Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Vi letar efter den här, men det finns ca 30 sidor med 50 st bilder var. Du får gärna hjälpa till och leta, gå in på:
http://www.superstock.com/
Och skriv "lynx" i sökfältet.
Det kan också vara så att han har tagit fotot på någon djurpark.
Jag hörde nog till den tveksamma gruppen när jag först läste om detta. I början på 90-talet såg jag många av Terjes bilder men fastnade aldrig för honom som naturfotograf. Fanns betydligt bättre fotografer, både bättre och sådana som passade min bildsmak.
Men gällande att ta bilder i djurparker så minns jag att jag i amerikanska fototidningar såg annonser om att man kunde få komma och fotografera vargar, björnar och andra rovdjur i deras hägn. Fan om jag inte minns fel så tror jag det var någon världskänd naturfotograf som åkte dit på detta. Men vem var det?
De "bevis" som visats här i denna tråden övertygar mig att vi nu har en till som fastnat med skägget i brevlådan. En sak är att ta bilder i djurparker eller hägn, men att sno andras bilder, det måste ligga långt ner på status-skalan.
Kommer också ihåg att det i någon svensk porrblaska, aktuell rapport tror jag, var ett naturreportage med i varje nummer och att det var Terje som var den som stog för den delen. Om jag minns rätt alltså...man kan ju ha fel. Men som naturfotograf, är en porrtidning rätta kanalen för att få ut sina fågelbilder? Var det så tufft på 90-talet att man fick ta alla jobb som dök upp?
Hoppas nu att sanningen kommer fram och att den gör det utan dåliga ursäkter om konstnärlig frihet.