2011-09-12, 15:34
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Japps. Det finns många annonser där ex. en man erbjuder sig att komma hem till dig och städa utan betalning. Dock får du vara beredd på att han kanske vill ha på sig lite annorlunda kläder, vitt förkläde och kanske en rosa dammvippa i näven - och att det enda kravet han ställer är att du skall sitta och titta på när han arbetar.

Ja, det är klart det kan finnas attraktion mellan 2 dominanta personer. Många switchar (byter roll). Ett par jag känner är Master resp. Domina, de har ett öppet förhållande och har sina egna slavar vid sidan av förhållandet (inget sex med slavarna). Men i förhållandet till varandra är det oftast hon som är undergiven, men det händer även att han är hennes slav ibland.

Låter klockrent, tror jag inför helgen ska beställa hem tre riktiga snärtor, två som städar i minimala kläder och en som masserar mina axlar och serverar kall öl, medan jag tittar på.

Varför har vuxna ett behov av att leka och i vissa fall verkar det riktigt sjuka lekar där personer förnedras, känns som det lider brist på något.

Ska man tolka det som att personer som utövar BDSM inte har behov av sex eller ens är i närheten av att idka sex som "normala" personer.
Senast redigerad av Lalajlaj 2011-09-12 kl. 15:37.
Citera
2011-09-12, 15:40
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Visste Marina föräldrar om att hon hade ett BDSM intresse innan hon s.a.s efterlystes som försvunnen?
Citera
2011-09-12, 15:41
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag skulle åtminstone vilja läsa slaskens innehållsförteckning, men det får jag väl inte. Är det sekretess på den också?
Dessutom vill jag fråga er som är mera bevandrade i rättsfrågor : Eftersom alla är överens om att FS kommer att frias för mord, så undrar jag om han kan finnas skyldig till dråp eller grov misshandel i domen som kommer på fredag?
Om han frias helt och domen inte överklagas till HR. Då måste alltså kroppen hittas för att FS ska åtalas igen?
Jag citerar mig själv här. Finns det ingen som kan svara...
Citera
2011-09-12, 15:44
Medlem
Kams avatar
Har TexacoHasse tagit en sistaminutenresa hux flux?
Citera
2011-09-12, 15:45
Medlem
NightHawkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Låter klockrent, tror jag inför helgen ska beställa hem tre riktiga snärtor, två som städar i minimala kläder och en som masserar mina axlar och serverar kall öl, medan jag tittar på.

Varför har vuxna ett behov av att leka och i vissa fall verkar det riktigt sjuka lekar där personer förnedras, känns som det lider brist på något.

Ska man tolka det som att personer som utövar BDSM inte har behov av sex eller ens är i närheten av att idka sex som "normala" personer.

Nej, du ska snarare tolka det på detta viset:

Personer som nöjer sig med att bara ha "vanlig" sex är ungefär som de som nöjer sig med att dricka hembränt när de festar.

Personer som kryddar sin tillvaro med både sexuellt umgänge och BDSM-lekar är mer som de som föredrar ett gott vin följt av en god whisky eller cognac.
Citera
2011-09-12, 15:49
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kam
Jag citerar mig själv här. Finns det ingen som kan svara...

Nej, han kan inte dömas för något som han inte är åtalad för. Eftersom han åtalas för mord kan han inte dömas för dråp eller misshandel.

Om han frias och ingen överklagan lämnas in till HR kommer domen att fastställas 3 veckor efter att den föll.

Om åklagaren därefter åter vill riva upp domen på grund av att nya bevis har kommit in så måste han begära resning i målet. För att få resning så behöver åklagaren påvisa att ny bevisning har tillkommit i fallet som innebär att en ny rättegång troligtvis har en annan utgång än den föregående.

Ny bevisning kan vara ett erkännande, teknisk bevisning eller att kroppen hittas.
Citera
2011-09-12, 15:51
Medlem
Kams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Nej, han kan inte dömas för något som han inte är åtalad för. Eftersom han åtalas för mord kan han inte dömas för dråp eller misshandel.

Om han frias och ingen överklagan lämnas in till HR kommer domen att fastställas 3 veckor efter att den föll.

Om åklagaren därefter åter vill riva upp domen på grund av att nya bevis har kommit in så måste han begära resning i målet. För att få resning så behöver åklagaren påvisa att ny bevisning har tillkommit i fallet som innebär att en ny rättegång troligtvis har en annan utgång än den föregående.

Ny bevisning kan vara ett erkännande, teknisk bevisning eller att kroppen hittas.
Tack LaLajLaj. Är slaskens innehållsförteckning sekressbelagd. FS hade tydligen fått den, men det ligger kanske i sakens natur.
Citera
2011-09-12, 15:52
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Hur tror du jag ska komma ihåg det nu?
Här har du faktiskt en hel del att hänga upp minnet på. Du satt t ex i bilen när MJ gjorde sina uttag och slog fel kod ett par gånger, innan hon knappade in rätt kod. Hon gjorde fyra uttag den dagen: 3 x 5 000 + 1 x 3 000 = 18 000 kr. Sedan åkte ni och köpte ett flipperspel.

Var köpte ni flipperspelet? Hur mycket kostade det?

Och för att återknyta till frågan: Vid vilken tidpunkt gjorde du ditt kontantuttag den här dagen: 3 juli?
Citera
2011-09-12, 15:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NightHawks
Nej, du ska snarare tolka det på detta viset:

Personer som nöjer sig med att bara ha "vanlig" sex är ungefär som de som nöjer sig med att dricka hembränt när de festar.

Personer som kryddar sin tillvaro med både sexuellt umgänge och BDSM-lekar är mer som de som föredrar ett gott vin följt av en god whisky eller cognac.

Okej, så man kan inte säga att BDSM är ett substitut för sex.

Jag menar, bara för att man har en man hemma i huset som under slavliknande former städar och suger på tår för att tillfredställa en dominant persons böjelser så utesluter inte det att denna dominanta person även vill ha vanlig vaginal/oral/anal sex?

Om man nu ser till Marina som påstås vilja ha sex 5 ggr om dagen, hur kan man tolka hennes behov och vad ville hon då egentligen ha, någon som sög hennes tår 5 ggr om dagen eller någon som gav henne en orgasm 5 ggr om dagen.
Citera
2011-09-12, 16:05
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Artmix, hej.. Jag vet via FUP att du inte är intresserad av att spekulera. Men jag undrar ändå om du, som har känt Marina så länge, skulle säga att det finns en möjlighet att hon kan ha iscensatt sitt eget försvinnande. Fantiserade hon någonsin öppet om "att bara lämna allt"?

Ja det finns det.

Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Visste Marina föräldrar om att hon hade ett BDSM intresse innan hon s.a.s efterlystes som försvunnen?

Har jag mycket svårt att tänka mig.
Citera
2011-09-12, 16:10
Medlem
Artmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Här har du faktiskt en hel del att hänga upp minnet på. Du satt t ex i bilen när MJ gjorde sina uttag och slog fel kod ett par gånger, innan hon knappade in rätt kod. Hon gjorde fyra uttag den dagen: 3 x 5 000 + 1 x 3 000 = 18 000 kr. Sedan åkte ni och köpte ett flipperspel.

Var köpte ni flipperspelet? Hur mycket kostade det?

Och för att återknyta till frågan: Vid vilken tidpunkt gjorde du ditt kontantuttag den här dagen: 3 juli?

På Hisingen om jag inte kommer ihåg fel. 28000 kr.

Inte en aning om vad klockan hur mycket klockan var när jag tog ut dom pengarna.
Citera
2011-09-12, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit

Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Inte en aning om vad klockan hur mycket klockan var när jag tog ut dom pengarna.

For the record så har Maskros tidigare i tråden "vittnat" om att FS är "hopplös med tider". Vilket ju också framgår ganska tydligt av FUP.

En annan fråga: Är det flipperspelet ni köpte vid det tillfället identiskt med det som står nere i källaren på bilderna från FUP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in