Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag framförde inte en hypotes, jag gav en rimlig förklaring till Zurfarn08:s inlägg och påpekade att om man vidgar vyerna är det lätt att hitta em rimlig förklaring.
Jaha ok, jag ändrar min fråga då och hoppas på svar:
Ok, man kan köpa den rimliga förklaringen, men för att gå vidare så bör du ge ett tidsspann som detta ska ha skett inom. Det låter bra så långt som till att gm kommer till parkeringen men det förefaller mindre troligt att de åker i gms bil till bostaden, varför tar de inte varsin, slår följe? Eller varför inte hennes? Sedan får åtminstone jag förutsätta att detta ska ha skett efter att F lämnat bostaden, även om det verkar som att mycket kan hända i bostaden utan att han märker det, ligger o sover osv. Så när skulle då gärningen ha skett?
Jag utgår vidare från att du menar enligt den här rimliga förklaringen att det är M som gör kontaktuttaget kring 11.00, att det är hon som försöker komma in på sin egen dator 12.14, att det är hon som skickar sms:et till systern kring 14.30 där hon säger att hon inte kan prata och är på väg till Lidköping alt Linköping, att det är hon som i samma veva gör fordonsförfrågan i närheten av hemmet osv. Eller menar du att det är mördaren som gör detta och att hon således mördas någon gång mitt på dagen?
Vore bra om du kan redovisa när du tror att det är M och när du tror att det är någon annan (och vem) som använder Ms mobil, dator, kort osv. Lyckas du bra ska vi nog kunna vidga vyerna rätt ordentligt.
Det följer ju en del komplikationer med din "rimliga förklaring" och jag tycker det vore intressant att höra hur du hittar ytterligare rimliga förklaringar.