2012-08-20, 09:49
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sivur
Men skulle du inte kunna ge exempel på etniskt homogena samhällen som har lyckats? Japan är ju ett exempel men det finns fler orsaker till deras välfärd än att de inte tillåter invandring (bara faktumet att ingen invandring = välfärd) Kolla bara på ungern exempelvis, där bor en till större del etnisk homogen befolkning, de har inte i närheten av den mängd invandrare som bor i Sverige. Visserligen finns en stor grupp zigenare, men de tror jag inte påverkar avsevärt då de mestadels är ett störmoment i ungrarnas vardag, och rätt hatade. Ungern misslyckas iallafall. Visst, de har plågats av kommunism och annat skit, men det var förr, de misslyckas fortfarande, i allt dem gör. Hur vet jag? Jo för jag bor där och jag har sett vilket skitfolk dem är och vilket skitland de lever i. Svenskar och Sverige är mycket mer utvecklade och öppna. Liknande exempel kan nämnas, Ukraina exempelvis.
Vadå "ingen invandring = ingen välfärd"? Hur kan ett sådant påstående gälla när invandringen kostar mycket mer än det ger?

Ungern har massvis med zigenare och judar, jag tycker verkligen synd om dem, de har sina plågor. Idag mobbas de av EU med sanktioner för att de vill styra upp sina etniska problem. Sen har jag inte fått någon uppfattning om att Ungern har det dåligt. Det finns en del östeuropeiska och sydeuropeiska delar som inte är lika bra som Nordvästeuropa enligt min uppfattning, dessa jämförelser bleknar dock i jämförelse med mörkerfolkens samhällen.

Jag kan nämna etniskt homogena samhällen som lyckats. Ett exempel är Japan som du tog upp. Ett annat än Sverige. Ett annat är Norge, Danmark, Finland, de vita delarna av USA, de vita delarna av Australien, de vita delarna av Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Schweiz, Österrike, och liknande. I stort sett alla vita länder har varit och är lyckade.

Sedan mörkerfolk utgjort en större och större del av de etniskt homogena vita länderna genom den senaste tidens invandring, så har länderna blivit otryggare och fattigare, och alltid i synnerhet kring de områden mörkerfolken rör sig i, och alltid med en överrepresentation inom att vara en kostnad för samhället, kriminalitet och liknande. Detta gäller endast för vissa etniska grupper, och inte för östasiater eller västerländska invandrare.

Kan du nämna något exempel på där mörkerfolk utgör en betydande del av befolkningssammansättningen och deras närvaro inte präglas av ekonomisk börda och kriminalitet, eller i fallet med deras egna länder, låg ekonomisk status och våld, allmän misär?
Citat:
Det är din åsikt, kan inte tala för andra men jag personligen har inget intresse i att splittra eller dekonstruera Sverige eller svenskar.
Tycker du då inte det är märkligt att du har ett sådant föraktfullt sätt att se på det territorium som svenskarna kallar sitt land? Att du endast kallar det "ett stycke land i norra delen av jordklotet" och menar att "svenskarna har inte alltid bott här", utan att ta hänsyn till att svenskarna levat och verkat och mödosamt karvat ut sitt hem inom detta territorium där de är också mycket mer starkt besatta av elementens bistra krafter än sydligare områden. Du värderar detta land mycket lågt eller obefintligt, detta land har inget värde för dig.

Personligen finner jag det ett mycket föraktfullt sätt att se på svenskar och svenskarnas land. Jag ser inte så på några andra folkslag, varken araber, somalier, negerstammar, japaner, eller indianer för den delen. Du har din fulla rätt att ha den åsikten, men icke desto mindre anser jag det som en föraktfull syn. Av vilken etnisk börd hör du? Ser du på samma sätt om din etniska härstamning?
2012-08-20, 09:54
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Först och främst, du skriver på ett bra sätt, även fast jag inte håller med om dina åsikter. Jag gissar på att du använde dessa källor som någon slags bevis, du vet däremot att jag har en stark bakgrund i statistik. När man ska hävda en korrelation mellan olika variabler, så är det svåraste att kontrollera för externa faktorer som kan påverka denna korrelation. Sedan så måste studien, tillsammans med sin metodik och resultat analys inneha validitet och reabilitet. Andra forskare måste göra liknande studier i samma utsträckning och uppnå samma resultat, så är det bara. Det måste således finnas en extensiv mängd med studier som ska ha jämfört intelligensnivåer och andra karaktärsdrag mellan representativa grupper av svarta och vita. Du kan exempelvis inte fastställa en korrelation mellan tex etnicitet och intelligens, om du jämför en grupp vita och en grupp svarta från afrikaner, då det finns en mängd externa faktorer som påverkar då grupperna inte jämförs enligt samma förutsättningar.
Vad säger du då om den transrasiala adoptionsstudien? Och visst, forskarna kan inte exakt biokemiskt och genetiskt peka ut vilka funktioner som styr alla kognitiva förmågor, men finns det något rimligare alternativ än att de stora skillnaderna vi ser i kognitiva förmågor mellan etniskt genetiska grupper beror på biologi?
2012-08-20, 09:55
Medlem
Citat:
Tänk om du beställde ett sånt där test och fick reda på att du inte var en etnisk svensk utan något annat. Fan vad dåligt du skulle må I annat fall, så kan man luta sig tillbaka och tänka "okej! jag är en etnisk svensk! fan vad bra!" Aha? sen då?
Varför tror du att jag skulle må dåligt av att få reda på att jag inte var etnisk svensk? Tror du att jag föraktar och hatar 99,9 procent av jordens befolkning (alla människor utom svenskar)?
Senast redigerad av SFS 2012-08-20 kl. 10:38.
2012-08-20, 10:10
Medlem
[quote=Deliberately]Vadå "ingen invandring = ingen välfärd"? Hur kan ett sådant påstående gälla när invandringen kostar mycket mer än det ger?

Citat:
Ungern har massvis med zigenare och judar, jag tycker verkligen synd om dem, de har sina plågor. Idag mobbas de av EU med sanktioner för att de vill styra upp sina etniska problem. Sen har jag inte fått någon uppfattning om att Ungern har det dåligt. Det finns en del östeuropeiska och sydeuropeiska delar som inte är lika bra som Nordvästeuropa enligt min uppfattning, dessa jämförelser bleknar dock i jämförelse med mörkerfolkens samhällen.

Ungerns problem beror inte på zigenare, tro mig. Ungerns problem beror på att de är misslyckade, judarna där är väldigt lyckade. Visserligen så kommer israeliter och köper upp en massa mark och bygger bostäder, men denna mark är till salu och således tillåtes israelerna att äga mer och mer, eftersom de har pengar.

Jag kan nämna etniskt homogena samhällen som lyckats. Ett exempel är Japan som du tog upp. Ett annat än Sverige. Ett annat är Norge, Danmark, Finland, de vita delarna av USA, de vita delarna av Australien, de vita delarna av Kanada, Storbritannien, Frankrike, Tyskland, Nederländerna, Belgien, Schweiz, Österrike, och liknande. I stort sett alla vita länder har varit och är lyckade.

Har de lyckats för att de är homogena? Hur förklarar du det?

Sedan mörkerfolk utgjort en större och större del av de etniskt homogena vita länderna genom den senaste tidens invandring, så har länderna blivit otryggare och fattigare, och alltid i synnerhet kring de områden mörkerfolken rör sig i, och alltid med en överrepresentation inom att vara en kostnad för samhället, kriminalitet och liknande. Detta gäller endast för vissa etniska grupper, och inte för östasiater eller västerländska invandrare.

Citat:
Kan du nämna något exempel på där mörkerfolk utgör en betydande del av befolkningssammansättningen och deras närvaro inte präglas av ekonomisk börda och kriminalitet, eller i fallet med deras egna länder, låg ekonomisk status och våld, allmän misär?

Menar du i Europa? Eller menar du i deras andra länder?

Citat:
Tycker du då inte det är märkligt att du har ett sådant föraktfullt sätt att se på det territorium som svenskarna kallar sitt land? Att du endast kallar det "ett stycke land i norra delen av jordklotet" och menar att "svenskarna har inte alltid bott här", utan att ta hänsyn till att svenskarna levat och verkat och mödosamt karvat ut sitt hem inom detta territorium där de är också mycket mer starkt besatta av elementens bistra krafter än sydligare områden. Du värderar detta land mycket lågt eller obefintligt, detta land har inget värde för dig.

De båda saker jag säger stämmer, det kan du inte förneka. Det är ett stycke land, och svenskarna har inte alltid bott här. Det innebär inte att jag ser på det här landet med förakt, för det gör jag inte. Du känner inte mig därför kan du inte heller veta vad jag tycker och tänker om Sverige baserat på ett uttalande som du tolkade på fel sätt.

Citat:
Personligen finner jag det ett mycket föraktfullt sätt att se på svenskar och svenskarnas land. Jag ser inte så på några andra folkslag, varken araber, somalier, negerstammar, japaner, eller indianer för den delen. Du har din fulla rätt att ha den åsikten, men icke desto mindre anser jag det som en föraktfull syn. Av vilken etnisk börd hör du? Ser du på samma sätt om din etniska härstamning?

Återigen, du misstolade det jag skrev. Jag skulle nog inte kunna säga av vilken etnisk börd jag är. Men jag kan tala om för dig att jag ursprungligen är från Iran.
2012-08-20, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Vad säger du då om den transrasiala adoptionsstudien? Och visst, forskarna kan inte exakt biokemiskt och genetiskt peka ut vilka funktioner som styr alla kognitiva förmågor, men finns det något rimligare alternativ än att de stora skillnaderna vi ser i kognitiva förmågor mellan etniskt genetiska grupper beror på biologi?

Det är även det som är klurigt, hur många studier av denna sort har genomförst? Jag vet inte det, vet du? Det är som sagt det, dessa studier måste kontrolleras otroligt hårt för att utesluta externa faktorer som påverkar kognition m.m. Vidare måste de reproduceras och replikeras, annars kan man inte utropa vetenskaplig validitet för dessa, det kommer enbart att ses som en slump. Tyvärr så kan man inte jämföra alla svarta med alla vita, då det är en omöjlig uppgift. Med en tillräckligt stor sample så kan man hitta skillnader mellan alla grupper, signifikansnivån på den blir dock försvinnande. De individer som är extremt intelligenta och extremt begåvade är också mer sällsynta, de kan hittas i alla befolkningar. Sedan kan det vara så att den vite mannen kanske har bättre kognitionsförmåga än svarta, vad vet jag? Har det bevisats med vetenskapligt hållbara studier? Det är frågan!
2012-08-20, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Varför tror du att jag skulle må dåligt av att få reda på att jag inte var etnisk svensk? Tror du att jag föraktar och hatar 99,9 procent av jordens befolkning (alla människor utom svenskar)?

Jag vet inte, du verkar lida av någon slags vanföreställning att den vite mannen är mer utvecklad än andra.
2012-08-20, 11:01
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Jag vet inte, du verkar lida av någon slags vanföreställning att den vite mannen är mer utvecklad än andra.

Vilka är det som typ uppfunnit allt då?
2012-08-20, 11:02
Medlem
Citat:
Jag har skrivit att vi svenskar existerar och att vi förtjänar att existera. Du hävdade att man inte kan ta reda på vem som är etnisk svensk och att vi inte existerar som folk.
Senast redigerad av SFS 2012-08-20 kl. 11:13.
2012-08-20, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SFS
Jag har skrivit att vi svenskar existerar och att vi förtjänar att existera. Du hävdade att man inte kan ta reda på vem som är etnisk svensk och att vi inte existerar som folk.

har aldrig hävdat något sådant.
2012-08-20, 11:55
Medlem
Jo, indirekt gör du det. Om man ifrågasätter vad en etnisk svensk är stup i kvarten gör man det av en anledning.

Citat:
Vad är en etniskt svensk? Hur många generationer måste en person ha varit här för att kallas etnisk svensk? Vad är Sverige? Ett stycke land i norra delen av jordklotet som nu kallas för Europa. Vad är en Svensk för dig? Sverige ska ska enbart bebos av de individer som är genetiskt lika västerlänningar, hur fastställer man det?
Du påstår helt uppenbarligen att svenskar är en relativ grupp, således kan man enligt dig bara fylla på med massa olika folk och ersätta oss, ty svenskar är en relativ grupp, och kan följaktligen ersättas med vilken annan population som helst.
2012-08-20, 14:33
Medlem
Stormtroopers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billftw
Nej, rättigheter är inget liberalt nonsens. Du vill ju ge svenskar exklusiv rätt till Sverige. Dock är naturliga rättigheter (dvs rättigheter som anses så självklara att de inte kan ifrågasättas) liberalt nonsens.
Rättigheter är irrelevant. Det viktiga är att man har vilja och förmåga, har man bara det kan man sedan om man känner för det påstå att det man pysslar med är "rätt".
Citat:
Nu tar du dig vatten över huvudet och talar för hela befolkningen. Du vet att du befinner dig i en underdog-position, att en stor majoritet av Sverige inte har något emot en viss grad av mångkultur.
Men vad spelar det för roll? Jag önskar svenska folkets överlevnad och svenska folkets överlevnad förutsätter att det svenska folket har ett land. Att det svenska folket inte vill överleva påverkar inte min åsikt eller vad folket de facto behöver för att överleva generation efter generation.
Citat:
Svenskarna kommer fortfarande ha ett land även om vi upprättar zoner där mångkultur är tillåten. Du får gärna förklara vad du, jag och en annan okänd person X har för behov av obrukbar träskmark i det Norrländska inlandet, och varför denna inte skulle kunna få bli en mångkulturell zon.
Nej. En mångkulturell stat är inte detsamma som en svensk nationalstat. Accepterandet av mångkulturella zoner är även accepterandet av att främmande folk erövrar land som historiskt tillhör Sverige - land som svenskarna även i framtiden kommer ha behov av.
Citat:
Skojar du? Finns det inte hundra stycken som vill bo en helsvensk sosseby? Det har jag otroligt svårt att tro på, och om det nu är så att det inte ens finns hundra stycken som vill bo i den verklighet som din politik mynnar ut i, är det då något att ha? Exakt vad du menar med "svaga" har jag ingen aning om, det räcker väl med att i vårt exempel vilja bo helsvenskt för att lyckas.
Det finns inte hundra stycken som är tillräckligt politiskt medvetna och intoleranta för att med fredliga medel och hårt arbete skapa en etniskt ren by. För att uppnå det måste man t.ex. förhindra migrationsverket att hyra lokaler på orten, göra det socialt och ekonomiskt omöjligt för svartskallar att flytta dit osv. Det är riktigt svårt att skapa en enda riktig svensk zon inne i Sverige och det blir helt omöjligt i praktiken eftersom svenskarna är så bekväma, korkade och fega av sig. På grund av den svagheten kan man misstänka att tillfälliga kompromisser blir direkt nödvändiga för att öht säkra något svenskt område alls i Sverige.
Citat:
Det spelar väl inte oss som teoretiska boende i en helsvensk del av landet om MENA-folket är kolonisatörer eller inte? När har en ockupation av ett land senast godkänts av omvärlden? Om du mot förmodan hittar något, är det ens möjligt att jämföra?
Jo, deras kolonisatörs-mentalitet i kombination med deras undermännisko-status gör att de hela tiden kommer skapa skitsamhällen och därefter kräva att bli insläppta i svenskarnas fungerande samhällen. Att då låta dessa varelser bo i närheten av Sverige är dumt. Vita människor är en minoritet och alla vita stater är för tillfället anti-vita, varför vi visst kan räkna med att kolonisatörerna kommer få moraliskt och kanske rentav militärt stöd för sina krav.
Citat:
Det jag förespråkar är ren och skär separatism. Du verkar inte vara helt främmande för tanken.
Separation av raserna är en nödvändighet. Så jag är inte alls främmande för tanken. Jag kan bara inte föreställa mig att den svenska staten ska gå att manipulera till att skapa svenska och mångkulturella zoner eller att svenskar, invandrare och omvärlden ska acceptera det.

Citat:
Då går du alltså med på att inte göra hela Sverige svenskt innan folket kräver det? Det finns ingen motsättning i det jag skriver och det du önskar. Vill hela Sverige vara uteslutande etniskt svenskt så kommer detta ske, vill 50% vara det kommer 50% av Sverige vara etniskt svenskt. Låter det ologiskt?
Ja och nej. Jag förstår och accepterar det faktum att hela Sverige inte kommer bli svenskt innan en stor del av folket bildar en stark kraft och kräver det. Vi kommer inte få ett svenskt Sverige bara för att jag vill det. Men samtidigt så behöver vi inte 100% stöd bland svenskarna för idén. Och vi kan inte räkna med något stöd öht från rasfrämlingar som idag är svenska medborgare. Det är också pga rasfrämlingarna och det faktum att Sverige är en demokrati som dessa främlingar delar kontroll över som jag tvivlar på att den svenska staten kommer gå att använda som redskap för raslig separatism. Det är därför din ekvation inte heller går jämt ut, det kommer aldrig uppstå politisk enighet i Sverige igen.
Citat:
Jag frågar dig, du vill uppenbarligen sätta upp regler för vilka personer jag bjuder in till min tomt. Så något intresse verkar det finnas, efter jag personligen får åka till Haiti och träffa dessa personer så verkar det mer vara tomten du riktar in dig på snarare än mig som etniskt svensk.
Det här är också sånt här abstrakt liberalt nonsens. Sverige ska såklart ha gränskontroll igen och du ska inte kunna släppa in folk på din tomt som inte har rätt att befinna sig i Sverige, i så fall gömmer du ju illegala invandrare - ett brott som bör beivras medelst dödsstraff.
Citat:
Och vilka rättigheter bör följa av ett ägande av en tomt. Varför bör det skilja sig från att äga en bil, som jag få göra exakt vad jag vill med i dagsläget?
Du får inte gömma illegala invandrare i din bil heller.
2012-08-20, 14:38
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Medans du däremot verkar lida av någon vanföreställning att alla dina åsiktsantagonister i I&I anser att de olika grupper som kan klassas som olika etniska raser bör indelas i någon hierarkisk rättighetsstege.
Med den logiken bör vi alltså ge färre rättigheter åt ALLA som är märkbart sämre på någon punkt. Även arier som blivit handikappade i bilolyckor.

Vad han däremot har rätt i är att den "vite mannen", som grupp betraktat, är mer utvecklad utifrån ett västerländskt perspektiv. Kom sedan inte med att det inte är västvärldens generella perspektiv som gäller här. Afrikanerna och araberna har all rätt att ha sin världsåskådning (om man inte frågar polisstaten USA förstås) så länge dom har den i sina egna länder, d.v.s inte Sverige.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in