2011-04-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jica
För att det mesta av det du räknade upp är spel hos Svenska Bedrägerispel, som är många gånger värre i sitt agerande än Postkodlotteriet

Alla de spel har betydligt högre vinstutbetalningsprocent än PL vilket egentligen är det enda som spelar roll när det rör sig om lotto.

Sen att vinsten går utomlands vs att vinsten går till staten och indirekt gör att skatterna inte behövs höjas alt går till lokala ungdomssporter gör ju att vågen slår över ännu mer.
Citera
2011-04-12, 12:58
Medlem
UACs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
... Det enda de lever på är att man får veta om man hade vunnit även om man inte varit med.

Jämför med att starta personnummerlotteriet. Då och då dra ett personnummer och sedan gå runt till personer som inte varit med i lotteriet och säga "Mm, det var synd. Hade du varit med hade du vunnit 500.000 nu". Om du inte spelar lotto så vet du ju inte om du missat någon vinst men med dessa upplägg blir det väldigt uppenbart.

Det är precis det som är det äckliga med PL. Har en kund som vann 10 miljoner på PL. På hans gata var det två som inte var med, och de mår mycket psykiskt dåligt nu. De vet att hade de köpt den jäva lotten hade de också vunnit, och de påminns om det varje dag de ser grannarnas nya bilar
.
De kör ju till och med med detta i sina äckliga reklamer om idioten som drömmer mardrömmar om just detta. Exakt det de försöker göra komiskt i annonsen är en bitter verklighet för en del personer.

Vinner din granne på Lotto, så deppar du inte ihop för att du inte var med.

Hörde till och med talas om en gammal tant som inte vill flytta eftersom hennes gamla postnummer kan ju vinna.
Citera
2011-04-17, 21:15
Medlem
Blocket.ses avatar
Jag lägger in en text, skriven av Per H Börjesson VD på Spiltan Investment.

Sluta med postkodlotter - Bli miljonär
Varje månad köper svenska folket 1,5 miljoner postkodlotter för 150 kr styck. Förra året omsatte bolaget bakom lotterna 2,6 miljarder kronor. Av pengarna går 40 % tillbaks till lott köparna , 33 % kostar det att driva lotteriet, köpa TV reklam och framförallt ge provision till ägarna av konceptet i Holland som blivit miljardärer på Postkodlotteriet. Endast de resterande 27 % går till olika typer av välgörenhet. Den fristående organisationen Charity Rating www.charityrating.org, som utvärderar hur mycket av välgörenhetsorganisationernas pengar som kommer fram till de behövande, anser att Postkodlotteriet är ett dåligt alternativ om man vill ge pengar till välgörenhet. Charity Rating anser att lotteriet har lägst andel vinster, lägst andel till välgörenhet och högst andel driftskostnader. Men även Lotteriinspektionen har haft synpunktur på Postkodlotteriet och anser att marknadsföringen är mycket aggressiv och Marknadsdomstolen har dömt lotteriet med ett vite för att de överdrev vinstchanserna i sin marknadsföring.

Ett bättre alternativ är istället att starta ett eget månadssparande i aktiefonder som successivt kommer att öka i värde med utvecklingen på börsen. Då blir man förmögen långsamt, men med 100 % säkerhet! Man utnyttjar då effekten av ränta-på-ränta vilket innebär att efter ett tag är det avkastningen på den tidigare avkastningen som ger de stora pengarna. Det sparade beloppet nästan exploderar när det växer med en konstant ränta som innebär att även en liten summa kan bli en förmögenhet. Testa själv genom att på en kalkylator multiplicera till exempel 1,1 med 1,1 några gånger så ser du hur mycket 1 krona växer med 10 % ränta. Det viktiga är alltså att verkligen börja spara, för ju tidigare man börjar desto snabbare kan man dra nytta av ränta-på-ränta effekten. Sedan kan du själv avgöra om du så småningom vill skänka pengarna till en välgörenhetsorganisation du gillar eller köpa någon kapitalvara. Då blir det inga pengar till marknadsföring, höga löner till anställda på Postkodlotteriet och fint kontor på Strandvägen i Stockholm.

Men välj då en indexfond med låga avgifter eller en mindre förvaltare som verkligen försöker slå index. Välj inte storbankernas dolda indexfonder som har höga avgifter men inte ens försöker slå index. Dessutom har de stora fonderna höga transaktionskostnader när förvaltarna hela tiden köper och säljer aktier då transaktioner är finansvärldens modersmjölk. De stora bankerna tjänar pengar både på fondernas förvaltningsavgifter och transaktionskostnader när aktierna säljs genom de egna mäklarorganisationerna. Med ränta-på-ränta blir varje avkastningsprocent otroligt viktig vid långa spartider. Gör om testet med kalkylatorn ovan med 1.08 gånger 1,08 så ser du hur mycket mindre 8 % i årlig avkastning blir efter ett antal år.

Ännu bättre är att försöka öka sparandet till 800 kronor i månaden. Om du inte tycker du har 800 kronor över i månaden så kan du kanske hitta de pengarna genom att dra in på några onödiga kostnader. Ta med en egen smörgås till jobbet istället för att köpa en dyr smörgås och latte på vägen dit. Sluta äta chips och läsk framför TV:n på kvällen – bra för ekonomin men framförallt bra för din hälsa. Ett annat bra knep att spara pengar och även förbättra sin hälsa är att cykla till jobbet istället för att åka bil eller kommunalt. Dessutom kan du säkert också frigöra pengar genom att se över dina elavtal, bostadsräntor med mera. Om vi antar en avkastning på 10 % om året har du faktiskt en miljon kronor om 25 år om du sparar 800 kronor varje månad. Då har du pengar både till en drömresa, en välgörenhetsinsats och dessutom en sparad slant som gör att du mår bättre när du vet att det finns pengar att göra det där lilla extra om du verkligen skulle vilja.

Per H Börjesson
VD, Investment AB Spiltan och författare till ”Så här kan alla svenskar bli miljonärer"
Citera
2011-04-25, 09:03
Medlem
magnificos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocket.se
Jag lägger in en text, skriven av Per H Börjesson VD på Spiltan Investment.

Sluta med postkodlotter - Bli miljonär
Varje månad köper svenska folket 1,5 miljoner postkodlotter för 150 kr styck. Förra året omsatte bolaget bakom lotterna 2,6 miljarder kronor. Av pengarna går 40 % tillbaks till lott köparna , 33 % kostar det att driva lotteriet, köpa TV reklam och framförallt ge provision till ägarna av konceptet i Holland som blivit miljardärer på Postkodlotteriet. Endast de resterande 27 % går till olika typer av välgörenhet. Den fristående organisationen Charity Rating www.charityrating.org, som utvärderar hur mycket av välgörenhetsorganisationernas pengar som kommer fram till de behövande, anser att Postkodlotteriet är ett dåligt alternativ om man vill ge pengar till välgörenhet. Charity Rating anser att lotteriet har lägst andel vinster, lägst andel till välgörenhet och högst andel driftskostnader. Men även Lotteriinspektionen har haft synpunktur på Postkodlotteriet och anser att marknadsföringen är mycket aggressiv och Marknadsdomstolen har dömt lotteriet med ett vite för att de överdrev vinstchanserna i sin marknadsföring.

Ett bättre alternativ är istället att starta ett eget månadssparande i aktiefonder som successivt kommer att öka i värde med utvecklingen på börsen. Då blir man förmögen långsamt, men med 100 % säkerhet! Man utnyttjar då effekten av ränta-på-ränta vilket innebär att efter ett tag är det avkastningen på den tidigare avkastningen som ger de stora pengarna. Det sparade beloppet nästan exploderar när det växer med en konstant ränta som innebär att även en liten summa kan bli en förmögenhet. Testa själv genom att på en kalkylator multiplicera till exempel 1,1 med 1,1 några gånger så ser du hur mycket 1 krona växer med 10 % ränta. Det viktiga är alltså att verkligen börja spara, för ju tidigare man börjar desto snabbare kan man dra nytta av ränta-på-ränta effekten. Sedan kan du själv avgöra om du så småningom vill skänka pengarna till en välgörenhetsorganisation du gillar eller köpa någon kapitalvara. Då blir det inga pengar till marknadsföring, höga löner till anställda på Postkodlotteriet och fint kontor på Strandvägen i Stockholm.

Men välj då en indexfond med låga avgifter eller en mindre förvaltare som verkligen försöker slå index. Välj inte storbankernas dolda indexfonder som har höga avgifter men inte ens försöker slå index. Dessutom har de stora fonderna höga transaktionskostnader när förvaltarna hela tiden köper och säljer aktier då transaktioner är finansvärldens modersmjölk. De stora bankerna tjänar pengar både på fondernas förvaltningsavgifter och transaktionskostnader när aktierna säljs genom de egna mäklarorganisationerna. Med ränta-på-ränta blir varje avkastningsprocent otroligt viktig vid långa spartider. Gör om testet med kalkylatorn ovan med 1.08 gånger 1,08 så ser du hur mycket mindre 8 % i årlig avkastning blir efter ett antal år.

Ännu bättre är att försöka öka sparandet till 800 kronor i månaden. Om du inte tycker du har 800 kronor över i månaden så kan du kanske hitta de pengarna genom att dra in på några onödiga kostnader. Ta med en egen smörgås till jobbet istället för att köpa en dyr smörgås och latte på vägen dit. Sluta äta chips och läsk framför TV:n på kvällen – bra för ekonomin men framförallt bra för din hälsa. Ett annat bra knep att spara pengar och även förbättra sin hälsa är att cykla till jobbet istället för att åka bil eller kommunalt. Dessutom kan du säkert också frigöra pengar genom att se över dina elavtal, bostadsräntor med mera. Om vi antar en avkastning på 10 % om året har du faktiskt en miljon kronor om 25 år om du sparar 800 kronor varje månad. Då har du pengar både till en drömresa, en välgörenhetsinsats och dessutom en sparad slant som gör att du mår bättre när du vet att det finns pengar att göra det där lilla extra om du verkligen skulle vilja.

Per H Börjesson
VD, Investment AB Spiltan och författare till ”Så här kan alla svenskar bli miljonärer"

Jäkla bra tips!!
Citera
2011-04-27, 23:05
Medlem
illisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
Är d på riktigt? någon som vunnit stort?
en dam på gotland 35 miljoner är det tillräckligt för att kallas stort för dig tro?
Citera
2011-04-28, 09:17
Bannlyst
Vem vilka har vunnit STORT på PKL?

Svar - här presenterar jag den störste vinnaren av dem alla:

VälgörenhetsNegern som visar sig vara en BidragsKannibal

Han vinner varje år miljonbelopp + tillgång till fin ny bil mm.

PKL är ett helsjukt företag - han är den ende som får bonus - bonus får man när ett företag går bra.

Men inom PKL får bara välgörenhetsnegern bonus - har ni inte sett honom med Richard Branson på TV.

PS - PKL går skit i england - kanske beroende på engelsmännens liberala lagstiftning när det gäller spel och kanske på deras spel- och gamblingtraditioner.

PSS PKL ger tydligen bara runt 40% tillbaka i form av vinster sett i förhållande till intäkterna

vad PLK betalar till TV-bolaget är superhemligt - likaså vad ullared betalar
Citera
2011-05-09, 09:52
Medlem
Mandarin2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twitch
D va även hur otroligt d än låter jag som kom på iden för några år sedan som otroligt nog läcktes och nu är d dem som använder sig av d , om d nu inte är en bluff , har personer i min familj som kan intyga d hela men alt efter som d och några andra idér stals från mig så har d hänt skumma saker därav så kan ni mot förmodan förstå resten av alla dessa så kallade hämtningar och trackasserier mot mig lite bättre om ni följt mina andra trådar, när d rört sig om idéer värda massor av pengar mm.

Du vet väl att konceptet för postkodlotteriet har funnits sen 1989? Det är lite mer än några år för mig...
Citera
2011-05-14, 20:14
Medlem
Har stött på VDn på postkodloteriet den senaste tiden två gånger och också haft ett kortare samtal med honom. Känner mig nu ännu mer äcklad av konceptet, speciellt som det är allmänt känt att:
- han och andra tjänar j-ligt mycket pengar personligen
- de sitter i svindyra lokaler i stan.
- de betalar en stor del av produktionskostnaderna till TV4 (mutar sig in på bästa sändningstid) för att få programtid
- TV4 få gratis program men skänker inget av reklamintäkterna i programmet till välgörenhet. Dvs vinsten för de båda bolagen är egentligen större än vad som syns
- de flesta av deras kunder (lottköparna) är låginkomsttagare

Även om de skänker en del till välgörenhet så väger inte detta upp ovanstående. Enligt min moral är det en scam av TV4 och postkodlotteriet. Att arbeta på dessa två företag är inte mycket bättre än att arbeta för exempelvis företag som skickar ut falska fakturor. Bedragare !
Citera
2011-08-04, 23:12
Medlem
Jane Toppans avatar
Efter att inte vunnit ett smack på år och dar skulle min ömma moder nu sluta prenumerera
(eller vad man nu gör) då hon faktiskt häromdan äntligen går och vinner en liten slant.
Ikväll ringde nån dryg jävla säljare och ville att hon skulle börja köpa fler lotter för att hon
faktiskt hade vunnit!! Inte grattis eller så utan köp fler... Jävla dumjävel som vill sno tillbaka
en del av vinstpengarna.

Jag har sagt länge att hon ska lägga ner men trots mitt motstånd till PKL skulle hon skyffla
över några kronor till mitt (90)-konto . Det bidde inga fler lotter iaf.
Hon har väl inte gått plus på det här men iaf fått en liten peng tillbaka.

...
Citera
2011-09-10, 19:19
Medlem
epost72s avatar
Blir jävligt irriterad på denna jävla sekt.

För en tid sedan blev jag uppringd av ett nummer, kvinnan som ringde upp deklarerade att jag vunnit miljonbelopp och hon undrade vad jag tänkt göra med pengarna vi dividerade lite fram och tillbaks innan jag sa att jag inte hade köpt några lotter.

Hon svarade då att det var själva anledningen till att hon ringde.

Till saken hör att jag sedan länge har registrerat mig hos NIX, ändå ringer denna jävla idiot till mig.

Jag tänkte att jag ska göra slag i saken och lämna in en anmälan gentemot postkodlotteriet för otillbörlig marknadsföring. dessutom när jag googlade på numret så hittade jag ett flertal andra som hade råkat ut för samma sak.
Citera
2011-10-19, 14:28
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jane Toppan
Efter att inte vunnit ett smack på år och dar skulle min ömma moder nu sluta prenumerera
(eller vad man nu gör) då hon faktiskt häromdan äntligen går och vinner en liten slant.
Ikväll ringde nån dryg jävla säljare och ville att hon skulle börja köpa fler lotter för att hon
faktiskt hade vunnit!! Inte grattis eller så utan köp fler... Jävla dumjävel som vill sno tillbaka
en del av vinstpengarna.

Jag har sagt länge att hon ska lägga ner men trots mitt motstånd till PKL skulle hon skyffla
över några kronor till mitt (90)-konto . Det bidde inga fler lotter iaf.
Hon har väl inte gått plus på det här men iaf fått en liten peng tillbaka.

...

Antar att hon hade haft mer pengar om hon sparat de som hon köpt lotter för
Tycker alla borde bojkotta postkodslotteriet i ett kvartal. Av alla de jag känner som har abonerat på lotter sedan starten är det inte en enda som vunnit en spänn. Sannorlikheten torde vara större att vinna på lotto än på sin postkod.
Citera
2012-05-19, 19:17
Bannlyst
Postkodlotteriet är en bluff. Deras försäljare / event personal det har på gator och torg ett skämt, kom nästan i slagsmål med några st, pga att jag påstog att de vara bluff och båg, och bad en av deras försäljare hållas käften, då skulle de börja slåss. Det måste årets flopp , där "säljare" skall börja slåss , bara för man dem hålla käften.

Här kan ni läsa lite om detta skojar bolag :

http://www.svd.se/naringsliv/tv-lott...ar_5436117.svd
http://www.svd.se/naringsliv/postkod...kt_5512707.svd
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ma...et_5481677.svd
http://www.dn.se/ekonomi/postkodlott...-om-vds-pengar

Plus att postkodlotteri sponsrad kriminella vänsterextremister hos Expo. ( Expo är en antidemokratisk organisation med nära kopplar till terror nätverket AFA )

http://www.friatider.se/postkodlotte...oner-till-expo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in