2011-08-14, 02:23
Bannlyst
Om den som hotar är psykiskt handikappad, kan ni låta bli att ip-banna honom då?
Syftar inte på något förtäckt hot utan ett regelrätt dödshot.

Personen låtsas även vara medlem i Hells Angels..
Citera
2011-08-14, 02:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Om den som hotar är psykiskt handikappad, kan ni låta bli att ip-banna honom då?
Syftar inte på något förtäckt hot utan ett regelrätt dödshot.

Personen låtsas även vara medlem i Hells Angels..
Flashback kan omöjligen veta ifall en specifik användare är psykiskt handikappad, så den möjligheten finns inte. Dessutom är det sparsamt att använda IP-bans, så vitt vi vet. Det är användarnamn som bannlyses.
Citera
2011-08-14, 02:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Flashback kan omöjligen veta ifall en specifik användare är psykiskt handikappad, så den möjligheten finns inte.
Det är uppenbart att personen i fråga inte har alla hästar i kanoten.

Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Dessutom är det sparsamt att använda IP-bans, så vitt vi vet. Det är användarnamn som bannlyses.
Det brukar inte heller förekomma regelrätta dödshot, antar jag?

Sett ett par trådar om det men de är låsta av nån anledning.
Citera
2011-08-14, 03:22
Bannlyst
Gick inte att rapportera inlägget. Gissar att det är en bugg i min webbläsare.

https://www.flashback.org/sp32229625

Ta bort idioten så fort som möjligt. Tack på förhand.
Citera
2011-08-14, 10:11
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saggeliten
Gick inte att rapportera inlägget. Gissar att det är en bugg i min webbläsare.

https://www.flashback.org/sp32229625

Ta bort idioten så fort som möjligt. Tack på förhand.

Till att börja med så bör du ju byta webläsare, om den nuvarande nu förhindrar dig att använda så basala flashbackfunktioner som rapporteringssystemet.

För det andra kan jag bara råda dig att inte klicka på några länkar som ligger på för dig okända adresser, särskilt inte om dessa kommer till dig i PM. För det är den enda metoden dina meningsmotståndare har för att få tag på ditt IP-nummer.

Sen är det upp till moderatorn i forumdelen att bedöma om inlägget är allvarligt nog att dra igenom pollprocessen. Men utan en inskickad RP, så kommer det inte ens så långt. Vi har bara makter i våra egna forumdelar, så jag kan inte göra det, om du nu undrade.

/En annan Mod
Citera
2011-08-14, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WirelessGkit2
Till att börja med så bör du ju byta webläsare, om den nuvarande nu förhindrar dig att använda så basala flashbackfunktioner som rapporteringssystemet.

För det andra kan jag bara råda dig att inte klicka på några länkar som ligger på för dig okända adresser, särskilt inte om dessa kommer till dig i PM. För det är den enda metoden dina meningsmotståndare har för att få tag på ditt IP-nummer.

Sen är det upp till moderatorn i forumdelen att bedöma om inlägget är allvarligt nog att dra igenom pollprocessen. Men utan en inskickad RP, så kommer det inte ens så långt. Vi har bara makter i våra egna forumdelar, så jag kan inte göra det, om du nu undrade.

/En annan Mod
Tack för varningen. Tråden verkar vara borta men användaren är kvar så någon har gjort något. Lite svårt att anmäla honom nu dock.

Testade rapporteringen igen och det fungerar om man får den att gå förbi overlay-grejjen. Firefox Greasemonkey är det som strular, om det är av intresse. Inte min standardläsare ändå så för min del kvittar det.

edit: k-melon var det visst.
Senast redigerad av saggeliten 2011-08-14 kl. 17:06.
Citera
2011-08-17, 10:53
Medlem
Rosindas avatar
Om FB börjar tumma på sina principer anonymitet så förlorar de trovärdigheten.
Jag stöder deras hands-off princip.

Den som är "rädd" att vara på Flashback pga av att storebrorsövervakning saknas, kan ju använda sig av diskussionsforum på Facebook eller ställen som loggar allt och gärna delar med sig till komersiella intressen, polis osv.

Anledningen att här finns bra och intressanta diskussioner är ju just att folk törs säga vad de verkligen tycker. Försvann detta så skulle FB bli ungefär lika intressant som den censurerade och restriktiva debatten på DN.
Citera
2011-08-17, 11:01
Medlem
Ezzelinos avatar
Dödshot är ju egentligen, nästan uteslutande, bara vittnesbörd om vanmäktigt hat. Inget att bry sig om. Genom åren på Flashback har jag fått ett antal patetiska "dödshot" och andra försök att skrämma mig till tystnad via PM (jämte otaliga uppskattande PM som jag vänligt svarat på). "Dödshot" betyder ingenting, möjligen är det ett tecken på att man skriver bra och relevant. Samtliga "aggressiva" PM har för övrigt kommit från synagogan och dess försvarare.
Citera
2011-08-17, 14:27
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Dödshot är ju egentligen, nästan uteslutande, bara vittnesbörd om vanmäktigt hat. Inget att bry sig om. Genom åren på Flashback har jag fått ett antal patetiska "dödshot" och andra försök att skrämma mig till tystnad via PM (jämte otaliga uppskattande PM som jag vänligt svarat på). "Dödshot" betyder ingenting, möjligen är det ett tecken på att man skriver bra och relevant. Samtliga "aggressiva" PM har för övrigt kommit från synagogan och dess försvarare.

Och dessa dödshot kommer från människor som vet vem du är och var du bor
Citera
  • 7
  • 8

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in