Citat:
Vadå "ingen invandring = ingen välfärd"? Hur kan ett sådant påstående gälla när invandringen kostar mycket mer än det ger?
Ursprungligen postat av sivur
Men skulle du inte kunna ge exempel på etniskt homogena samhällen som har lyckats? Japan är ju ett exempel men det finns fler orsaker till deras välfärd än att de inte tillåter invandring (bara faktumet att ingen invandring = välfärd) Kolla bara på ungern exempelvis, där bor en till större del etnisk homogen befolkning, de har inte i närheten av den mängd invandrare som bor i Sverige. Visserligen finns en stor grupp zigenare, men de tror jag inte påverkar avsevärt då de mestadels är ett störmoment i ungrarnas vardag, och rätt hatade. Ungern misslyckas iallafall. Visst, de har plågats av kommunism och annat skit, men det var förr, de misslyckas fortfarande, i allt dem gör. Hur vet jag? Jo för jag bor där och jag har sett vilket skitfolk dem är och vilket skitland de lever i. Svenskar och Sverige är mycket mer utvecklade och öppna. Liknande exempel kan nämnas, Ukraina exempelvis.
Ungern har massvis med zigenare och judar, jag tycker verkligen synd om dem, de har sina plågor. Idag mobbas de av EU med sanktioner för att de vill styra upp sina etniska problem. Sen har jag inte fått någon uppfattning om att Ungern har det dåligt. Det finns en del östeuropeiska och sydeuropeiska delar som inte är lika bra som Nordvästeuropa enligt min uppfattning, dessa jämförelser bleknar dock i jämförelse med mörkerfolkens samhällen.
Jag kan nämna etniskt homogena samhällen som lyckats. Ett exempel är Japan som du tog upp. Ett annat än Sverige. Ett annat är Norge, Danmark, Finland, de vita delarna av USA, de vita delarna av Australien, de vita delarna av Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Schweiz, Österrike, och liknande. I stort sett alla vita länder har varit och är lyckade.
Sedan mörkerfolk utgjort en större och större del av de etniskt homogena vita länderna genom den senaste tidens invandring, så har länderna blivit otryggare och fattigare, och alltid i synnerhet kring de områden mörkerfolken rör sig i, och alltid med en överrepresentation inom att vara en kostnad för samhället, kriminalitet och liknande. Detta gäller endast för vissa etniska grupper, och inte för östasiater eller västerländska invandrare.
Kan du nämna något exempel på där mörkerfolk utgör en betydande del av befolkningssammansättningen och deras närvaro inte präglas av ekonomisk börda och kriminalitet, eller i fallet med deras egna länder, låg ekonomisk status och våld, allmän misär?
Citat:
Tycker du då inte det är märkligt att du har ett sådant föraktfullt sätt att se på det territorium som svenskarna kallar sitt land? Att du endast kallar det "ett stycke land i norra delen av jordklotet" och menar att "svenskarna har inte alltid bott här", utan att ta hänsyn till att svenskarna levat och verkat och mödosamt karvat ut sitt hem inom detta territorium där de är också mycket mer starkt besatta av elementens bistra krafter än sydligare områden. Du värderar detta land mycket lågt eller obefintligt, detta land har inget värde för dig.
Ursprungligen postat av sivur
Det är din åsikt, kan inte tala för andra men jag personligen har inget intresse i att splittra eller dekonstruera Sverige eller svenskar.
Personligen finner jag det ett mycket föraktfullt sätt att se på svenskar och svenskarnas land. Jag ser inte så på några andra folkslag, varken araber, somalier, negerstammar, japaner, eller indianer för den delen. Du har din fulla rätt att ha den åsikten, men icke desto mindre anser jag det som en föraktfull syn. Av vilken etnisk börd hör du? Ser du på samma sätt om din etniska härstamning?
När har en ockupation av ett land senast godkänts av omvärlden? Om du mot förmodan hittar något, är det ens möjligt att jämföra?