2011-07-17, 04:19
Medlem
Undrar vilken film som 1:10 - 1:23 i detta klipp http://www.youtube.com/watch?v=UdM7u1wWAj4 är ifrån. Någon som vet?
Citera
2011-07-17, 04:39
Medlem
Zwerchstands avatar
= Children of Men (2006), åtminstone delvis.
Citera
2011-07-17, 09:47
Medlem
TheRockerss avatar
Vad hette den filmen som utspelar sig under andra världskriget som va jävligt rå? Jag tror den va gjord av Coen bröderna. Jag har också för mig att Tom Hanks (nej jag tänker inte på Saving Private Ryan) spelade med, eller så var det Bruce Willis, minns fan inte. Jag minns en scen då dom hade tagit tyskar till fånga och avrättade dom. Det är en rätt ny film.
Citera
2011-07-17, 10:13
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRockers
Vad hette den filmen som utspelar sig under andra världskriget som va jävligt rå? Jag tror den va gjord av Coen bröderna. Jag har också för mig att Tom Hanks (nej jag tänker inte på Saving Private Ryan) spelade med, eller så var det Bruce Willis, minns fan inte. Jag minns en scen då dom hade tagit tyskar till fånga och avrättade dom. Det är en rätt ny film.

Inglourious Basterds? Fast i så fall är alla dina skådespelare och Coens fel.
Citera
2011-07-17, 10:19
Medlem
TheRockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Inglourious Basterds? Fast i så fall är alla dina skådespelare och Coens fel.

Ja! Tack Jag halvsov mig genom filmen så jag har dålig koll på vilka skådisarna va och vart jag fick Coen bröderna ifrån vet jag inte
Citera
2011-07-17, 13:08
Medlem
Minns en film som jag såg för kanske 6månader-1år sen. Dock så minns jag inte allt för mycket men ska förklara det jag minns och hoppas att någon känner igen den!
Handlar om en snubbe som vill spela in hemmagjorda porrfilmer, så filmar han en tjej som han pratar med i smyg och får henne att visa lite. Så säljer han även ett band med porr till ett bolag men ångrar sig efter. Är väll det mesta jag minns just nu. Någon som känner igen vilken film det är?
Citera
2011-07-17, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysen
Söker en tecknad barnfilm som jag såg när jag var liten. Det handlade om en liten flicka vars rika föräldrar hade dött. Hon bodde i ett stort lyxigt hus med en tant som hade ärvt alla pengarna. Hon blev dåligt behandlad av tanten och försöker rymma flera gånger. En gång rymmer hon till ett ställe under en bro, men blir hittad. I alla fall så är det också några djur som hjälper henne att rymma sen (tänk typ Bernard och Bianca). Bland annat åker dom någon båt på en flod och kommer till hennes familjs gamla sommarhus. Som sedan börjar brinna.
Tom och Jerry gör stan osäker http://www.imdb.com/title/tt0105616/
Citera
2011-07-17, 14:52
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peekaboo90
Minns en film som jag såg för kanske 6månader-1år sen. Dock så minns jag inte allt för mycket men ska förklara det jag minns och hoppas att någon känner igen den!
Handlar om en snubbe som vill spela in hemmagjorda porrfilmer, så filmar han en tjej som han pratar med i smyg och får henne att visa lite. Så säljer han även ett band med porr till ett bolag men ångrar sig efter. Är väll det mesta jag minns just nu. Någon som känner igen vilken film det är?

http://www.imdb.com/title/tt1007028/
Citera
2011-07-17, 15:51
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
http://www.imdb.com/title/tt1007028/

Jag tänkte på den också innan jag skickade mitt inlägg, men är nästan säker på att det inte är den, utan en liknande.
Citera
2011-07-17, 16:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Spökfilm, gubbe dör och familjen ärver huset, familjen flyttar in men huset försöker döda familjen så att gubben kan återuppstå.
Kommer inte ihåg så mycket men var mekanik blandat med hokuspokus och glasväggar med olika tecken på.
Citera
2011-07-17, 17:09
Medlem
jirlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Spökfilm, gubbe dör och familjen ärver huset, familjen flyttar in men huset försöker döda familjen så att gubben kan återuppstå.
Kommer inte ihåg så mycket men var mekanik blandat med hokuspokus och glasväggar med olika tecken på.

Thirteen ghosts?
Citera
2011-07-17, 17:26
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Jag tänkte på den också innan jag skickade mitt inlägg, men är nästan säker på att det inte är den, utan en liknande.

Ok, är du helt säker. I Zack and Miri smygfilmar han ju henne när hon har tant-trosor på sig och lägger ut på nätet, blir jättepoppis och därifrån kommer idèen om att göra en porrfilm.
Något sånt är det som händer iaf. .
Kolla något youtube-klipp från filmen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in