2011-02-19, 16:18
Medlem
Stora, utåtstående ögon, vad tror ni om det?
Citera
2011-02-19, 16:57
Medlem
Kuivakangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpg-Barbie
Är väl mer därför jag undrar om staten skulle kunna hjälpa mig då jag inte har råd med detta men skulle bokstavligt göra vad som helst för o få detta fixat.

Vad som helst? Bra, receptet är enkelt. Bit ihop och fokusera på det väsentliga - vilket inte är vad idioter har att säga om ditt utseende. Har en läkare tittat på din "krämpa" eller vad man nu ska kalla det? Om inte - packa dig dit och se ifall det faktiskt går att åtgärda inom ramen för vanlig sjukförsäkring. Var förberedd på ett nej eftersom en pessimist sällan blir besviken.

Får du ett nej, så gå skola, skaffa jobb och spara ihop pengar för att få ingreppet utfört i privat regi.

Verkar det "jobbigt"? Känns det som att du "inte klarar av det" eller "att du inte orkar"..? Pja, då vill du inte tillräckligt mycket. Allt är möjligt.
Citera
2011-02-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intrusive
Stora, utåtstående ögon, vad tror ni om det?
Näsan kanske eller utåtstående öron. Vårtor i ansiktet a ´la Lemmy Kilmister då?

Varför inte bara tala ur skägget och berätta vad du har problem över så är det lättare för insatta att ge dig tips! Du är anonym här.
Citera
2011-02-26, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Näsan kanske eller utåtstående öron. Vårtor i ansiktet a ´la Lemmy Kilmister då?

Varför inte bara tala ur skägget och berätta vad du har problem över så är det lättare för insatta att ge dig tips! Du är anonym här.

Vadå tala ur skägget? Hur mycket tydligare kan frågan bli ?
Citera
2011-03-31, 00:59
Medlem
NotCereals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lkpg-Barbie

Har kollat runt för rimliga kostnader och det är OTROLIGT dyrt här snackar vi liksom inte 40 000kr á la bröstförstoring eller 55 000kr á la näsoperation. Utan detta är oerhört dyrt och finns ingen chans att jag får tag på pengarna då jag inte kan sommar/heltids jobba på ett jobb pga av detta.

Då du även lider psykiskt pg.a denna missbildning kan i vissa fall landstinget bekosta operationen. Dom kan vara stingsliga att ha och göra med bör tilläggas. Det skadar inte att höra efter. Berätta exakt hur du känner och hur det påverkar dig och hoppas på att du får en remiss. Om inte annat, testa gå till en annan läkare och be om att få en ny bedömning.
När det gäller landstinget så vill dom många gånger inte göra kosmetiska operationer, även då det rör missbildningar, så det gäller att stå på sig. Jag hoppas du får hjälp att åtgärda detta.
Citera
2011-03-31, 01:12
Medlem
TheBoots avatar
Jag har för mig att jag läst på någon bra källa (har för mig att det var landstingets egen hemsida eller liknande), att de kan gå in och sponsra i fall av kronisk missbildning, samt stora komplex.

Med andra ord är det även möjligt att de kan gå in och täcka en skönhetsoperation, om komplexet är av den grad att det vitalt påverkar dagliglivet.

Har flera vänner som fått bröstförstoring av den anledningen, för att de i princip var flata.
Citera
2011-07-21, 18:14
Medlem
FattigaShejkens avatar
Jag kan inte hitta en tråd någonstans som svarar på min fråga angående om man kan få ansiktskirurgi bekostat av staten på grund av att man är ful och att det tar på en psykiskt? Om en tjej får bröstförstoring bekostat av staten så är det inte helt omöjligt att man skulle kunna få det bekostat av staten... Har sedan hört att för att få det bekostat av staten så måste man prata med psykologer för att få det bekräftat vilket jag inte vill göra då det för mesta delen är extremt pinsamt...
Citera
2014-08-07, 14:33
Medlem
Ethinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FattigaShejken
Jag kan inte hitta en tråd någonstans som svarar på min fråga angående om man kan få ansiktskirurgi bekostat av staten på grund av att man är ful och att det tar på en psykiskt? Om en tjej får bröstförstoring bekostat av staten så är det inte helt omöjligt att man skulle kunna få det bekostat av staten... Har sedan hört att för att få det bekostat av staten så måste man prata med psykologer för att få det bekräftat vilket jag inte vill göra då det för mesta delen är extremt pinsamt...

Man får i regel inte bröstförstoring bekostat av staten. Om du har så extremt stora bröst att det leder till problem med exempelvis rygg, kan du få en bröstförminskning bekostad. Om du har missbildade bröst eller drabbats av exempelvis bröstcancer och därför saknar ett bröst, kan du få din operation betald. Du som patient får dock aldrig vara med och välja varken storlek eller form på implantat, kirurg eller klinik. Det tar år att få till en sådan här operation och det krävs att du har en väldigt grav missbildning. Jag har bokat en tid hos min gynekolog för att se om mina bröst uppfyller kraven för grav missbildning, annars kommer jag att bekosta kalaset själv. Problemet är bara att det förmodligen kommer att behövas lyft+förstoring och eventuellt vårtgårdsplastik+delning av bröstvävnad. Räknar med att det kommer att gå på mellan 55-150k, något som jag som student kommer att ha svårt att betala. Men men, hoppas att det löser sig på något sätt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in