2009-04-07, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Men är det inte tråkigt att inte kunna ge ut sitt namn och att ständigt vara på sin vakt? Och varför ens tänka i de banorna? Jag menar vad är det värsta som kan hända om du går ut med ditt namn?

Va? Tråkigt? Nej absolut inte, jag ser ingen anledning för mig att ge ut mitt namn till folk jag inte känner, även om jag känner dem lite över nätet är det inte anledning nog om jag inte vet vem dom verkligen är.

Citat:
Är väl bara att gå ut med namnet och inte bry sig om alla nötter här på forumet. Om jag klarat mig ska du nog klara dig med, även om du gör ditt bästa för att skaffa ovänner.

Att jag inte ger ut mitt namn eller privat information över internet har inget med att jag vill vara ovän med folk, snarare att jag är smartare än sådana som du för det är såna som riskerar att bli spårade.

Jag har träffat diverse folk via msn, facebook, som jag gett ut mitt namn till när jag lärt känna rätt bra, men det är en annan femma.
Citera
2009-04-07, 23:54
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Att jag inte ger ut mitt namn eller privat information över internet har inget med att jag vill vara ovän med folk, snarare att jag är smartare än sådana som du för det är såna som riskerar att bli spårade.
Och vad är det som är så farligt med att bli spårad, jag förstår inte det? Titta nu noga och räkna hur många dagar som går innan jag blir attackerad eller skadad på något vis.

Jag heter Mikael Skillt och är boende i Sundsvall.

/Micke
Citera
2009-04-08, 00:00
Bannlyst
Citat:
Och vad är det som är så farligt med att bli spårad, jag förstår inte det? Titta nu noga och räkna hur många dagar som går innan jag blir attackerad eller skadad på något vis.

/Micke

Öh, jag svarade till cribsson, det är nog han du bör svara till.

Jag säger ej att det är farligt att bli spårad, jag säger att jag inte behöver oroa mig över hot då jag inte KAN bli spårad, fattar du?

//

Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Måhända skulle du sätta ditt skratt i halsen. Det är många som är oförsiktiga nog att lämna ledtrådar till sin identitet på nätet. T.ex i form av inlägg. Och det finns skruvade individer som skulle kunna utilisera dessa ledtrådar.

Dödshot, i vilken form de än förekommer, är ingen bullfest.
Citera
2009-04-08, 00:03
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:

/Micke
Ett faktum är att du är säkrare nu när du inte är anonym än innan eftersom eventuella angripare då vet vem de har att göra med.

Men det gäller ju inte för vanliga Svenssons.

/Stefan
Citera
2009-04-08, 00:10
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkelöv
Öh, jag svarade till cribsson, det är nog han du bör svara till.

Jag säger ej att det är farligt att bli spårad, jag säger att jag inte behöver oroa mig över hot då jag inte KAN bli spårad, fattar du?

//
Say what? Du citerade mig...

/Micke
Citera
2009-04-08, 00:23
Bannlyst
Citat:
Say what? Du citerade mig...

/Micke

Men du citerade mig först:

https://www.flashback.org/showpost.php?p=16023644&postcount=73
Citera
2009-04-08, 01:29
Medlem
chribsson2s avatar
HeHe....vad förvirrat det blev med citaten.....bara inte fel person blir skjuten nu

Nej men ärligt talat Skillt har säkert rätt i 99,96% av fallen, dödshot på FB är säkert bara unken luft i en burk. Men det är blir ju en "lite tråkig ton" när dödshot framförs och därför kanske det vore idé med en ordentlig bestraffning när sådant sker, oavsett de faktiska konsekvenserna av hotet.
Citera
2009-04-08, 01:32
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
... Men det är blir ju en "lite tråkig ton" när dödshot framförs och därför kanske det vore idé med en ordentlig bestraffning när sådant sker, oavsett de faktiska konsekvenserna av hotet.
Ursäkta en oinsatt, men vad mer kan FB göra än att banna någon och välkomna denne att göra ett försök till nåd om ett halvår?
Citera
2009-04-08, 01:42
Medlem
StefanHeterJags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ursäkta en oinsatt, men vad mer kan FB göra än att banna någon och välkomna denne att göra ett försök till nåd om ett halvår?
Banna och INTE låta denne göra ett försök till nåd efter ett halvår.
Citera
2009-04-08, 01:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Ah.
Citera
2009-04-08, 01:58
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Trams, alla har rätt till att söka amnesti. Ska man göra sig känd som ett forum för yttrandefrihet ska även bannlysta få en chans att göra bot samt möjlighet att göra sin stämma hörd.

Men jag känner dig bättre än så här, och antar att du inte framför din egna åsikt utan endast tolkar.

/Micke
Citera
2009-04-08, 07:17
Medlem
slabadans avatar
Självklart har alla rätt att söka amnesti, men ett dödshot är nog inget plus vid bedömningen av om amnesti ska beviljas, givetvis beroende på hur allvarligt hotet framstått som.

Enligt min uppfattning är det allvarliga med den typen av agerande, från en yttrandefrihetssynpunkt, just att dessa ageranden oftast har till syfte att tysta en debattör. Klarar man inte av att debattera sakligt utan att börja mordhota folk, ja då tillför man nog inte särskilt mycket till forumet heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in