2011-05-11, 01:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.knowledge
Vad ranka ni lägst en vit pedofil/mördare eller en svart snubbe som är gift och barn med en vit kvinna????
Vadå "ranka lägst"?
Den vite pedofilen/mördaren ska naturligtvis/förmodligen avrättas och negern hans rasbastard till barn ska förstås deporteras.
2011-05-11, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heladageniskogen
Nej, han var palestinier. Folket som bodde i det området vid den tiden kallas idag för palestinier.

Jesus var jude. Jag orkar verkligen inte banka in i ditt huvud att du har fel mer än en gång, så läs noga nu.

Mycket riktigt beboddes området vid den tiden (som idag) i stor utsträckning av palestinier. Faktum är att landet har fått sitt namn efter det hebreiska namnet på detta folk, filistéer. Detta folk omnämns vid ett flertal tillfällen i bibeln. En av de mer klassiska är berättelsen om David och Goliat (filisteisk krigare); en annan är berättelse om Simson och Delila (snärjde Simson åt filistéerna). Att filistéer och judar inte går sådär jättebra ihop är alltså inget nytt. Men vad har då detta med Jesus att göra? Ptja, låt oss utgå från David, Israels andre kung.

Slår vi upp Luk 1:26-27 kan vi läsa följande:

I den sjätte månaden blev ängeln Gabriel sänd från Gud till en ung flicka i staden Nasaret i Galileen. Hon hade trolovats med en man av Davids släkt som hette Josef, och hennes namn var Maria.
Josef var alltså av Davids hus, detta är centralt då Messias enligt gängse uppfattning just skulle upprätta Davids rike. Mer specifikt skulle Messias vara av Abrahams ätt (1 Mos 12:3), av Juda stam (Mik 5:2) och av Davids ätt (2 Sam 7:12-16; Jes 9:6-7; Jer 23:5-6). Att så är står att finna i Matt 1:1-2 samt Luk 3:31-34. Vad gäller det sistnämnda finns även direkta hänvisningar i Joh 7:42 och Hebr 1:8. Jesus är alltså som sin far av just Davids hus.

Vad vet vi då om Maria? Ptja, i Luk 1:36 går att läsa att "Elisabet, din släkting, väntar också en son, nu på sin ålderdom". Vem var då denna son? Jo, Johannes.
Luk 1:13 Men ängeln sade till honom: "Var inte rädd, Sakarias, din bön har blivit hörd. Din hustru Elisabet skall föda en son åt dig, och du skall ge honom namnet Johannes.
Varför är då Johannes intressant? Jo, han i sin tur är kopplingen till profeten Jesaja, som förkunnar budbärarens (Johannes) ankomst, som i sin tur banar väg för Herren (Jesus) (se Luk 1:2-8). Detta är ytterligare en, av ett flertal, viktiga kopplingar mellan GT och NT.

Hur gestaltar sig då detta? Mark 1:9- duger här väl:

Vid den tiden kom Jesus från Nasaret i Galileen och döptes i Jordan av Johannes. När han steg upp ur vattnet såg han himlen dela sig och Anden komma ner över honom som en duva. Och en röst hördes från himlen: "Du är min älskade son, du är min utvalde."
Vet vi då något om denne Johannes? Ptja, vi vet att han var omskuren (Det var såklart även Jesus, se Luk 2:21). Att han stammar från Juda bergsbygd och att hans föräldrar var troende judar. Vidare vet vi att denne Johannes mor, Elisabet, gift med prästen Sakarias, var släkt med Maria. Om inte det skulle räcka för att utpeka även Maria som Jude står det skrivet att Maria var av Arons släkt, och av Levis stam (Aron var förövrigt såväl Moses bror som mannen bakom den ökända guldkalven).

Behöver jag skriva mer, eller räcker det så? Om det mot all förmodan inte gör det kan jag väl även bjuda på "Jesu släkttavla", som skriven av Luk (3:23-38)
23Jesus var omkring trettio år när han först trädde fram. Han var, menade man, son till Josef, som var son till Eli, 24son till Mattat, son till Levi, son till Melki, son till Jannaj, son till Josef, 25son till Mattatias, son till Amos, son till Nahum, son till Hesli, son till Naggaj, 26son till Machat, son till Mattatias, son till Shimi, son till Josek, son till Joda, 27son till Jochanan, son till Resa, son till Serubbabel, son till Shealtiel, son till Ner, 28son till Melki, son till Addi, son till Kosam, son till Elmadam, son till Er, 29son till Josua, son till Elieser, son till Jorim, son till Mattat, son till Levi, 30son till Symeon, son till Juda, son till Josef, son till Jonam, son till Eljakim, 31son till Melea, son till Menna, son till Mattatta, son till Natan, son till David, 32son till Jishaj, son till Oved, son till Boas, son till Salma, son till Nachshon, 33son till Amminadav, son till Admin, son till Arni, son till Hesron, son till Peres, son till Juda, 34son till Jakob, son till Isak, son till Abraham, son till Terach, son till Nachor, 35son till Serug, son till Regu, son till Peleg, son till Ever, son till Shelach, 36son till Kenan, son till Arpakshad, son till Sem, son till Noa, son till Lemek, 37son till Metushelach, son till Henok, son till Jered, son till Mahalalel, son till Kenan, 38son till Enosh, son till Set, son till Adam, son till Gud.
Eller varför inte en till profetia? Den att Messias ska bli förkastad av sitt eget folk, grundad i Ps 118:22, uppfylld genom Matt 26:57-66 och Joh 19:6-7, 15 och hänvisad till i Matt 21:42, Apg 4:11 och 1 Pet 2:7.

Detta i sin tur får mig att även att tänka på Pilatus, och dennes kända inskription I.N.R.I. Iesus Nazarenus, rex Iudaeorum (jesus kristus, judarnas konung för den som inte talar latin). Men här får det vara nog för nu. Åtminstone tills du producerar något som överhuvudtaget skulle indikera på att Jesus INTE skulle vara jude.

---------------------------

Menade du mot all förmodan (då det inte vore logiskt alls) den historiske Jesus blir det såklart svårare. Men istället för att ödsla mer av min tid ber jag dig då att hitta en historisk källa som utmålar Jesus som annat än just av judisk härkomst (och för den delen även tro). Att Palestina var fullt av filisteer (no shit) duger inte som förklaring. Bevisligen fanns i trakterna också förhållandevis många judar.
Senast redigerad av RockInRhino 2011-05-11 kl. 01:52.
2011-05-11, 01:51
Medlem
Mr.knowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vadå "ranka lägst"?
Den vite pedofilen/mördaren ska naturligtvis/förmodligen avrättas och negern hans rasbastard till barn ska förstås deporteras.
Om de är födda i Sverige som många är idag och har aldrig besökt det land sina förfäder kommer ifrån???? Har inte pass och ingen tillgång till landet?? Vad gör du då?
2011-05-11, 02:00
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanese
Frågor - och ett inlägg kring att skjuta sig själv i benet just innan striden.

[Nedkortat]

Man får aldrig med folket på dylika dumheter. Backa och läs tråden. Sådant gagnar inte saken!
Det vore viktigt för Sverige som drabbats av mångkultur och dess följdsjukdomar om ni professionaliserade och breddade er agenda till att omfatta mer ras- och kultursunda samt inte minst moderna modeller. Verktyg för att bevisa er / vår rasliga och kulturella rätt snarare än att bevisa alla de andras fel. Ni skrämmer bort medborgaren här (läs helsvensken också), vilken bakåtsträvande skitagenda ni uppvisar.

Ni måste hitta en mellanväg, i tiden. Fast kanske ni inte egentligen deltar i kampen? Just nu stjälper ni snarare än hjälper, er egen sak. Från att börja väl till att spela fienden i händerna. Vad beror detta på? Genetisk uppbyggnad?

För att skriva ett budskap mer förståeligt för den klass denna tråd - som hade sådana utsikter och förhoppningsvis får igen - nu befinner sig i; Hitler - till exempel - undvek att ge direkta instruktioner eller order i utrotningsfrågan (judefrågan), och efter 1939 var han överlag helt tyst i detta utåt. Gissa varför?

Ska också ni misslyckas i verkligheten, och vara inaktiva i kamparbetet? Sittandes i stugan, hata negern och inte bry er på riktigt utanför tomtgränsen. Sådär som den judiskamerikanska eliten utstakat vägen åt er. Att bränna alla andra som aktivt slåss mot mångkulturen?.

Aktivera er med mer respekt för folk, och ta ett modernt ställningstagande! Det är nya tider nu, och nya tider kräver ny rasism, med känsla av idag. Räds inte och sluta stjälpa.

EDIT: Se nästa sida, inläggen om avrättningar till exempel. Ni förstör för dem som faktiskt arbetar konstruktivt mot mångkultur för saken.

Du har nog helt rätt i att gemene mans spontana uppfattning kring tråden är något i stil med "Intressant... men inte tillräckligt." Baserat på den respons jag tar emot veckovis så är min retorik dock fullt gångbar, även om de mest inskränkta av liberaler och egalitära humanister aldrig riktigt kommer förstå. Att du sedan påstår att vi glömmer kvinnans roll i ett rasistiskt samhälle är beklagligt.

Personligen så har jag alltid uppskattat kvinnlig skönhet och feminin elegans, och jag är väl medveten om att den vita kvinnans roll i ett rasistiskt samhälle är central! HemligaSallskapet skriver ingående om kvinnans roll i ett tidigare inlägg, och hon har naturligtvis helt rätt! Även om det kan tyckas gammalmodigt eller allt för konservativt att hävda att traditionella ideal om kärnfamiljen, och kvinnans naturliga roll som moder, är grundläggande för att varje fungerande samhälle skall kunna utvecklas och frodas, så blir det inte mindre sant. Det handlar inte om att förbjuda kvinnor på mansdominerade arbetsplatser. Det handlar inte om att arbete mot ett "jämställt" samhälle. Och det handlar framför allt inte om att inskränka några rättigheter hos kvinnor som kollektiv. Men vi måste även förstå att om vi någonsin skall avancera igen så måste vi återgå till de ideal som tog oss dit vi är idag. Kärnfamiljen och kvinnans traditionella roll i ett äktenskap är centrala i denna strävan efter överlevnad och utveckling.

Kanske rycktes jag med allt för mycket i mitt inlägg om framtida avrättningar av aktiva fiender mot det svenska folket? Jag har full förståelse för att många människor kan finna mina texter både kränkande och allt för våldsglorifierande. Mitt svar på detta är att jag varit en laglydig man hela mitt liv. Jag tror på lag och ordning. Jag tror att vi måste leva i ett samhälle väglett av strikta lagar, regler och rättssäkerhet. Jag är personligen benägen att undvika våld så länge jag kan. Men titta på beteendet hos våra fiender! Det enda de vet är våld, krig och ond bråd död. Jag vill inte provocera fram onödigt våld, och jag vill sannerligen inte provocera fram våld i situationer där vi är för svaga att själva kunna matcha våldet som våra fiender använder mot oss. Men vi får heller inte låta dessa principer vara någon form av moralisk begränsning för hur långt vi är redo att gå för att återställa vår värld till rasmässig och moralisk hälsa.

Du vet, rättigheter kommer aldrig ensamma. Och med vår revolutionära rättighet att störta vilken regering som helst, som fördriver sitt egna folk mot förintelse, så följer även vårt otvivelaktiga ansvar att utöva den rätten när situationen kräver det. Och om det någonsin fanns en situation där vår revolutionära rättighet skulle utnyttjas, så är det nu.

Citat:
Ursprungligen postat av Caparzo
Det känns som att du valt ganska godtyckligt. Hur kommer det sig att alla från KD och C skonas? Hur har du viktat listan? Attefall argumenterade för att staten ska finansiera moskéer exempelvis och han ska inte hängas. Jag undrar också varför exempelvis Nyamko klarar sig med utvisning? Du vill avrätta vita mannen, men skona negern. Du borde ha med Jimmie Åkesson på listan, borde inte han få något straff för att enligt många ha gjort SD oerhört PK. Några andra SD:are vore intressant att höra, exempelvis juden Kent Ekeroth.

Absolut. Listan var fullt godtycklig och rent önsketänk. Jämför den lite med Nürnbergrättegångarna. Människor grubblade i månader på hur man skulle bestraffa det hemska, nazistiska ledarskapet som orsakat så mycket död, och så mycket lidande. Huruvida det var moraliskt berättigat att hänga människor som skrivit böcker, eller skrivit propaganda, ägnades inte mycket diskussion. Detta var den logiska konsekvensen av ett förlorat krig, och den mest civiliserade av lösningar. Att Reinfeldt och resten av hans folkförrädande stab sedan inte ägnat sig åt fullskaligt gränsöverskridande aggressionskrig är en annan sak, men deras brott är minst lika inhumana.

Åkesson är trots allt en stark motståndare mot det judeoliberala etablissemanget, och en hängning vore något i överkant om ett eventuellt straff skulle utdelas. Vad gäller Ekeroth så hade han gärna fått ta sin "öppna svenskhet" och judiska identitet och simma tillbaka till Tel Aviv, för någon plats i ett vitt Sverige har han definitivt inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexander857
Varför ska den mannen som var ytterst ansvarig för förstörelsen under över 10 års tid slippa undan med livet i behåll när småfiskar som Reepalu ska hängas?

Tja. Listan var som sagt godtycklig. Det kan naturligtvis diskuteras i mer djupgående ordalag vad ett lämpligt straff vore.

Citat:
Ursprungligen postat av Helfyllekille
Inläggen om straff till politikerna i riksdagen.

Varför är ni inte sura på folket som röstat fram dessa "landsförrädare"? De har ju trots allt jobbat med folkets stöd i ryggen.

En skock får kan knappast straffas för det beteende man konstituerats att tro på. Det finns inget rim och ingen reson i att straffa enskilda röstberättigade valhjon, och jag har ingen ambition att göra det. Dessa människor tillhör trots allt vårt egna folk, och så länge man inte varit aktivt deltagande i förintelsen av vår civilisation förtjänar man inget straff - oberoende av vad man röstat.

Citat:
Ursprungligen postat av Housemouse
Det stämmer. Jag finner dina svar i den tråden ganska talande.

Ärligt talat. Varför vill du INTE jämföra dig med revolutionerande ledare i dåtiden? På vilket vis vill du INTE jämföra dig med Galileo?

Jag förstår verkligen inte hur du lyckas få ihop det till något annat än att du är en utvald, jesus/galileo-liknande profet. Ditt sätt att skriva är också väldigt predikande, men det hör kanske inte riktigt hit.

Är du verkligen förvånad över att bara ett fåtal orkar lyssna på en person med din grandiosa självbild när du dessutom ska argumentera för så obskyra saker som vikten av rashygien och judiska konspirationer?

Jag har inte en aning om du vet vad du pratar om eller inte men även om du mot förmodan bara skulle droppa konstiga termer är det ändå befriande att se någon på den andra sidan orka sig in i det här sedan länge degenererade forumet. Kör hårt så länge du pallar, inte en chans att du får sista ordet i den här soppan förstås men ändå.

Jag vill inte jämföra mig med Galileo då Galileo var ett enskilt, kreativt geni vars idéer revolutionerat vårt sätt förstå verkligheten. Min tro på ett rasistiskt samhälle är blott produkten av vetenskap och empiri insamlat av oberoende forskare och vetenskapsmän runt om på jorden. Att det finns kopplingar till mig själv och andra rasistiska skribenter, och Galileo, råder det inga tvivel om. Men samtidigt får man inte låta sin dröm om en bättre framtid fungera som någon slags katalysator för storhetsvansinne. Att en viss del av den totala populationen är oliktänkande dissidens är fullt naturligt, och knappast ett tecken på profet-/Jesusliknande egenskaper.

Min predikande retorik är just ingenting annat än en retorik. En retorik som tilltalar människor och ger dem hopp, glädje, ilska och medvetenhet om den verklighet vi lever i. Hopp om att det faktiskt finns en räddning, glädje över att det faktiskt finns människor som är medvetna om vår framtid, ilska över det förräderi som vi utsatts för, och en medvetenhet om hur verkligheten faktiskt fungerar.

Den här tråden har legat på Heta ämenen sedan den skapades, och har över 50 sidor med diskussioner, frågor och svar. Jag förutspådde att en tråd likt denna skulle få stor uppmärksamhet, just för att människor finner ämnet intressant, provokativt och möjligtvis smått förbjudet. Om du hade en aning om den respons jag mottagit genom åren på mina inlägg och många av de texter jag skrivit på forumet så hade du förstått att det verkligen inte är "ett fåtal" (åtminstone inte av Flashbackklientelet) som är benägna att lyssna på vad vi har att säga.
2011-05-11, 02:03
Medlem
Heladageniskogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockInRhino
Jesus var jude. Jag orkar verkligen inte banka in i ditt huvud att du har fel mer än en gång, så läs noga nu......

.....Menade du mot all förmodan (då det inte vore logiskt alls) den historiske Jesus blir det såklart svårare. Men istället för att ödsla mer av min tid ber jag dig då att hitta en historisk källa som utmålar Jesus som annat än just av judisk härkomst (och för den delen även tro). Att Palestina var fullt av filisteer (no shit) duger inte som förklaring. Bevisligen fanns i trakterna också förhållandevis många judar.
På den tiden kallades dem judar, idag kallas dem palestinier. Dagens palestinier har mer gemensamt med forntidens judar än vad dagens "judar" har.

Jag har skrivit om detta innan.
https://www.flashback.org/sp29794700
https://www.flashback.org/sp29795255
https://www.flashback.org/sp30518287
https://www.flashback.org/sp29877308
https://www.flashback.org/sp29877595
Senast redigerad av Heladageniskogen 2011-05-11 kl. 02:08.
2011-05-11, 02:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.knowledge
Om de är födda i Sverige som många är idag och har aldrig besökt det land sina förfäder kommer ifrån???? Har inte pass och ingen tillgång till landet?? Vad gör du då?
Men det kan väl inte vara vårat problem ändå?
För vår del räcker det ju med att köra ut dem ur landet eller sätta dem på en båt i havet så får de klara sig bäst de vill.
2011-05-11, 02:20
Medlem
servuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insignificunt
Jag kommer absolut inte kommentera det utan att få källan till det. Att du inte har med källhänvisning visar att du inte vet ett skit om hur en diskussion av den här sorten går till. Så, producera källhänvisning och jag kommer besvara det, jag kan dock säga att jag är bekant med MAO-A-genen och medveten om att den används av rasister och tillika charlataner, vilket verkar stämma in väl på dig. Frågor rörande denna gen rent specifikt bör tas i denna tråd, där du även finner en arg insignificunt dra ner byxorna på tramsande rasister: https://www.flashback.org/t1369657

Och som sagt, jag har aldrig och kommer aldrig hävda att gener inte påverkar beteende. Att du ens gör den tolkningen får mig nästan att misstänka att du försöker dig på en straw-man.

Jag har givit dig källor men du kanske missade mitt inlägg? https://www.flashback.org/sp30535898

Jag gör det enkelt för dig.

MAOA 2-repeditionsvarianten är förknippad med ökad brottslighet med faktorn 2.

Källa:
The VNTR 2 repeat in MAOA and delinquent behavior in adolescence and young adulthood: associations and MAOA promoter activity
Citat:
The association analysis shows that men with a 2R report a level of serious delinquency and violent delinquency in adolescence and young adulthood that were about twice (CI: (0.21, 3.24), P = 0.025; and CI: (0.37, 2.5), P = 0.008 for serious and violent delinquency, respectively)

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2922855/?tool=pmcentrez

Negrer är 9.4 gånger sannolikare än vita att bära på den MAOA-varianten.
4,7% resp 0,5%.

Källa:
Monoamine oxidase A regulates antisocial personality in whites with no history of physical abuse
http://www.pdf-archive.com/2011/05/10/monoamine-oxidase-a-regulates/monoamine-oxidase-a-regulates.pdf

Detta ensamt leder till (4,7*2x+95,3x)/(0,005*2x+0,995x)=1,042, 4% högre överrepresentation inom brottslighet bland negrer gentemot vita. Och detta från en enda variant av en enda gen av tusentals.

Vidare:
Mellan 40 till 80% variansen för antisocialt beteende härrör från generna:
Citat:
Results from twin and adoption studies, for example, have revealed that between
40 to 80% of the variance in antisocial phenotypes is attributable to
genetic factors,with most of the remaining variance accounted for by the
nonshared environment

...

Vidare uppnås signifikant resultat för gener x miljö endast för "afroamerikaner", då dessa är sannolikare att ha sådana risk-gener.

Citat:
The analyses for this study were confined only to African-American
males. To our knowledge, this is the first time that a gene×environment
interaction effect on antisocial behaviors has ever been reported for
African-Americans. Given that African-Americans are disproportionately
overrepresented in the criminal justice system(DeLisi and Regoli, 1999),
much more gene×environment research with ethnic minorities is
needed.We should note, too, that these samemodelswere calculated for
Caucasian males, but the results of the models did not reveal any
statistically significant genetic or gene×environment effects. Although
speculative, these divergent results could be due to the fact that the allelic
frequencies of the genes included in this study are known to vary
considerably across racial and ethnic groups
http://www.pdf-archive.com/2011/05/11/genetic-risk-african-american/genetic-risk-african-american.pdf

Kommentar? Det förklarar inte hela rasskillnaden i brottslighet, eller ens särskilt mycket, men det är ett ganska nytt forskningsområde och det visar att en genetisk rasskillnad kan vara en komponent i rasskillnaderna vad det gäller brottslighet. Mer kommer sinom tid...

Citat:
Nej, det har ingenting med saken att göra. Du får nog acceptera att du inte förstår det här. Men jag vet att hundraser inte är raser i biologisk klassificeringsmening eftersom det är en av få saker inom biologin som det råder absolut noll tveksamhet kring. Vad du och dina kompisar tror är helt enkelt fullständigt irrelevant, liksom det är helt irrelevant om ni tror på evolution och kvantmekanik. Som tur är så har det förmodligen minimalt att göra med din potential att förstå det här och dina grova kunskapsluckor kan läkas.

Biologer, i alla fall på SU, använder sig inte av raser över huvud taget. De säger populationer. Det är typ samma sak. Det enda biologerna vill är att fortsätta få statliga pengar så de kan sitta i lugn och ro på institutionerna och dissekera daggmaskar från olika populationer. De vill inte bli inblandande i någon kontrovers.

Citat:
Jag kämpar inte för det så du kan sluta vara förvånad. Däremot så kämpar jag aktivt emot eugenik som är något av det mest perverterade som existerar och som endast är möjligt i en strikt fascist-stat.
Hört talas om genetisk rådgivning och fosterdiagnostik? Är du emot aborter också? Vill du sätta barn till världen med Kattskri av princip?

Citat:
Det förvånar mig däremot inte att de få fascistvurmare som finns i Sverige finns på flashback och då jag normalt inte befattar mig med människor av din karaktär så finner jag det underhållande att stångas med er under korta tidsperioder. Snart kommer jag tröttna och skriva sporadiska inlägg på genetikforumet igen, men för nu underhålls jag av er debila försök att outsmarta mig.
Du sitter mest och skriver om hur bildad du är.

Citat:
Ursprungligen postat av Kavajpojken
Jag hoppas innerligen att du trollar! Källa?

Du INSER VÄL att så fort adoptivbarn bryter mönstren och blir exakt som svenskar, vilket jag av personlig erfarenhet ser dagligen, så tar det ned dina löjliga, arroganta och ignoranta argument fullständigt?

Blattar adopterade in i Svenska familjer uppvisar typisk låg blatteintelligens.
Källa: https://www.flashback.org/sp29326729

Barn till kriminella föräldrar (gäller generellt) blir med mycket större sannolikhet kriminella själva oavsett som de fostrats i "goda" hem.
Genetic Influences on Being Processed Through the
Criminal Justice System: Results from a Sample of
Adoptees

Citat:
Regardless of how genetic risk was measured, having a criminal biological
parent increased the odds of being arrested by at least a
factor of 2.3 and sometimes by a factor of more than 4.5.
Länk: http://www.pdf-archive.com/2011/05/11/genetic-influence-adoptees/genetic-influence-adoptees.pdf

Det ligger i generna.
Senast redigerad av servus 2011-05-11 kl. 02:30.
2011-05-11, 02:30
Medlem
DRPOEs avatar
Citat:
Jag vet inte vad du har för bokstavskombination men att du har en står klart. Minns att vi för en skriftlig diskussion och alla kan se vad som skrivits och vad som inte skrivits. De källor som jag hittills presenterat i tråden är alltså:

http://www.pnas.org/content/102/suppl.1/6600.long
http://www.nature.com/ng/journal/v36...ll/ng1455.html
http://www.nature.com/ng/journal/v36...g1455_BX1.html
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/14655871

Jag är helt säker på att du är galen och att jag skriver detta inlägg hänger intimit samman med det inlägg jag precis skrev: https://www.flashback.org/sp30550452

Återigen tidigare i tråden bad jag dig om en specificerad lista för vilka dna mutationer som krävs för att definiera ras-åtskillnad. Inte för att detta på något sätt ligger inom gängse definitionen för raser och deras indelning, men för att du i din lilla sandlåda har målat upp det så för dig, men om vi då skall diskutera ändå utifrån det, så bör vi andra ju ha rätt till en tydlig definition från din sida?
Intentionen står klart och tydligt att läsa i tidigare inlägg.

Nu till dina fyra länkar....
Den första är en allmän diskussion utifrån begreppet species, som också belyser och tydliggör att det finns skillnader och olika betydelse.
Dom två nästkommande länkarna fungerar inte alls.
Den sista länken visste jag vad det var innan jag klickade på den, då den måste varit uppe här på flashback åtminstone ett hundratal gånger.

För dom som inte förstår så handlar det om punktmutationer och skillnader, där man enligt pekets uppfattning inte kan definera några skillnader då dessa punktmutationer divergerar lika mycket avseende svensson till svensson, såväl som svensson till muhammed, alt muhammed till muhammed.
(Så nu kan lekmännen vara med på ett hörn)
Vad det inte egentligen belyser är det knapphändiga materialet och dessa icke-inverkan på genotyp och ffa fenotyp. Det kan naturligtvis bli signifikant om en slik hit kodar för ett protein, som då får en annan funktion eller skada.
Detta är ingen vidare bra studie, och har refuserats/diskuterats till förbannelse på nätet och inte bara på flashback. Se trådar.

Med det sagt, så är jag fullständigt övertygad om att det inte kommer att publiceras några bra studier, som talar för oss rasisters sak. Forskning är politik. Det är också så att den studie avseende IQ som även den länkas till förbannelse här på Fb inte är något vidare.
Dom enda forskare som törs yppa att det kanske inte är såsom dogmen dikterar är dom i slutet av sin karriär, som inte har så mycket att förlora, såsom James Watson, nobelpristagaren för DNA.

Den som inte tror mig, är fri att ta en forskartjänst. Presentera ett forskningsupplägg där man vill jämföra 2000 nyanlända somaliers iq med 2000 blonda och blåögda svenskars.
Den som presenterar ett sådant studieupplägg har knappast sin anställning kvar vid veckans slut.
Nåja, säger väl någon, det ser ju ut som ett relativt sjaskigt upplägg och ointressant.
Låt mig då bara säga att genom mina år i forskningssfären har sett doktorshattar utdelade till människor som studerat allt från spansk överklass toalettvanor till hur trist ALS-patienter upplever sin diagnos.

Nåväl ibland kan dock inte vetenskapen hålla sig, utan är tvungen att gå utanför pkistiska dogmen.
Det kan gälla allt från FSGS till EGFR mutationer vid adeno.
Där man utifrån behandling, utredning och frekvens av sjukdom, svar på mediciner etc är mer eller mindre tvungen att bortse från dogmen.
Skillnader finnes.

Vad jag förstår vill ignisificunt inte ens se några skillnader hos hundar, även om detta under rådande pkism är accepterat. Jag föreslår att han hör av sig till svenska kennelklubben, för en intressant diskussion. Det finns säkert massor med människor där också, som han kan vara otrevlig mot.
2011-05-11, 02:49
Medlem
rusmags avatar
Citat:

Svensk är någon som har den speciella svenska genetiska profilen. Denna går att identifiera exempelvis genom att mäta avvikelser i DNA-koden.
Här man mätt vilka bokstäver* som skiljer sig mellan testindividerna och sedan skapat ett diagram av dataresultatet. Som du märker hamnar svenskar alltid inom samma sfär vilket bevisar att svenskar är något fysiskt och konkret som man måste födas till genom arv.
http://img213.imageshack.us/img213/2475/nelis2009plot.png
http://scienceblogs.com/gnxp/europevariation-752360.jpg
http://scienceblogs.com/gnxp/genmapeuropeA2.jpg
http://blogs.discovermagazine.com/gnxp/files/FinnsAreAsian.jpg
http://img96.imageshack.us/img96/9316/21554535.jpg

Bakgrundsinformation:
http://www.nature.com/scitable/topicpage/using-snp-data-to-examine-human-phenotypic-706
*http://sv.wikipedia.org/wiki/Enbaspolymorfi

"Svenskhet", jaja ni har blandat blod med folk från lite varstans i Europa....

Åh vad glad jag är över att vara Finne, en isolerad gentyp...mmmm..
Kuusamo närmare bestämt, visst "inavel" sägs det, men inte mer än t.ex. det "svenska"kungahuset!
Jag är rätt intelligent trots "inavel", alltså ursprunget är ju från 40 olika familjer....
Unikum jajjemen...

Med detta sagt vill jag ändå hålla med "rasisterna" på den punkten att man skall vara rädd om sitt ursprung, och bibehålla sin egna "ras" så mycket som möjligt, för att helt enkelt inte bli utraderad...
Men jag är å andra sidan inte riktigt den som pekar finger åt andra hudfärger per automatik och säger att de är mindre värda som människor...
2011-05-11, 02:55
Medlem
Citat:
På den tiden kallades dem judar, idag kallas dem palestinier. Dagens palestinier har mer gemensamt med forntidens judar än vad dagens "judar" har.

Jag har skrivit om detta innan.
https://www.flashback.org/sp29794700
https://www.flashback.org/sp29795255
https://www.flashback.org/sp30518287
https://www.flashback.org/sp29877308
https://www.flashback.org/sp29877595

På den tiden kallades de filisteer och judar (eller motsvarande). Idag talar vi om palestinier och judar. Vad gäller ursprung tros det så vitt jag vet vara skilda åt, även om antagligen en hel del blandning skett över tid.

Jesus var av Juda stam och således allt annat än filisté. Juda, och Juda stam är nämligen just det gett namn åt judarna (att jämföra med rubeniter, gaditer och leviter). Jude har sin etymologiska grund i Judéen och Juda, en av de 12 bröder som utgör Israels stamfäder, där det förstnämnda är den del av Israel som tilldelades just honom.

Detta blir om möjligt än tydligare på hebreiska, där Yehudim/Yehudi är judar/jude, och Yehudah är namnet på såväl region som person (e.g. Gen 29:35).

Således tveksamt om det går att bli så mycket mer jude än vad Jesus var, oavsett vad du nu vill drömma ihop för rasideologiska teorier på kvällarna. Hur degenererade Israeliter du än må tycka att judarna är så är de ju dessutom likafullt israeliter (vilket filisteerna alltså inte var; vart de tog vägen i din teori är för mig ett mysterium).

P.S. Du har rätt i vissa saker, men likafullt fel i stort. Filisteerna har funnits länge. Palestina är alltså inget nytt påhitt, hur nu folk överhuvudtaget kan tro det. Likaså talade Jesus arameiska. Det gjorde många judar; hela delar av Talmud är skrivna på just arameiska. Faktum är att arameiska var Lingua Franca i regionen. Det är alltså inte något som gör Jesus till Filiste (Filisteerna hade förövrigt inte heller arameiska som grundspråk). Antagligen är de heller inte att betrakta som ursprungsbefolkning, utan immigrerade. Tack för mig.

Edit: http://en.wikipedia.org/wiki/File:Israel_i_Jud%C3%A0.jpg

Karta, 900 f.k.

P.S.

Vad du om något försöker säga, om jag förstår dig rätt, är att dagens judar inte är judar. Den frågan lägger jag mig inte i. Även om så vore är det helt bakvänt att hävda att det i sin tur gör att Jesus inte var jude (utan filiste av alla märkliga ting). Enligt det enda vi har att gå efter var han just jude, såväl genealogiskt och kulturellt som i tro.
Senast redigerad av RockInRhino 2011-05-11 kl. 03:01.
2011-05-11, 03:20
Medlem
JosJosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straybullet
Vi är nog tvärtom ganska få eller åtminstone så är de rasistiska/etnonationalistiska partierna och organisationerna i Sverige ganska marginaliserade om man jämför med hur det ser ut i andra delar av Europa.
Man träffar på mycket gömd rasism , speciellt här på fb.
Börja bli lite ledsen faktist , för vi lär ut att alla människor är lika värda osv men ändå finns det så många rasister. Tragiskt.
2011-05-11, 03:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JosJoss
Man träffar på mycket gömd rasism , speciellt här på fb.
Börja bli lite ledsen faktist , för vi lär ut att alla människor är lika värda osv men ändå finns det så många rasister. Tragiskt.

Är alla lika mycket värda då? Enligt dig? Tänk dig extremfall för att underlätta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in