag täcknade försäkring att den skulle hjälpa mig om jag hamnade i den situationen. Och nu gjorde jag det. Men jag får noll, nada.. Nu ska jag byta försäkringsbolag för Moderna försäkringar SUGER.

Tänkte på Folksam. Är det bra? Om jag skadar mig igen, finns dom där som hjälp då?
Citera
2011-09-29, 18:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diamanten_
Vilka försäkringsbolag ger ersättning för ärr egentligen? Jag har moderna försäkringar + olycksfallförsäkring som täcker plötsliga och oförutsedda skador. Vet att jag frågade dom om det fanns något tillägg att skaffa som kan ge mig ersättning ifall något händer, och det var det tillägget man skulle ha tydligen. Självklart skadade jag efter en tid mitt ben och fick åka in till akuten och sy 10 stygn. BRA tänkte jag att jag har tillägg på försäkringen för detta. Men nepp.. ingen hjälp där. Nu 1,5 år senare har jag fått ett cp fult ärr och vill ha ersättning för detta, då jag ändå betalar varje månad för att kunna få ersättning om något skulle hända.. men NEJ där också.. då täcker den inte ärr heller så länge man inte fått invaliditetsproblem från detta.... eeeeh. Jag som t.om frågade dom innan jag täcknade försäkring att den skulle hjälpa mig om jag hamnade i den situationen. Och nu gjorde jag det. Men jag får noll, nada.. Nu ska jag byta försäkringsbolag för Moderna försäkringar SUGER.

Tänkte på Folksam. Är det bra? Om jag skadar mig igen, finns dom där som hjälp då?
Folksam ger ersättning för vanprydande ärr, precis som de flesta andra stora försäkringsbolag.
Citera
2011-09-29, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sq
Har två är som är ca 8 cm på ryggen. Fick dem i somras efter att jag spelat på konstgräs och således har det bildats brännskador. Kan jag få ersättning för detta?
Sent svar, men fick du läkarbehandling för det här?
Citera
2011-09-29, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kent86
har för mig att man måste skicka in max 10 år efter att ärret kom.

Ramlade med min cykel i vintras och bröt tummen. Blev tvungen att operera. Fick ett ganska litet ärr. http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e...6_IMAG0002.jpg

Har nu efter fått lite nedsatt rörlighet och är inte lika stark i tummen och om jag anstränger den lite kan jag få lite ont dagen efter. Har nyss skickat in bilden. Hur mycket tror ni jag kan få?

Nån som kan svara han? Har en kompis som har ungefär lika stort och han undrar vad han cirka kan få
Citera
2011-09-29, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fox123
Nån som kan svara han? Har en kompis som har ungefär lika stort och han undrar vad han cirka kan få
Tror ingen vågar svara på det.
Citera
2011-09-29, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Tror ingen vågar svara på det.

Om vi säger såhär då. Närmare 1000kr eller 10000kr?
Citera
2011-09-29, 21:35
Bannlyst
Citat:
Vi kan säga så här istället: Jag fick 14 000:- för 7 cm långt ärr på underarmen.
Citera
2011-09-29, 21:56
Medlem
Tasstasss avatar
30 juli blev jag hundbiten i ansiktet och det kommer bli ett ärr av det, tack och lov inget jättestort, men ändå. 31 juli avslutades min personförsäkring hos ett försäkringsbolag och från 1 augusti är jag försäkrad hos ett annat försäkringsbolag. Detta var alltså bestämt och ordnat sedan tidigare. När jag ska försöka få ut pengar för ärret, vilket av försäkringsbolagen tar jag kontakt med då?
Citera
2011-09-30, 19:20
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tasstass
30 juli blev jag hundbiten i ansiktet och det kommer bli ett ärr av det, tack och lov inget jättestort, men ändå. 31 juli avslutades min personförsäkring hos ett försäkringsbolag och från 1 augusti är jag försäkrad hos ett annat försäkringsbolag. Detta var alltså bestämt och ordnat sedan tidigare. När jag ska försöka få ut pengar för ärret, vilket av försäkringsbolagen tar jag kontakt med då?

Det bolag som du var försäkrad i när olyckan inträffade.
Citera
2011-09-30, 19:22
Medlem
Messerschmitts avatar
Citat:

Ingen kan ge uppgift om ärrersättning genom en olycksfallsförsäkring bara genom att se på ett foto.

Bolagen har väldigt olika tabeller när det gäller ärrersättning genom olycksfallsförsäkring. Utan att se foton och tabellen går det inte att svara.
Citera
2011-09-30, 19:32
Medlem
Tasstasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Det bolag som du var försäkrad i när olyckan inträffade.

Bra, då vet jag det. Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in